Autoceste u svijetu postoje da bi ljudi prije stigli od točke A do točke B, ali kod nas imaju sasvim drugu svrhu

FOTO: NCS.hr
19.11.2018.
ČITATELJI OCIJENILI
4

Predsjednik Uprave HAC-a hvali se smanjenjem duga za 2 posto i to u vremenu dok su podizali cijene cestarina.
PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Fašizmom protiv fašizma: IDS, HNS i GLAS dokazali da nemaju veze s liberalizmom
Pred legalizaciju marihuane bivši policajci i političari ulaze u biznis s marihuanom
Antifašistički vođa uhićen zbog fizičkog napada na Meksikance i Židova
[VIDEO] 7 bizarnih razloga zbog kojih rasisti zovu policiju u SAD-u
Kad se ženske kvote okrenu protiv žena
Kratko i jasno: Nemiri u Venezueli su posljedica socijalizma
Pernar širi mržnju protiv stranaca i stranog kapitala. Jesmo li stvarno ʼsluge na svojoj zemljiʼ?
4 razloga zašto Vlada treba odmah ukinuti kvote na uvoz radnika
Većina Amerikanaca za povećanje minimalca, ali ekonomisti se protive
Kolumbija - od propale države do OECD-a (prije Hrvatske)
Hrvati su među najmanje solidarnim narodima na svijetu, a takva nam je i država
Država i udruge pokušavaju zaštititi homofobe zakonom, ali tržište ih kažnjava
Budite bez brige: Misesova knjiga će biti objavljena na hrvatskom
Ovako su govorili HDZ-ovci: ʼSlijede oštri rezovi i otpuštanja, velika porezna reforma...ʼ I, što je s time?
EU zahtijeva od Irske da mijenja poreznu politiku prema stranim investitorima
[VIDEO] Mugabe je još 1976. najavio politiku kojom će kasnije uništiti svoju zemlju
S obzirom na visinu plaće u prosvjeti Hrvatska ima najgori PISA rezultat u Novoj Europi
Drug Kovačević očito misli da su žene niža i hendikepirana bića
Kako je Plenković ustvari priznao da od reforme nema ni ʼrʼ
Ne, reakcija gradonačelnice Supetra nije za pohvalu, ali je, nažalost, za Hrvatsku sasvim normalna

Autoceste u svijetu postoje da bi ljudi prije stigli od točke A do točke B, ali kod nas imaju sasvim drugu svrhu

Predsjednik Uprave HAC-a hvali se smanjenjem duga za 2 posto i to u vremenu dok su podizali cijene cestarina.
PIŠE Mario Nakić

Jutarnji list nastavlja vlastitu tradiciju potpuno beskorisnog lizanja čizama onih na vlasti. To je očito već iz uvoda u intervju s predsjednikom Uprave HAC-a:

"Boris Huzjan (56) predsjednik je Uprave Hrvatskih autocesta (HAC) godinu dana, a iza sebe već ima dva velika, uspješno provedena restrukturiranja najveće hrvatske cestarske kompanije. U trenutku kad je imenovan, početkom prosinca 2017., provelo se pripajanje HAC-u velike državne tvrtke HAC ONC kojoj je Huzjan dotad bio na čelu. U nepunih godinu dana završeno je i financijsko restrukturiranje HAC-a, čime je njegovo poslovanje napokon postalo održivo."

O kakvim se promjenama radi, čovjek je iskreno objasnio:

"Ukupna zaduženost HAC-a sad iznosi 2,867 milijardi eura, dok je krajem 2017. iznosila 2,941 milijardu. Smanjenje zaduženosti rezultat je uspješno provedenog financijskog restrukturiranja, o čemu sam govorio, čime je postignuto da HAC uz redovito poslovanje može otplaćivati kreditne obveze iz vlastitih izvora bez dizanja novih kredita za refinanciranje postojećeg duga, što je dosad bio slučaj."

Čovjek se hvali smanjenjem zaduženosti za 2 posto, a ozbiljne dnevne novine to predstavljaju kao antologijski uspjeh. Treba napomenuti da su cijene autocesta u spomenutom razdoblju dvaput rasle.

Još je bolje kad najavljuju strože kažnjavanje prebrze vožnje. Na autocesti koja je napravljena zato da bi ljudi mogli voziti brže i prije stići od točke A do točke B. Ali ne! Neki očito misle da je svrha autoceste prikupljanje cestarine, poreza i naplaćivanje kazni.

"Više neće biti moguće doći iz Zagreba do Splita za manje od 3 sata, evo kako ćemo to spriječiti...".

Obećavajući naslov. Jer nema gore stvari nego kad netko dođe od Zagreba do Splita za manje od tri sata. To se mora spriječiti!

Da, HAC u zadnje vrijeme provodi neke rezove, npr. smanjenje broja zaposlenika uz ogromne otpremnine. Huzjan ističe mogućnosti da se neki poslovi "outsourcaju", što je sasvim logično. Ali valjalo bi podsjetiti da se kompletan HAC može outsourcati. Ovim tempom ta će tvrtka zaduživati građane RH još 50 godina. I to pod uvjetom da konstantno povećava cijene cestarina. Kome je to potrebno?

 


Novo na Liberalu

Ljudska prava

PIŠE: LIZ WOLFE

Stanovnici Hong Konga žele sačuvati ono što imaju: bogatu metropolu koja njeguje zapadne vrijednosti

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Još malo o turističkoj sezoni: Kako stojimo u usporedbi s drugim zemljama?

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona

Zanimljivosti

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Dvije američke općine više ne postoje: Stanovništvo nije htjelo plaćati lokalne namete pa su se samoukinuli

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Novo istraživanje: Uzroci rasta ekonomske nejednakosti u SAD-u i Rusiji

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Raspudić kao gubitnik koji traži opravdanje za poraz u suđenju i organizatoru

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

HSLS-ov doprinos kampanji ʼDa se bolje razumijemoʼ: Hrebak majstorski spustio Pupovcu i Škori

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Ribićeva rulja se okrenula protiv njega: Tko je to mogao predvidjeti?

Ekonomija

PIŠE: HENRY HAZLITT

Henry Hazlitt (1894-1993) bio je novinar i kolumnist koji je pisao o ekonomiji za New York Times, Wall Street Journal, Newsweek i druge poznate novine i časopise. Autor je knjige 'Economics In One Lesson' (1946).

Henry Hazlitt: Abeceda tržišne ekonomije

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Rezultat Švedske na PISA testu ruši rasističke mitove i argumente protiv vaučerizacije u isto vrijeme

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Indeks fleksibilnosti zapošljavanja: Danska bolja od SAD-a, Hrvatska pri samom dnu

Zanimljivosti

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Dobra vijest: Hrvati su među najboljim govornicima stranog engleskog jezika u svijetu

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: