Dragi drugovi iz Telegrama, ʼStojadinʼ nikada nije bio ʼeuropski automobil godineʼ...

9.11.2018.
ČITATELJI OCIJENILI
5

U želji da prikažu jugoslavensko gospodarstvo kao konkurentno i prestižno u svijetu, novinari se ne libe ni širenja lažnih vijesti.
PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Zašto ljevičari favoriziraju Palestinu i mrze Izrael?
ʼNe branim svoje neistomišljenike i njihove stavove nego princip slobode i jednakostiʼ
Marić shvatio da još uvijek ima onih koji samostalno rade u RH: ʼE, nećete!ʼ
Što bi Hrvati mogli (i trebali) naučiti od Norvežana
Nijedna ovisnost nije društveni problem
Vlada oslobodila nameta i deregulirala 20-ak profesija; turistički vodiči se pobunili
Ovaj lijevi aktivist se u Novostima sprda meni zato što sam bio žrtva nasilja
Debata između antifašista i socijaldemokrata: Zašto ljevičari trebaju biti za slobodu govora?
Predsjednik koji je ograničio državu: Top 30 citata Thomasa Jeffersona
Evo zašto Amerikanci imaju 2. amandman!
Kolinda nije u pravu: Država ne može i ne treba zaustaviti emigraciju
Najlakše je reći: ʼKriv je sustavʼ i sve svaliti na novinare
Liberalizam nekad i sad - kako mu ljevičari pokušavaju promijeniti značenje
Kako bi izgledala reklama za žilete koja bi se svidjela uvrijeđenim konzervativcima?
Kolinda je atrakcija na SP-u: Jugoslavenski mediji je sprdaju, svijet joj se divi
Slobodno tržište i privatno vlasništvo, a ne planska ekonomija, najveći su prijatelji okoliša
Ako Kajtazi stvarno želi dobro Romima, pozdravit će uvođenje socijalne pomoći u vaučerima
Ove zemlje imaju najjednostavniji porezni sustav u razvijenom svijetu
Ovi hrvatski zastupnici u EU parlamentu su glasali za ograničavanje sloboda na internetu
Zašto je Kujundžić najgori ministar u novijoj hrvatskoj povijesti

Dragi drugovi iz Telegrama, ʼStojadinʼ nikada nije bio ʼeuropski automobil godineʼ...

U želji da prikažu jugoslavensko gospodarstvo kao konkurentno i prestižno u svijetu, novinari se ne libe ni širenja lažnih vijesti.
PIŠE Mario Nakić

Već smo navikli na izljeve ljubavi Telegrama i Net.hr-a prema bivšem režimu i diktatoru, u čemu prednjači kolumnist Hrvoje Klasić (on ga, naravno, ne smatra diktatorom jer za njega kad netko ukine višestranačje i slobodu izbora izvan jedne partije i progoni svoje političke protivnike nije diktatura nego demokracija). Međutim, u svojoj želji da bivšu državu prikažu u što ljepšem svjetlu, na Telegramu se ne libe ni širenja očito lažnih vijesti.

Tako su u zanimljivosti koje su se dogodile u godini kad je Dinamo prošli put prezimio u Europi ubrojili i neke stvari koje se nikada nisu dogodile.



Zastava 101 ili popularno zvani "Stojadin" europski automobil godine? Možda u udžbenicima iz SFRJ, istim onima koji su nas učili i da se kapitalizmu bliži propast.

Istina je da je talijanski automobil Fiat 128 izabran 1970. godine za automobil godine, a godinu dana kasnije Fiat je proizvodnju nekih svojih modela ustupio partnerskoj tvrtki Zastava u Kragujevcu koja je napravila lošiju inačicu i nazvala je Zastava 101. Stojadin je u svijetu prošao poput drugih jugoslavenskih automobila - nikako.

Dakle, Fiatov automobil, koji NIJE bio "Stojadin", postigao je svoju popularnost prije nego što se počeo proizvoditi u Jugoslaviji.

O uspjesima jugoslavenske autoindustrije možda najbolje govori pokušaj proboja Yuga na američko tržište. Uz velika marketinška ulaganja u ovaj izvoz, Yugo je postao popularan u SAD-u kao vrlo povoljan autić, no ubrzo je došao na zao glas nakon jedne prometne nesreće u kojoj je vozačica smrtno stradala. Javnost je za njenu smrt okrivila automobil kojeg je vjetar doslovno otpuhao s mosta. Kasnije se Yugo našao na gotovo svim popisima najgorih automobila u povijesti. Za Jugoslaviju i njene lovere bilo bi puno bolje da Zastava nikada nije ni pokušala proboj na zapadno tržište, bar bi si mogli umišljati kako su imali konkurentnu autoindustriju.

 



Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: