Dragi drugovi iz Telegrama, ʼStojadinʼ nikada nije bio ʼeuropski automobil godineʼ...

9.11.2018.
ČITATELJI OCIJENILI
5

U želji da prikažu jugoslavensko gospodarstvo kao konkurentno i prestižno u svijetu, novinari se ne libe ni širenja lažnih vijesti.
PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Liberali ipak ušli u bavarski parlament i imaju jedan uvjet za podršku novoj vladi
Ljevica se totalno posvađala sa znanošću
'Država je diler socijalne pomoći i kao takva, ne može ti biti prijatelj'
Amsterdamska koalicija je prijevara birača
Marihuana će do 2020. postati jedan od glavnih kreatora radnih mjesta u SAD-u
Ayn Rand - najkontroverznija spisateljica 20. stoljeća
Holy za loše stanje medijskih sloboda okrivila novinare i profit, a D. Orešković želi više javnog novca za ʼneprofitneʼ medije
Sindikat otjerao Djeda Božićnjaka iz škole zbog nepoštivanja njihovih uvjeta
Tržišni fundamentalizam, Afrika, Todorić i drugi hrvatski mitovi
Želite antifašistički zakon kao u Njemačkoj? Promijenit ćete mišljenje kad vidite tko je sve kažnjen...
Žena u 9. mjesecu trudnoće upucala provalnika i spasila suprugu život
Liberalizam kao glavni pokretač ekonomskog, političkog i društvenog napretka
Ovako apologeti komunističkih režima pokušavaju opravdati zločine
Zašto je Most glasao protiv ukidanja obaveze licenciranja knjigovođa?
Zagrebačko sveučilište više nije među 1.000 najboljih u svijetu; splitsko se drži malo bolje
Ništa od suradnje liberala na ovim izborima: Propali pregovori između HSLS-a i Pametnog
Frederic Bastiat, otac liberalizma - najbolji citati iz knjige 'Zakon'
Trgovina ne poznaje ʼnašeʼ i ʼnjihoveʼ
Riječki SDP-ovci nemaju pojma o sistemu u kojem žive
Zašto je Trumpov proleterijat pošizio na Nike?

Dragi drugovi iz Telegrama, ʼStojadinʼ nikada nije bio ʼeuropski automobil godineʼ...

U želji da prikažu jugoslavensko gospodarstvo kao konkurentno i prestižno u svijetu, novinari se ne libe ni širenja lažnih vijesti.
PIŠE Mario Nakić

Već smo navikli na izljeve ljubavi Telegrama i Net.hr-a prema bivšem režimu i diktatoru, u čemu prednjači kolumnist Hrvoje Klasić (on ga, naravno, ne smatra diktatorom jer za njega kad netko ukine višestranačje i slobodu izbora izvan jedne partije i progoni svoje političke protivnike nije diktatura nego demokracija). Međutim, u svojoj želji da bivšu državu prikažu u što ljepšem svjetlu, na Telegramu se ne libe ni širenja očito lažnih vijesti.

Tako su u zanimljivosti koje su se dogodile u godini kad je Dinamo prošli put prezimio u Europi ubrojili i neke stvari koje se nikada nisu dogodile.



Zastava 101 ili popularno zvani "Stojadin" europski automobil godine? Možda u udžbenicima iz SFRJ, istim onima koji su nas učili i da se kapitalizmu bliži propast.

Istina je da je talijanski automobil Fiat 128 izabran 1970. godine za automobil godine, a godinu dana kasnije Fiat je proizvodnju nekih svojih modela ustupio partnerskoj tvrtki Zastava u Kragujevcu koja je napravila lošiju inačicu i nazvala je Zastava 101. Stojadin je u svijetu prošao poput drugih jugoslavenskih automobila - nikako.

Dakle, Fiatov automobil, koji NIJE bio "Stojadin", postigao je svoju popularnost prije nego što se počeo proizvoditi u Jugoslaviji.

O uspjesima jugoslavenske autoindustrije možda najbolje govori pokušaj proboja Yuga na američko tržište. Uz velika marketinška ulaganja u ovaj izvoz, Yugo je postao popularan u SAD-u kao vrlo povoljan autić, no ubrzo je došao na zao glas nakon jedne prometne nesreće u kojoj je vozačica smrtno stradala. Javnost je za njenu smrt okrivila automobil kojeg je vjetar doslovno otpuhao s mosta. Kasnije se Yugo našao na gotovo svim popisima najgorih automobila u povijesti. Za Jugoslaviju i njene lovere bilo bi puno bolje da Zastava nikada nije ni pokušala proboj na zapadno tržište, bar bi si mogli umišljati kako su imali konkurentnu autoindustriju.

 



Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: