Dragi drugovi iz Telegrama, ʼStojadinʼ nikada nije bio ʼeuropski automobil godineʼ...

9.11.2018.
ČITATELJI OCIJENILI
5

U želji da prikažu jugoslavensko gospodarstvo kao konkurentno i prestižno u svijetu, novinari se ne libe ni širenja lažnih vijesti.
PIŠE: MARIO NAKIĆ

Dragi drugovi iz Telegrama, ʼStojadinʼ nikada nije bio ʼeuropski automobil godineʼ...

U želji da prikažu jugoslavensko gospodarstvo kao konkurentno i prestižno u svijetu, novinari se ne libe ni širenja lažnih vijesti.
PIŠE Mario Nakić

Već smo navikli na izljeve ljubavi Telegrama i Net.hr-a prema bivšem režimu i diktatoru, u čemu prednjači kolumnist Hrvoje Klasić (on ga, naravno, ne smatra diktatorom jer za njega kad netko ukine višestranačje i slobodu izbora izvan jedne partije i progoni svoje političke protivnike nije diktatura nego demokracija). Međutim, u svojoj želji da bivšu državu prikažu u što ljepšem svjetlu, na Telegramu se ne libe ni širenja očito lažnih vijesti.

Tako su u zanimljivosti koje su se dogodile u godini kad je Dinamo prošli put prezimio u Europi ubrojili i neke stvari koje se nikada nisu dogodile.



Zastava 101 ili popularno zvani "Stojadin" europski automobil godine? Možda u udžbenicima iz SFRJ, istim onima koji su nas učili i da se kapitalizmu bliži propast.

Istina je da je talijanski automobil Fiat 128 izabran 1970. godine za automobil godine, a godinu dana kasnije Fiat je proizvodnju nekih svojih modela ustupio partnerskoj tvrtki Zastava u Kragujevcu koja je napravila lošiju inačicu i nazvala je Zastava 101. Stojadin je u svijetu prošao poput drugih jugoslavenskih automobila - nikako.

Dakle, Fiatov automobil, koji NIJE bio "Stojadin", postigao je svoju popularnost prije nego što se počeo proizvoditi u Jugoslaviji.

O uspjesima jugoslavenske autoindustrije možda najbolje govori pokušaj proboja Yuga na američko tržište. Uz velika marketinška ulaganja u ovaj izvoz, Yugo je postao popularan u SAD-u kao vrlo povoljan autić, no ubrzo je došao na zao glas nakon jedne prometne nesreće u kojoj je vozačica smrtno stradala. Javnost je za njenu smrt okrivila automobil kojeg je vjetar doslovno otpuhao s mosta. Kasnije se Yugo našao na gotovo svim popisima najgorih automobila u povijesti. Za Jugoslaviju i njene lovere bilo bi puno bolje da Zastava nikada nije ni pokušala proboj na zapadno tržište, bar bi si mogli umišljati kako su imali konkurentnu autoindustriju.

 



Novo na Liberalu

Ekonomija

PIŠE: HENRY HAZLITT

Henry Hazlitt (1894-1993) bio je novinar i kolumnist koji je pisao o ekonomiji za New York Times, Wall Street Journal, Newsweek i druge poznate novine i časopise. Autor je knjige 'Economics In One Lesson' (1946).

Henry Hazlitt: Abeceda tržišne ekonomije

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Rezultat Švedske na PISA testu ruši rasističke mitove i argumente protiv vaučerizacije u isto vrijeme

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Indeks fleksibilnosti zapošljavanja: Danska bolja od SAD-a, Hrvatska pri samom dnu

Zanimljivosti

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Dobra vijest: Hrvati su među najboljim govornicima stranog engleskog jezika u svijetu

Ljudska prava

PIŠE: MILTON FRIEDMAN

Milton Friedman 1972.: Zašto rat protiv droge ne može uspjeti

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Policija ima način da dokaže svoju humanost: Uvedite obavezne kamere na uniformama!

Zanimljivosti

PIŠE: DAMIR OMERBEGOVIĆ

ʼTi si fašist!ʼ - ovakve optužbe nisu ništa novo, evo što se krije iza njih...

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Je li trijumf Kineza na PISA testovima dokaz superiornosti komunizma?

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Konačno digitalizacija: Javni bilježnici, pečati i biljezi izbačeni iz procedure osnivanja tvrtke ili obrta

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

PISA i Nova Europa: 7 grafova koji nam pokazuju koliko su učitelji cijenjeni u Hrvatskoj

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Plenkovićeva vlada - prije svega neprijatelj poreznih obveznika

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

U većem dijelu svijeta 16-godišnjaci nisu u stanju razlikovati činjenice od mišljenja

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: