Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi

6.6.2018.
ČITATELJI OCIJENILI
5


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Orešković i Glavašević imaju fantastični plan kako učiniti cijelu EU siromašnom
John McAfee želi biti predsjednik SAD-a i premijer Velike Britanije - u isto vrijeme!
'Vegetarijanci ne ubijaju životinje' - jedna od najvećih zabluda današnjice
Protivnici cijepljenja i GMO-a trebaju se preseliti u Venezuelu
Kolinda je atrakcija na SP-u: Jugoslavenski mediji je sprdaju, svijet joj se divi
Privatni sektor u 2 dana skupio preko 110.000 $ za opremanje hrvatskih škola
Kina smanjuje uvozne carine za skoro 30 posto
Sud je donio jedinu moguću presudu: Isključivanje gej parova iz udomiteljstva nije pravedno ni humano
Mrsić popljuvao prijedlog da se umirovljenicima omogući rad. Evo zašto nije u pravu
Ovaj biskup kaže da su mladi vjerski nepismeni. Znači da vjeronauk u državnoj školi ne funkcionira?
[VIDEO] Nacisti i komunisti zajedno paradiraju u Poljskoj
HRT još jednom pokazao koliko je RTV pristojba besmislena
Hrvatska u borbi za prvaka u odljevu mozgova; evo tko su nam glavni konkurenti
Ugašen jedan od najboljih portala u SAD-u: Rare je učio konzervativce toleranciji
Domoljub je svatko tko ostaje u Hrvatskoj, a nije uhljeb
Prednjače Putin, ʼustašeʼ i ʼŠiptariʼ: Tri srpska tabloida u prošloj godini proizvela 700 lažnih vijesti na naslovnicama
Nitko ne smije razdvajati roditelje od djece i uništavati tuđu imovinu, pa ni policija
Manipulacija: U naslovu kažu da građani podržavaju Kujundžićeve poreze, a pitali su samo troje ljudi
Hoće li šećerni porez smanjiti pretilost u Hrvatskoj? Evo što kažu znanstvena istraživanja...
Oni grizu ruku koja ih hrani

Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi


PIŠE Mario Nakić

Nakon što su stupile na snagu državne regulacije na Uber, nitko nema posebnog razloga za zadovoljstvo osim možda vlasnika Ubera. Taksisti su se toliko borili i lobirali za državnu regulaciju Ubera, ali sumnjam da će ijedan taksist biti sretan s ovakvim rješenjem. Broj vozača Ubera se prepolovio, korisnici osjetno dulje čekaju, a cijena se udvostručila. Ovo je savršen primjer što se dogodi kad država ide "zaštititi" korisnike nekih usluga na tržištu.

Vozač Ubera, po novom zakonu, ne smije upravljati vozilom starijim od 7 godina. To je regulativa koja bi se nekome mogla činiti logičnom na prvu - naime, država "štiti" korisnike jer se brine da vozila budu u što boljem redu. Međutim, mnoga vozila starija od 7 godina savršena su za prijevoz bez ikakvih problema. S ovom regulacijom država je automatski izbacila iz igre većinu vozača Ubera. To nisu ljudi koji već imaju visoka primanja, takvi će se rijetko odlučiti za takav model rada. Vozači Ubera većinom su ljudi koji su u tome našli spas za vlastitu egzistenciju. Takvi će u rijetkim slučajevima voziti nove i skupe automobile. A svaki korisnik pomoću aplikacije unaprijed vidi o kakvom se modelu vozila radi i može izabrati kojim će se voziti, tako da državna "zaštita" u ovom slučaju nema nikakvu svrhu.

Zanimljivo je da javni prijevoz ne mora zadovoljiti takve kriterije kao vozači na taksi tržištu. Znate u kakvom su stanju gradski autobusi ZET-a ili splitskog Prometa, u tom slučaju nitko ne brine da moraju biti mlađi od 7 godina.

Država je tako izbacila one najranjivije iz igre i oduzela im mogućnost da legalno pokrenu obrt i rade kao partneri Ubera. Samim time, kako je došlo do manjeg broja vozača Ubera, korisnici moraju dulje čekati i usluga postaje znatno skuplja.

Taksisti su tražili da se Uber regulira, umjesto da su tražili deregulaciju taksija. To je iz njihove perspektive u redu jer taksi je još prije Ubera bio prereguliran upravo po traženju njihovih udruženja, kako bi onemogućili konkurenciju i upliv u tržište novih taksista. Ali ne vjerujem da imaju puno razloga za zadovoljstvo jer konkurenciju ne mogu izbjeći, a i dalje su previše regulirani. Ovo je igra u kojoj nema pravih pobjednika, a najveći gubitnici su upravo oni radi kojih ta usluga i postoji - građani koji trebaju prijevoz.

 

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
VIŠE IZ RUBRIKE:
EKONOMIJA
HRVATSKA
Ocijeni članak
UKUPNA OCJENA
1
2
3
4
5
Ocjenjivanje sadržaja omogućeno je samo članovima Udruge Liberal.hr. Učlanite se - kliknite ovdje - da biste mogli ocjenjivati tekstove i dobili pristup drugim dijelovima portala za članove.
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Web shop
PRIKAŽI VIŠE
Pretraži Liberal
Unesite pojam koji želite pretražiti
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Udruga "Liberal.hr"
O UDRUZI | UČLANI SE | DONIRAJ

PODRŽITE LIBERAL.HR:

IBAN za donacije: HR5923900011101229527
Model plaćanja: 00, poziv na br. primatelja: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: