Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi

6.6.2018.
ČITATELJI OCIJENILI
5


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Danskim ekonomistima prekipjelo: ʼDanska nije socijalistička, imamo veće ekonomske slobode od SAD-aʼ
Orešković i Glavašević imaju fantastični plan kako učiniti cijelu EU siromašnom
Crna knjiga trošenja javnog novca: Pomozimo Vladi da lakše otkrije gdje novac curi!
Grad Dubrovnik se baca u nekretninski biznis i ugostiteljstvo, a gradonačelnik privatnicima prijeti zabranom
Kad se istinoljupci posluže neistinama da bi postigli - ništa
Hrvatski povjesničari apeliraju na politiku: Ne ograničavajte slobodu mišljenja!
Na ljevici se vodi građanski rat za ženski WC: Feministice protiv trans aktivista, padaju uvrede, prijeti se gulazima
HNS priznaje da vrši pritisak na HRT
Umjesto kupovine starih aviona država je trebala tih 420 mil. eura ostaviti radnicima
Irska i skandinavske zemlje nisu dozvolile uvođenje novog poreza na razini EU. Evo zašto je to važno...
Njemački reper snimio spot iz tri perspektive: glasača AfD-a, turskog imigranta i sebe
Lekcija teksaškog masakra: Da nije bilo naoružanog civila, tko zna koliko bi još ljudi stradalo
Zdravstveni sustav treba pustiti da se uruši - što prije, to bolje!
Pripremite se: Dolazi Hillary 4.0
Djecu trebamo učiti da poštuju tuđu imovinu i slobodu
Globalno zatopljenje ne ide po planu: Ljetna temperatura u SAD-u opada
Kad kažu ʼeuropske vrijednostiʼ, evo na što misle...
Kimovo povlačenje je dokaz da je trgovinska razmjena moćnije oružje od bombi
Feministice trebaju prihvatiti činjenicu da ih ogromna većina žena ne podržava
Liberali napokon imaju za koga glasati

Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi


PIŠE Mario Nakić

Nakon što su stupile na snagu državne regulacije na Uber, nitko nema posebnog razloga za zadovoljstvo osim možda vlasnika Ubera. Taksisti su se toliko borili i lobirali za državnu regulaciju Ubera, ali sumnjam da će ijedan taksist biti sretan s ovakvim rješenjem. Broj vozača Ubera se prepolovio, korisnici osjetno dulje čekaju, a cijena se udvostručila. Ovo je savršen primjer što se dogodi kad država ide "zaštititi" korisnike nekih usluga na tržištu.

Vozač Ubera, po novom zakonu, ne smije upravljati vozilom starijim od 7 godina. To je regulativa koja bi se nekome mogla činiti logičnom na prvu - naime, država "štiti" korisnike jer se brine da vozila budu u što boljem redu. Međutim, mnoga vozila starija od 7 godina savršena su za prijevoz bez ikakvih problema. S ovom regulacijom država je automatski izbacila iz igre većinu vozača Ubera. To nisu ljudi koji već imaju visoka primanja, takvi će se rijetko odlučiti za takav model rada. Vozači Ubera većinom su ljudi koji su u tome našli spas za vlastitu egzistenciju. Takvi će u rijetkim slučajevima voziti nove i skupe automobile. A svaki korisnik pomoću aplikacije unaprijed vidi o kakvom se modelu vozila radi i može izabrati kojim će se voziti, tako da državna "zaštita" u ovom slučaju nema nikakvu svrhu.

Zanimljivo je da javni prijevoz ne mora zadovoljiti takve kriterije kao vozači na taksi tržištu. Znate u kakvom su stanju gradski autobusi ZET-a ili splitskog Prometa, u tom slučaju nitko ne brine da moraju biti mlađi od 7 godina.

Država je tako izbacila one najranjivije iz igre i oduzela im mogućnost da legalno pokrenu obrt i rade kao partneri Ubera. Samim time, kako je došlo do manjeg broja vozača Ubera, korisnici moraju dulje čekati i usluga postaje znatno skuplja.

Taksisti su tražili da se Uber regulira, umjesto da su tražili deregulaciju taksija. To je iz njihove perspektive u redu jer taksi je još prije Ubera bio prereguliran upravo po traženju njihovih udruženja, kako bi onemogućili konkurenciju i upliv u tržište novih taksista. Ali ne vjerujem da imaju puno razloga za zadovoljstvo jer konkurenciju ne mogu izbjeći, a i dalje su previše regulirani. Ovo je igra u kojoj nema pravih pobjednika, a najveći gubitnici su upravo oni radi kojih ta usluga i postoji - građani koji trebaju prijevoz.

 

VIŠE IZ RUBRIKE:
EKONOMIJA
HRVATSKA
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i osnivač Liberala. Voli pisanje, logiku, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Novo na Liberalu

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Biljana Borzan je cijelu svoju predizbornu kampanju izgradila na borbi za jednaku Nutellu. Pokazalo se da nije bila baš iskrena...

Istraživanje EK: Nema dokaza o različitom sastavu Nutelle u Njemačkoj i Hrvatskoj

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Građanska stranka je omogućila desnu vlast u Madridu gdje je u koaliciji s konzervativcima i desnim ekstremistima. To se mnogima nije svidjelo.

Španjolski liberali u koaliciji s krajnjom desnicom; ekonomski savjetnik napušta stranku, nižu se kritike...

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Navodni satiričar s News Bara dobio je potrebu da nas izvrijeđa jer mu se nije svidio moj članak o antifašizmu. Pa da pojasnim neke stvari...

Kome i zašto smeta Liberal?

Ekonomija

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Hrvatska se tijekom proteklih 10 godina ukupno nije pomakla nimalo ekonomski naprijed. Tko nam je za to kriv?

Izgubljeno desetljeće

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Je li došlo vrijeme da konačno raskrstimo s tekovinama socijalističke revolucije i obilježavanjem datuma bitnih za stvaranje bivše, propale države?

Čiji praznik Hrvatska danas obilježava?

Društvo

PIŠE: JERKO MARKOVINA

Splitski gradonačelnik objavio je smiješni vodič za turiste u kojem ih upozorava da poštuju lijenost i nerad kao splitski tradicionalni identitet, a sada će Gradsko vijeće ograničiti rad kafićima do ponoći.

Splitska vlast objavljuje rat turizmu

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Pokušao je kritizirati najavljeno rasterećenje rada, a zapravo je dao najbolje argumente za potpuno ukidanje poreza na dohodak.

Kad bi građani primali veću neto plaću, postali bi apatični - tvrdi ovaj kolumnist Večernjeg lista

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Pročitajte svjedočenja dvaju crnih autora koji su na suprotstavljenim stranama po pitanju reparacija.

Dvije strane: Treba li Amerika isplatiti odštetu crnim Amerikancima zbog ropstva i segregacije?

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Ljevičarski youtuber Kyle Kulinski objašnjava zašto je potez Youtubea loš i zašto ga ni ljevičari ne bi trebali slaviti.

Youtube započeo borbu protiv nacizma pa uklonio i antinacistički edukativni sadržaj

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Dugogodišnji američki senator je s preko 75 godina postao milijunaš, ali tek nakon što je napisao bestseller. Hrvatski ministri ne moraju napisati bestseller da bi postali milijunaši.

Dva političara i multimilijunaša. Pronađi razliku!

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Hrvatska i Slovenija su svoj dug otplatile, ali Srbiji je preostalo za otplatiti još 1,7 mlrd. eura.

Srbija još uvijek plaća Titove dugove i otplaćivat će ih sljedeće 22 godine

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Mislav Kolakušić ima najrealnije šanse pobijediti na predsjedničkim izborima. Ovo nije podrška već upozorenje.

Svi pričaju o Kolindi i Milanoviću, ali Kolakušić bi mogao iznenaditi. Pripremite se za budućeg predsjednika!

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA | OGLAŠAVANJE

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: