Zašto je ova reklama toliko uvrijedila konzervativce?

16.1.2019.
ČITATELJI OCIJENILI
3

Tvrtka Gillette predstavila je svoju novu reklamu u kojoj poručuje muškarcima da ne budu nasilni prema drugima i da uče dječake nenasilju. Zašto je to naljutilo neke ljude?
IZVOR: REASON

Preporučeno za vas
Neka Linić uloži svoju imovinu u Uljanik!
Huić o ideji da država uloži još 10 mlrd. kn u Uljanik: ʼTo bi sj*balo javne financijeʼ
Ovo nije humano: Beljak htio ispasti faca, Plenkovićev ministar ga uništio...
OPG-ima državna agencija ne priznaje ponudu iz SAD-a jer nema pečata i PDV-a
Miletić vrijeđa našu inteligenciju ako ozbiljno misli da ćemo povjerovati u nevinost IDS-a
Ako Vlada pomogne Uljaniku, morat će i svima ostalima
Na današnji dan Vlado Gotovac održao je najbolji politički govor u modernoj hrvatskoj povijesti
Tko je Hayek?
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Porezna uprava smislila nove načine da privatnicima zagorča život. Ako je ovo ʼrasterećenjeʼ...
Porezni obveznici traže od države da transparentno objavi sva jamstva kojima su političari zadužili građane
Digitalni porez nema veze s pravdom i neće pogoditi velike korporacije nego male biznise i startupe
Plenković se kiti tuđim perjem i busa u prsa dok Hrvatska zaostaje
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Grad Dubrovnik se baca u nekretninski biznis i ugostiteljstvo, a gradonačelnik privatnicima prijeti zabranom
Europska liberalna grupacija promijenila svoje ime; evo zašto...
Vaclav Klaus: Kako smo reformirali češko gospodarstvo
The Economist: Što su liberali učinili za nas?
Europska unija - gospodarski div između SAD-a i Kine
Venezuela će nacionalizirati tvornicu žitarica koja želi prekinuti proizvodnju

Zašto je ova reklama toliko uvrijedila konzervativce?

Tvrtka Gillette predstavila je svoju novu reklamu u kojoj poručuje muškarcima da ne budu nasilni prema drugima i da uče dječake nenasilju. Zašto je to naljutilo neke ljude?
IZVOR: REASON

Poznata kompanija za brijaće aparate Gillette objavila je svoju novu reklamu u kojoj osuđuje "toksičnu muškost" i izaziva muškarce da budu bolji prema ženama i drugim muškarcima. Ali budući da u zadnje vrijeme svjedočimo ludom kulturološkom ratu između dva plemena, ovakva potpuno pozitivna poruka nekako je uspjela uvrijediti jedan tim.

"Gillette reklama je proizvod radikaliziranog feminizma u mainstreamu, kulturnog marksizma", napisala je Candace Owen iz konzervativne organizacije Turning Point USA na Twitteru. Michael Knowles - književnik, glumac i konzervativni kolumnist - optužuje Gillette za usvajanje premisa "šakala za socijalnu pravdu". Ben Shapiro, urednik portala National Review, tvrdi da se navedena tvrtka "priklonila ljevičarskim društvenim prioritetima".

Takve snažne optužbe o kulturnom marksizmu, ljevičarskim društvenim prioritetima i slično ispadaju smiješne svakome tko bez predrasuda pogleda navedenu reklamu.




Istina, reklama odmah na početku spominje pojam "toksična muškost", što je pomalo nespretan i loš izraz koji feministi i općenito radikalni ljevičari često vole koristiti u svome pretjerivanju. Ali ostatak reklame je posvećen nasilju, bullyingu u školi, zlostavljanju žena. Jesu li to uistinu "ljevičarski prioriteti"? Žele li konzervativci stvarno reći da je nasilje isključivo problem za ljevicu?

Shapiro je poznat po svojoj frazi "facts don't care about your feelings" (činjenice nije briga za vaše osjećaje) koju koristi - često potpuno ispravno - da bi pobio argumente ljevice koji su bazirani na njihovim osjećajima: "Postoje generalno neke razlike između muškaraca i žena", na primjer. Ali ovaj konkretno slučaj pokazuje kako i desničari dozvoljavaju da im osjećaji prepriječe put do činjenica. Muškarci zaista čine više nasilja nego žene, seksualno zlostavljanje žena je definitivno problem na mnogim radnim mjestima i dječaci trebaju biti odgajani tako da ne napadaju fizički jedni druge niti djevojčice.

Istina je da ne sudjeluju SVI muškarci u nasilju, isto kao i što mnoge žene također mogu biti nasilne i zlostavljačice. Kolektivističke pretpostavke su odvratne - i antiteza za libertarijanska načela - bilo da su postavljene protiv muškaraca, žena, bijelaca, crnaca itd. Naravno, neki s lijeve strane su krivi za takve predrasude. Ali ovaj oglas ne kaže da su svi muškarci loši. On ne poručuje da je muškost uvijek i svuda opasan ideal. Poruka ovog oglasa je jasna - bolje se odnosite prema ljudima - u nadi da će prodati više britvica za brijanje muškarcima koji se slažu s tom porukom. Opet, zašto je ovo loše?

U njegovu obranu, Shapiro je imao neke zanimljive zaključke u ostatku svoje kolumne, a tiču se važnosti da mladi muškarci imaju snažne muške idole u svojim životima:

"Ako želite odgojiti generaciju muškaraca koji će ispravno tretirati žene, djelovati kao zaštitnici, a ne kao žrtve, i postati temelj stabilnog društva, trebate više muškosti, a ne manje. Zapravo, nedavna studija sa Stanforda, Harvarda i Biroa za popis stanovništva ustanovila je da visoka razina prisutnosti očeva u lokalnim zajednicama može biti važna čak i više nego izravno posjedovanje oca u domu; studija je objasnila, 'crni dječaci koji odrastaju u područjima s visokom prisutnošću oca također imaju znatno manju vjerojatnost da će završiti u zatvoru'."

Upravo tako: mladi muškarci moraju učiti od starijih koji dobro postupaju prema ženama i djeluju kao zaštitnici, a ne kao žrtve, a upravo to je ono što Gillette poručuje ovom reklamom.

Ljudi se mogu slobodno asocirati s bilo kojim proizvodom, pa ako Gilletteovo takozvano signaliziranje vrline nekoga toliko muči, ta osoba može kupiti neku drugu britvicu za brijanje. Ali bilo bi šteta ako ćemo masovno bojkotirati kompanije koje poručuju da je nasilje loše.

 



Vezano
Konzervativni youtuber, koji optužuje Google za cenzuru, manje je ʼcenzuriranʼ od ljevičara
Zašto se liberali trebaju suprotstaviti spolnim kvotama
Jokić bi djecu učio plagiranju, prostačenju i seksizmu: ʼDobro je dok su našiʼ
Ben Shapiro pokušao objasniti zašto Amerika treba napasti Iran. Njegovi vlastiti fanovi su ga satrali...
Zašto žene ne glasaju za feminističke stranke?
Kako bi izgledala reklama za žilete koja bi se svidjela uvrijeđenim konzervativcima?
ʼThe Best She Can Getʼ: Odgovor na Gillette reklamu je brutalan (video)
OVO se zove marketing usmjeren prema muškarcima: Kompanija za luksuzne satove odgovorila Gilletteu (video)
Huffington Post: 'Bijelim muškarcima treba zabraniti pravo glasa'
Koja je razlika između ove dvije tragedije?
FIFA traži od medija da diskriminiraju zgodne žene
Žene u Hrvatskoj žrtve su vulgarnih napada, a svatko brani ʼsvojeʼ
Hrvatska ljevica ima problem s mizoginijom i seksizmom u vlastitim redovima
Znanstvenik suspendiran s CERN-a zbog tvrdnje da su muškarci u znanosti diskriminirani
Misli kao Rosa Luxemburg, djeluj kao Joca Amsterdam
Ima li nešto što pravobraniteljica za feminizam ne bi zabranila?
Američka ljevica je u građanskom ratu; hoće li prevladati razum ili feministički ekstremizam?
Knjižnica FFZG-a pokušala nasmijati studente vicem o filovanoj paprici. Nije prošlo dobro...
Moj najdraži vic o filovanju
Seksizam u Googleu: Istražili optužbe da plaćaju žene slabije pa došli do iznenađujućeg zaključka
Novo na Liberalu

Ekonomija

PIŠE: DAVID DIMSITA

Zbunjena Francuskinja, koja je prevarena za smještaj, optužila je Booking.com, a mnogi su zaključili i kako bi država tu trebala nešto učiniti.

Je li Booking.com odgovoran za probleme Francuza na Hvaru?

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Događa se masivna politizacija ekoloških tema, gdje najveći mediji manipuliraju podacima i dezinformiraju javnost.

NASA: Požari u Brazilu su ove godine ispod prosjeka. Otkud onda medijima suprotne informacije?

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Ono što neki hrvatski političari nazivaju incidentom ima sva obilježja terorističkog napada.

Napad na kafiće kod Knina treba okarakterizirati kao terorizam

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Plakat sa slikom jabuke koju nagrižu crvi podsjetio je mnoge na nacističku propagandu protiv Židova.

Izbori u Švicarskoj: Konzervativci optuženi za kopiranje nacističke propagande, zelene stranke u porastu

Zanimljivosti

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Čehoslovački vođa Dubček pokušao je reformirati socijalizam. To se Sovjetima nije svidjelo pa su im poslali 2.000 tenkova...

Na današnji dan: Sovjeti ugušili Praško proljeće u krvi - okupacija Čehoslovačke

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Mogla je odbiti rad u veleposlanstvu, zaposliti se u privatnom sektoru i pisati na Facebooku što želi.

Ne, suspenzija rasističke diplomatkinje nema nikakve veze sa slobodom govora

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Seksualna orijentacija nije uvjetovana svjetonazorom niti je svjetonazor uvjetovan seksualnom orijentacijom. Zašto onda LGBT udruge promiču jednu ekstremističku ideologiju?

Zašto CroL-u smeta slobodno tržište?

Škola

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Ova dva pitanja su ključna u otkrivanju liberala od ostalih. Gotovo nepogrešivo...

Tko je liberal, a tko nije? Postoji jedan vrlo jednostavan i brz način da to otkrijete...

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Donedavno se o tome govorilo isključivo u libertarijanskim krugovima, a sada su tu ideju počeli širiti i političari s puno širim spektrom birača.

Bruto plaća na ruke - ideja koja nailazi na plodno tlo među hrvatskim političarima. Što vi mislite?

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Dvije trećine HDZ-ovaca se slaže s izjavom da su imigranti najveća prijetnja europskoj kulturi...

Diplomatske nevolje: Kolinda i Plenković će teško naći u HDZ-u kadrove koji nisu ksenofobni

Društvo

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Most je pokrenuo inicijativu koju su već ranije pokretale i druge političke stranke. Njena jedina svrha je ubiranje jeftinih poena na dezinformiranju građana.

Voda, vodoopskrba i prava - umjesto rasprave o pravom problemu, širi se strah od privatnika

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Kako Trumpove carine utječu na poduzetnike najbolje pokazuje podatak da je mišljenje voditelja trgovine u SAD-u trenutno najpesimističnije u zadnjih 25 godina.

Amerikanci su svjesni da gube u trgovinskom ratu. Samo Trump još nije...

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: