Zašto je ova reklama toliko uvrijedila konzervativce?

16.1.2019.
ČITATELJI OCIJENILI
3

Tvrtka Gillette predstavila je svoju novu reklamu u kojoj poručuje muškarcima da ne budu nasilni prema drugima i da uče dječake nenasilju. Zašto je to naljutilo neke ljude?
IZVOR: REASON

Preporučeno za vas
Huić: Sindikati koriste potplaćene medicinske sestre za povećanje plaće uhljebima koji samo rade štetu
Huić o ideji da država uloži još 10 mlrd. kn u Uljanik: ʼTo bi sj*balo javne financijeʼ
Ovo nije humano: Beljak htio ispasti faca, Plenkovićev ministar ga uništio...
Gimnazijalac u Češkoj osporio odluke kriznog stožera i natjerao svoje profesore nazad u učionice
Ako Vlada pomogne Uljaniku, morat će i svima ostalima
Autori South Parka maestralno se ʼzahvaliliʼ kineskim cenzorima zbog zabrane njihove serije
Mit o izumiranju socijalne države, 2. dio: Razvijene države povećavaju poreznu presiju
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Porezna uprava smislila nove načine da privatnicima zagorča život. Ako je ovo ʼrasterećenjeʼ...
Porezni obveznici traže od države da transparentno objavi sva jamstva kojima su političari zadužili građane
Plenković se kiti tuđim perjem i busa u prsa dok Hrvatska zaostaje
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Europska liberalna grupacija promijenila svoje ime; evo zašto...
UNICEF: 168 milijuna djece gubi budućnost zbog lockdowna. Državnici trebaju otvoriti škole
Grad Dubrovnik se baca u nekretninski biznis i ugostiteljstvo, a gradonačelnik privatnicima prijeti zabranom
Njemački liberali traže popuštanje mjera, popularnost im raste
The Economist: Što su liberali učinili za nas?
Vaclav Klaus: Kako smo reformirali češko gospodarstvo
Efekt leptira ili što ima ekonomija zajedničko s klimatologijom
Europska unija - gospodarski div između SAD-a i Kine

Zašto je ova reklama toliko uvrijedila konzervativce?

Tvrtka Gillette predstavila je svoju novu reklamu u kojoj poručuje muškarcima da ne budu nasilni prema drugima i da uče dječake nenasilju. Zašto je to naljutilo neke ljude?
IZVOR: REASON

Poznata kompanija za brijaće aparate Gillette objavila je svoju novu reklamu u kojoj osuđuje "toksičnu muškost" i izaziva muškarce da budu bolji prema ženama i drugim muškarcima. Ali budući da u zadnje vrijeme svjedočimo ludom kulturološkom ratu između dva plemena, ovakva potpuno pozitivna poruka nekako je uspjela uvrijediti jedan tim.

"Gillette reklama je proizvod radikaliziranog feminizma u mainstreamu, kulturnog marksizma", napisala je Candace Owen iz konzervativne organizacije Turning Point USA na Twitteru. Michael Knowles - književnik, glumac i konzervativni kolumnist - optužuje Gillette za usvajanje premisa "šakala za socijalnu pravdu". Ben Shapiro, urednik portala National Review, tvrdi da se navedena tvrtka "priklonila ljevičarskim društvenim prioritetima".

Takve snažne optužbe o kulturnom marksizmu, ljevičarskim društvenim prioritetima i slično ispadaju smiješne svakome tko bez predrasuda pogleda navedenu reklamu.





Istina, reklama odmah na početku spominje pojam "toksična muškost", što je pomalo nespretan i loš izraz koji feministi i općenito radikalni ljevičari često vole koristiti u svome pretjerivanju. Ali ostatak reklame je posvećen nasilju, bullyingu u školi, zlostavljanju žena. Jesu li to uistinu "ljevičarski prioriteti"? Žele li konzervativci stvarno reći da je nasilje isključivo problem za ljevicu?

Shapiro je poznat po svojoj frazi "facts don't care about your feelings" (činjenice nije briga za vaše osjećaje) koju koristi - često potpuno ispravno - da bi pobio argumente ljevice koji su bazirani na njihovim osjećajima: "Postoje generalno neke razlike između muškaraca i žena", na primjer. Ali ovaj konkretno slučaj pokazuje kako i desničari dozvoljavaju da im osjećaji prepriječe put do činjenica. Muškarci zaista čine više nasilja nego žene, seksualno zlostavljanje žena je definitivno problem na mnogim radnim mjestima i dječaci trebaju biti odgajani tako da ne napadaju fizički jedni druge niti djevojčice.

Istina je da ne sudjeluju SVI muškarci u nasilju, isto kao i što mnoge žene također mogu biti nasilne i zlostavljačice. Kolektivističke pretpostavke su odvratne - i antiteza za libertarijanska načela - bilo da su postavljene protiv muškaraca, žena, bijelaca, crnaca itd. Naravno, neki s lijeve strane su krivi za takve predrasude. Ali ovaj oglas ne kaže da su svi muškarci loši. On ne poručuje da je muškost uvijek i svuda opasan ideal. Poruka ovog oglasa je jasna - bolje se odnosite prema ljudima - u nadi da će prodati više britvica za brijanje muškarcima koji se slažu s tom porukom. Opet, zašto je ovo loše?

U njegovu obranu, Shapiro je imao neke zanimljive zaključke u ostatku svoje kolumne, a tiču se važnosti da mladi muškarci imaju snažne muške idole u svojim životima:

"Ako želite odgojiti generaciju muškaraca koji će ispravno tretirati žene, djelovati kao zaštitnici, a ne kao žrtve, i postati temelj stabilnog društva, trebate više muškosti, a ne manje. Zapravo, nedavna studija sa Stanforda, Harvarda i Biroa za popis stanovništva ustanovila je da visoka razina prisutnosti očeva u lokalnim zajednicama može biti važna čak i više nego izravno posjedovanje oca u domu; studija je objasnila, 'crni dječaci koji odrastaju u područjima s visokom prisutnošću oca također imaju znatno manju vjerojatnost da će završiti u zatvoru'."

Upravo tako: mladi muškarci moraju učiti od starijih koji dobro postupaju prema ženama i djeluju kao zaštitnici, a ne kao žrtve, a upravo to je ono što Gillette poručuje ovom reklamom.

Ljudi se mogu slobodno asocirati s bilo kojim proizvodom, pa ako Gilletteovo takozvano signaliziranje vrline nekoga toliko muči, ta osoba može kupiti neku drugu britvicu za brijanje. Ali bilo bi šteta ako ćemo masovno bojkotirati kompanije koje poručuju da je nasilje loše.

 

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Liberal nije komercijalni portal, ne financira se korporativnim oglašavanjem niti iz državnog proračuna. Jedini način da ostanemo politički i ekonomski neovisni je uz tvoju pomoć. Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
VIŠE IZ RUBRIKE:
ZANIMLJIVOSTI
Vezano
Feministička kolumnistica napustila Guardian nakon članka u kojem tvrdi da ženu definira spol, a ne osjećaj
Zastupljenost žena među kandidatima najslabija u HDZ-u, SDP-u i Domovinskom pokretu
Hoće li desničari sad napokon shvatiti da oni nisu većina u Hrvatskoj?
Dejan Kovač pozvao građane da na predsjedničkim izborima glasaju za Ivana Pernara
Hrvatska ima veći udio žena u poduzetništvu od Švedske, Njemačke i Švicarske
Konzervativci koriste invalide i djecu s posebnim potrebama u narativu za svoje političke ciljeve
Hoće li žene sad iz Švicarske i Švedske preseliti u Hrvatsku i Rumunjsku?
Barack Obama nema lijepe riječi za mlade ljevičare i ʼwokeʼ kulturu: ʼOdrastite!ʼ
Ovaj lijevi aktivist se u Novostima sprda meni zato što sam bio žrtva nasilja
5 najčešćih zabluda hrvatskih novinara o liberalizmu
Problem nasilja neće se riješiti forsiranjem ideoloških sukoba
Nick Cave rekao što misli o antifašistima i krajnjoj desnici
Duhaček i Veljača imaju previše zajedničkog s nasilnicima iz Zadra
Veljačina retorika se bazira na rasizmu, seksizmu i nepoznavanju materije seksualnog i rodnog nasilja
Visoki prekršajni sud RH: ʼSloboda umjetničkog izražavanja prestaje kad se netko osjeti uvrijeđenʼ
Povratak u srednji vijek? ʼDruštvena pravdaʼ uništava ljude bez suda i prava na obranu
Konzervativni youtuber, koji optužuje Google za cenzuru, manje je ʼcenzuriranʼ od ljevičara
Zašto se liberali trebaju suprotstaviti spolnim kvotama
Jokić bi djecu učio plagiranju, prostačenju i seksizmu: ʼDobro je dok su našiʼ
Ben Shapiro pokušao objasniti zašto Amerika treba napasti Iran. Njegovi vlastiti fanovi su ga satrali...
Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Web shop
PRIKAŽI VIŠE
Pretraži Liberal
Unesite pojam koji želite pretražiti
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Udruga "Liberal.hr"
O UDRUZI | UČLANI SE | DONIRAJ

PODRŽITE LIBERAL.HR:

IBAN za donacije: HR5923900011101229527
Model plaćanja: 00, poziv na br. primatelja: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: