Vezani članci:
Gdje počinje HŽ Putnički prijevoz, prestaje odgovornost
Je li Holy upravo pozvala na privatizaciju HŽ-a?
Hrvatske željeznice - najbolji pokazatelj kakve rezultate daje liberalizacija, a kakve monopol
[VIDEO] HŽ opet briljira: Zaustavili vlak na 40 min, a razlog je nevjerojatan
Da bi ublažila inflaciju, Vlada treba hitno smanjiti PDV na 10 posto
Blamaža: Indexov novinar ne zna tko plaća porez u Hrvatskoj
Hrvatska je po oporezivanju potrošnje i uvoza druga u EU, a po prihodima od PDV-a uvjerljivi prvak
Hoće li ugostitelji sada spustiti cijene ili će razliku od PDV-a uzeti sebi?
Reakcije oporbe i koalicijskih partnera: HNS, Most i Pametno o Marićevoj poreznoj reformi
Marićevi porezni rezovi - kozmetičke mjere bez bitnih promjena. Evo što vlada treba učiniti...
Objašnjeno: Zašto su neki hrvatski proizvodi jeftiniji u inozemstvu nego u Hrvatskoj?
Zašto su cijene u Hrvatskoj veće nego na Cipru i u Bugarskoj?
Sever će morati prihvatiti da radnik i poslodavac nisu sukobljene strane
Grčić opet pokazao da ne razumije kako tržište funkcionira
Kako su apartmani postali najrašireniji poduzetnički pothvat u Hrvatskoj
Marić tvrdi da je Hrvatska u donjoj polovici EU po oporezivanju plaće. Koliko u tome ima istine?
Marić ne zna koji bi porez smanjio. Evo prijedloga...
Vrdoljak o PDV-u i proračunu - kad lupiš i ostaneš živ
Prije rezanja PDV-a treba reformirati upravu i smanjiti javnu potrošnju
Pozitivni rezultati pokazuju da porezna reforma funkcionira. Sad je treba proširiti i na PDV
Prije uvođenja poreza na nekretnine smanjite PDV i reformirajte mirovinski sustav!
Ministrica Dalić nije u pravu: Rezanje PDV-a osjetili bi svi građani
Plavi se Jadran talasa, odmara se radnička klasa (ali ipak nema besplatnog ručka)
Albanci srušili PDV na 6 posto, nadaju se turističkom bumu
Rumunji su nas prestigli zahvaljujući jednom potezu njihove vlade
Država ima novi način da opelješi umirovljenike
Frederic Bastiat: Mit o porezu kao poticaju gospodarstva
Možemo želi proširiti obavezu poreza na dohodak
Kakvi su rezultati poreza na ekstraprofit u Hrvatskoj?
Ne nasjedajte na Plenkovićev PR: Vlada neće podići plaću nikome u privatnom sektoru
Novo na Liberalu:
Jako bitna odluka Ustavnog suda o predmetu Krišto v. Pride, evo zašto
Privatne kompanije plaćaju kazne za curenje podataka, a pravu ugrozu predstavljaju državne institucije
Konvencija LP-a: Odbacili Trumpa i Kennedyja, izabrali 'naoružanog geja'
F. A. Hayek: Upotreba znanja u društvu
Mises je tijekom WW2 dvaput pogazio vlastite principe, evo o čemu se radi
Anka, empatija i antisemitizam
Bastiat: Prokleti strojevi
Zašto su neke cijene u trgovini u Hrvatskoj veće nego u zapadnim zemljama EU-a?
Benčić se bori da HDZ zadrži apsolutnu kontrolu nad HEP-om. Zašto?
Bastiat: Kome koriste ograničenja u prekograničnoj trgovini?
Nedavna studija dokazala korelaciju između ekonomske slobode i rodne ravnopravnosti
Ovaj lik nema pojma o čemu govori
Baby Lasagna je sušta suprotnost svega što Severina predstavlja
Bastiat: Koja je svrha posrednika?
UN prošlog tjedna potiho smanjio broj žrtava u Gazi
Feminizam pokušava opravdati brutalno čedomorstvo jer žena 'nije imala financijsku pomoć'
RTL iskoristio uspjeh Lasagne za širenje mržnje prema Židovima
Bastiat: Mogu li javni radovi služiti kao mjera za zapošljavanje?
Varteks treba pustiti da propadne, a država neka pomogne radnicama
Hrvatski mediji grubo krše Istanbulsku konvenciju i šire govor mržnje
Hvalio se da će sahraniti neoliberalizam. Uspio je sahraniti samo svoju političku karijeru
Frederic Bastiat: Treba li država subvencionirati umjetnost?
Iz programa DP-a: Gušiti medijske slobode i osiromašiti Hrvate zbog nataliteta
Borba ideja: Ljudi koji su upravljali javnim politikama u 20. stoljeću
Država ima novi način da opelješi umirovljenike
Novinar 'Slobodne' u raljama neoliberalnog kapitalizma
Jutarnji se čudi astronomskim cijenama subvencioniranih radova
Index besplatno izreklamirao Kolakušića pred izbore za EU parlament
Frederic Bastiat: Mit o porezu kao poticaju gospodarstva
Koliko smo napredovali od pristupanja EU? Bili smo najgori, a sada smo sve bliži prosjeku

Većina zemalja EU ukinula PDV na putnički željeznički prijevoz, Hrvatska nije među njima


Piše: Mario Nakić
16.8.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Većina zemalja EU ukinula PDV na putnički željeznički prijevoz, Hrvatska nije među njima

Većina zemalja EU ukinula PDV na putnički željeznički prijevoz, Hrvatska nije među njima


Piše: Mario Nakić
16.8.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Hrvatska ima najviši PDV na putnički prijevoz među zemljama članicama EU, a možda i u cijelom svijetu.

Zapadni svijet pokušava potaknuti turiste i druge putnike da što više koriste željeznički promet umjesto cestovnog i zračnog. Razlog je borba protiv klimatskih promjena, odnosno manje ispuštanje ugljika u atmosferu.

Države potiču svoje građane na prijevoz željeznicom odrećući se svojih nameta na željeznički promet. 19 zemalja Europske unije, uključujući Francusku, Irsku, Veliku Britaniju, sve zemlje Baltika i Skandinavije te veći dio istočne Europe, ukinulo je PDV za željeznički promet. Austrija i Španjolska su ga smanjile na 10 posto, a Belgija i Nizozemska na 6 posto. Jedine države koje nemaju sniženi PDV za željeznički promet su Njemačka, Grčka i Hrvatska, od kojih je Hrvatska najskuplja jer naplaćuje PDV po najvišoj stopi od 25 posto.



Što nam to govori o našoj vladi? Dvije stvari. Prvo, nije ekološki osviještena. Za premijera Andreja Plenkovića i njegovu ekipu očito klimatske promjene ne znače ništa, oni neće ni prstom mrdnuti dok ih Bruxelles na to ne prisili. I drugo, njihova pohlepa nema granica. Osim što je hrvatski PDV jedan od najviših u svijetu, jako su škrti kad treba sniziti stopu za pojedine usluge.

U vrijeme kada je zračni promet sve popularniji jer je dostupan širem srednjem sloju stanovništva, prijevoz vlakom se uglavnom koristi za put do posla na kratke staze (npr. od Zaprešića do Zagreba i sl.). Korištenje željezničkog prometa je korisno iz više razloga: smanjuje gužve na cestama, umanjuje mogućnost prometnih nesreća i umanjuje ispuštanje štetnih plinova u atmosferu. Inače sam protivnik uplitanja države u gospodarstvo, ali kod društveno značajnih pitanja kad je riječ o zaštiti zdravlja i dobrobiti društva, država ima dužnost pomoći građanima da im zdraviji izbor bude isplativiji.

Što može država učiniti? Prvo, treba što prije liberalizirati putnički prijevoz tako da HŽ izgubi monopol, što bi sigurno dovelo do poboljšanja kvalitete usluge. I drugo, treba se odreći PDV-a za putnički željeznički prijevoz. To će pomoći u privlačenju privatnih investitora kada se otvori tržište (a to je dužnost RH prema pristupnom ugovoru s EU) i pomoći će svojim građanima koji koriste vlakove da im ostane više novca u džepu za kupovinu drugih stvari.

Drugi su to učinili, može i Hrvatska. Što se čeka?

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.