Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?

FOTO: HRT
17.8.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
5

Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?

We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. Your culture will adapt to service us. You will be assimilated. Resistance is futile.

Ovo je rečenica kojom se, u SF seriji Star Trek, svemirska vrsta Borg upoznaje sa svim drugim vrstama koje susretne. Bit ćete asimilirani i prilagodit ćete se našoj naprednoj tehnologiji, svaki otpor je uzaludan. To je prva stvar koja mi je pala na pamet kad sam pročitao izjavu ministra prometa Olega Butkovića kojom je najavio uvođenje elektronske naplate cestarina i liberalizaciju tržišta usluga prijevoza tako da i novi modeli poput Ubera mogu imati svoje mjesto na tržištu. Možda će proći još neko vrijeme do ostvarenja, ali jedna stvar je sasvim sigurna – otpor novim tehnologijama je potpuno uzaludan, samo je pitanje vremena kad će zastarjeli načini poslovanja otići u povijest skupa s parnim strojem, kočijama, ručnim kopanjem i naplatom cestarine na rampama kako su to još radili srednjevjekovni feudalci. Ili onaj čiča u "Tko to tamo peva" koji ne da preko oranja ili će "da zove decu".

U ovom trenutku je zanimljivo prisjetiti se kojim argumentima je pokret našizma (ne damo NAŠE autoceste) blokirao svaki pokušaj da se te autoceste riješe dugova i postanu profitabilne. Nijedan model nije bio dovoljno dobar – ni monetizacija ni koncesija – jer neće nama netko otimati naše, nabijati više cijene i kupiti ekstraprofit. Neće nama privatni koncesionari uvoditi elektronske naplate i ukidati atraktivna radna mjesta na kojima satima sjediš u metalnoj kućici, udišeš ispušne plinove i naplaćuješ socijalno osjetljive cijene vožnje. Za NAŠE novce koje zaradimo, sagradit ćemo stotine bolnica, škola i vrtića! Privatni koncesionar bi podigao cijene tako da bi se njima mogli voziti samo bogataši...

 Što imamo par godina kasnije, nakon što su ceste, zahvaljujući junačkim otporima našista, ostale naše? Srećom, cijene nam nije povećao nekakav privatni ekstraprofiter, nego NAŠA uprava i to tako da su cijene veće tijekom turističke sezone, pa nek' turisti plate svoje gušte (ako ne otkriju da postoji besplatna alternativa državne ceste D1). Socijalna osjetljivost je također na zavidnoj razini, ne voze se samo bogataši i turisti, jer eto, što je prosječnom Hrvatu s prosječnom plaćom od 5000 kuna priuštiti putovanje npr. Split-Zagreb u iznosu od 200 kuna jedan smjer i trošak benzina, kave i janjetine u Macole? Pusta zarada i milijarde kojima nas obasipaju turisti su već, pod našom upravom, rezultirali nebrojenim vrtićima, školama i bolnicama. Ajde, možda nije baš 300 bolnica i 4000 vrtića, ali to su bile samo okvirne brojke.

Usput i vraćamo sve one kredite za izgradnju, trostruka bojanja tunela i spajanje Sanaderova sela na autoput. Samo da je naše, sve ostalo će se riješiti putem.

I sad tu dolazi omraženi Bruxelles s nekakvim svojim direktivama i traži ujednačenje naplata cestarine u cijeloj Uniji, hoće nam oteti kućice i uvesti neku elektroniku. Ugrožavaju se radna mjesta, ta tradicija kad strancu spustiš rampu i kažeš "plati!" u korist nekakvih aparata, kamera, plastičnih kartica. Uzima se i kruh sa stola novinara jer ako nema kolona na Lučkom i kod svetog Roka, ostat ćemo uskraćeni i za te žurnalističke dosege sažete u pitanjima "je l' vam vruće?" i "čekate li dugo?" i gdje će uopće mladi novinari kovati zanat ako ne na naplatnim kućicama?

Cijela ova epizoda je za sada samo najava, samo jedan intervju ministra koji vjerojatno neće previše uzbuditi našiste. Ipak je to za sada samo preporuka Bruxellesa, još se tu može vrdati, izmicati, opirati, regulirati, apelirati na specifičnosti kulture i tradicije, na naše i ne damo. Sve dok jednog dana ne dođe Borg, u obliku Europske komisije ili banaka koje su stvarni vlasnici našeg i ultimativno kažu da ćemo biti asimilirani i da je otpor uzaludan. Pametni bi se prilagodili odmah, a našisti će čekati zadnji trenutak da shvate da kočije mogu danas ići i bez konja i da za naplatiti cestarinu ne treba spuštati rampe i sjediti u kućici. Poseban pozdrav i taksistima, gdje god bili.




Novo na Liberalu

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

HSLS je imao stotinu dobrih razloga da raskine ljubavnu vezu s korupcijom. Kosoru to nisu bili dovoljni razlozi...

HSLS napušta koaliciju s HDZ-om jer HDZ-u više nije potreban. Pupovac je samo izgovor, i to loš!

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Hrvatska je po ekonomskim slobodama i poštivanju privatne imovine uz bok sa zemljama trećeg svijeta, a u to se možemo svakodnevno uvjeriti.

Sprdnja od pravne države - inspektori će vas kazniti zbog korištenja vlastite imovine

Društvo

PIŠE: DENIS VLAŠIĆ

Prvi dan škole u Hrvatskoj nije mogao započeti gore, ali na ovakva natezanja sindikata i političara već smo navikli.

Nova školska godina, stari problemi

Politika

PIŠE: JERKO MARKOVINA

Uvijek se pred predsjedničke izbore vode rasprave o tome jesu li ovlasti predsjednika RH dovoljne i treba li ih proširiti, ali ni dosadašnji predsjednici nisu koristili ovlasti koje su im na raspolaganju.

Predsjednički izbori će biti bitka između stare i nove garde hrvatskih političara

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Njihovo reagiranje na optužbe zaposlenice protiv šefa zapravo je groteskno jer pokazuje kako će, bez obzira na sve, stati uz funkciju do kraja.

AK Siget: ʼNije nas briga za zaposlenicu, samo za šefaʼ

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Dejan Kovač je na pitanje o Bleiburgu i Jasenovcu dao fenomenalan odgovor, ali naša javnost to još nije u stanju detektirati.

Još jedni izbori o ustašama i partizanima. Dokad, drugovi?

Društvo

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Da biste se penjali na hijerarhijskoj ljestvici u funkcionerskom društvu, uopće nije bitan način. Bitno je samo da dođete do funkcije.

Hrvatska je funkcionersko društvo. Ovdje ni fizički rad ni intelekt nisu na cijeni, bitna je samo funkcija...

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Nakon što je ulupala milijarde eura u Uljanik i 3. maj te najavila da će nastaviti to raditi i ubuduće, ova vlada nema nijedan argument da može odbiti zahtjeve sindikata.

Zašto vlada mora pristati na svaki zahtjev sindikata državnih i javnih službenika

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Komentar novinara Neila Cavuta trebao bi ući u udžbenike i učiti se na studiju novinarstva. Pogledajte!

Novinar Fox Newsa epski odgovorio na Trumpove napade: ʼPredsjedniče, ja ne radim za Vas!ʼ

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Kad je Thomas Bauer na Liberalu predlagao liberalizaciju dječjeg rada, privukao je hrpu hejtera. Evo, sad Hrvat iz Danske priča kako je tamo normalno da djeca rade...

Hoće li Grbin sada prosvjedovati danskom veleposlanstvu? U Danskoj klinci rade od 13. godine...

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Boris Johnson je iskoristio mogućnost koju mu daje zakon. Suspenzijom parlamenta nije učinio ništa protuzakonito. Na kraju dana, to je ipak monarhija.

Britanska demokracija je slomljena i nema nikoga tko bi je mogao popraviti

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Skandalozna presuda hrvatskog suda otvorit će Pandorinu kutiju cenzure i progona umjetnika i novinara.

Visoki prekršajni sud RH: ʼSloboda umjetničkog izražavanja prestaje kad se netko osjeti uvrijeđenʼ

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: