Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?

FOTO: HRT
17.8.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
5

Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?

We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. Your culture will adapt to service us. You will be assimilated. Resistance is futile.

Ovo je rečenica kojom se, u SF seriji Star Trek, svemirska vrsta Borg upoznaje sa svim drugim vrstama koje susretne. Bit ćete asimilirani i prilagodit ćete se našoj naprednoj tehnologiji, svaki otpor je uzaludan. To je prva stvar koja mi je pala na pamet kad sam pročitao izjavu ministra prometa Olega Butkovića kojom je najavio uvođenje elektronske naplate cestarina i liberalizaciju tržišta usluga prijevoza tako da i novi modeli poput Ubera mogu imati svoje mjesto na tržištu. Možda će proći još neko vrijeme do ostvarenja, ali jedna stvar je sasvim sigurna – otpor novim tehnologijama je potpuno uzaludan, samo je pitanje vremena kad će zastarjeli načini poslovanja otići u povijest skupa s parnim strojem, kočijama, ručnim kopanjem i naplatom cestarine na rampama kako su to još radili srednjevjekovni feudalci. Ili onaj čiča u "Tko to tamo peva" koji ne da preko oranja ili će "da zove decu".

U ovom trenutku je zanimljivo prisjetiti se kojim argumentima je pokret našizma (ne damo NAŠE autoceste) blokirao svaki pokušaj da se te autoceste riješe dugova i postanu profitabilne. Nijedan model nije bio dovoljno dobar – ni monetizacija ni koncesija – jer neće nama netko otimati naše, nabijati više cijene i kupiti ekstraprofit. Neće nama privatni koncesionari uvoditi elektronske naplate i ukidati atraktivna radna mjesta na kojima satima sjediš u metalnoj kućici, udišeš ispušne plinove i naplaćuješ socijalno osjetljive cijene vožnje. Za NAŠE novce koje zaradimo, sagradit ćemo stotine bolnica, škola i vrtića! Privatni koncesionar bi podigao cijene tako da bi se njima mogli voziti samo bogataši...

 Što imamo par godina kasnije, nakon što su ceste, zahvaljujući junačkim otporima našista, ostale naše? Srećom, cijene nam nije povećao nekakav privatni ekstraprofiter, nego NAŠA uprava i to tako da su cijene veće tijekom turističke sezone, pa nek' turisti plate svoje gušte (ako ne otkriju da postoji besplatna alternativa državne ceste D1). Socijalna osjetljivost je također na zavidnoj razini, ne voze se samo bogataši i turisti, jer eto, što je prosječnom Hrvatu s prosječnom plaćom od 5000 kuna priuštiti putovanje npr. Split-Zagreb u iznosu od 200 kuna jedan smjer i trošak benzina, kave i janjetine u Macole? Pusta zarada i milijarde kojima nas obasipaju turisti su već, pod našom upravom, rezultirali nebrojenim vrtićima, školama i bolnicama. Ajde, možda nije baš 300 bolnica i 4000 vrtića, ali to su bile samo okvirne brojke.

Usput i vraćamo sve one kredite za izgradnju, trostruka bojanja tunela i spajanje Sanaderova sela na autoput. Samo da je naše, sve ostalo će se riješiti putem.

I sad tu dolazi omraženi Bruxelles s nekakvim svojim direktivama i traži ujednačenje naplata cestarine u cijeloj Uniji, hoće nam oteti kućice i uvesti neku elektroniku. Ugrožavaju se radna mjesta, ta tradicija kad strancu spustiš rampu i kažeš "plati!" u korist nekakvih aparata, kamera, plastičnih kartica. Uzima se i kruh sa stola novinara jer ako nema kolona na Lučkom i kod svetog Roka, ostat ćemo uskraćeni i za te žurnalističke dosege sažete u pitanjima "je l' vam vruće?" i "čekate li dugo?" i gdje će uopće mladi novinari kovati zanat ako ne na naplatnim kućicama?

Cijela ova epizoda je za sada samo najava, samo jedan intervju ministra koji vjerojatno neće previše uzbuditi našiste. Ipak je to za sada samo preporuka Bruxellesa, još se tu može vrdati, izmicati, opirati, regulirati, apelirati na specifičnosti kulture i tradicije, na naše i ne damo. Sve dok jednog dana ne dođe Borg, u obliku Europske komisije ili banaka koje su stvarni vlasnici našeg i ultimativno kažu da ćemo biti asimilirani i da je otpor uzaludan. Pametni bi se prilagodili odmah, a našisti će čekati zadnji trenutak da shvate da kočije mogu danas ići i bez konja i da za naplatiti cestarinu ne treba spuštati rampe i sjediti u kućici. Poseban pozdrav i taksistima, gdje god bili.



Novo na Liberalu

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Skandinavske zemlje djeluju poput lanca. Kada jedna vlada učini nešto smjelo i obećavajuće, onda odmah i druge susjedne države učine isto. To je konkurentnost i ona rezultira prosperitetom.

Kako je Švedska postala centar startupa i predvodnica pro-business politike za cijelu Europu

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Dejan Kovač je doktor ekonomije, jedini Hrvat zaposlen na sveučilištu Princeton i k tome klasični liberal, rekao nam je bjelovarski gradonačelnik.

Hrebak otkrio HSLS-ovog kandidata za predsjednika RH: Što mislite, hoće li imati šanse?

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Isti ljudi koji se najviše kunu u Ustav i američke vrijednosti, prvi su koji će pljunuti na njih.

Što se zapravo krije iza izjava ʼOni mrze ovu zemljuʼ i ʼNeka odu ako im se tu ne sviđaʼ?

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Sutra će Konzervativna stranka birati novog predsjednika, a u srijedu će ta osoba postati premijer. Ovo je najvjerojatniji nasljednik Therese May.

Tko je Boris Johnson, vjerojatno novi britanski premijer?

Društvo

PIŠE: DAVOR NAĐI

Valja istaknuti pozitivne pomake iako još ima dosta prostora za poboljšanje.

[ANKETA] Kako ocjenjujete ministricu Divjak i promjene u obrazovnom sustavu?

Ekonomija

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Od nacionalizacije gospodarskih divova i ulaganja u masivne socijalne programe do redova za kruh i života u konstantnom strahu razlika je samo u nekoliko godina.

Propast politike ʼdobrih namjeraʼ: Neimaština i očaj u Venezueli kao u ratnim zonama

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Bosanskohercegovački novinar je iznio niz neistina i nebuloza o hrvatskom i turskom turizmu.

Zašto mediji prenose dezinformacije o hrvatskom i turskom turizmu koje je proširio Erdoganov fan?

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Najveći pobornik povećanja minimalne plaće u SAD-u na 15 dolara po satu, svoje radnike plaća manje od toga.

Pobuna radnika u Sandersovom stožeru: Traže veće plaće i tvrde da su izrabljivani

Politika

PIŠE: SANDRA PAŠKVAN

Oni koji se najviše kunu u poštenje, često nisu takvi kako se predstavljaju u javnosti. Pogledajte kako izgledaju postupci Povjerenstva za sukob interesa protiv nekih članova Mosta i Živog zida.

Treći putevi, poštenje i sukob interesa

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Nakon Islanda i Švedske, lijevu vladu dobile su ove godine Finska i Danska. Još je samo Norveška ostala kao posljednji bastion konzervativno-liberalne uprave.

Skandinavija je ozbiljno skrenula ulijevo, ali najzanimljivija je nova premijerka Danske

Zanimljivosti

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Dennis Prager svjedočio je pred američkim Senatom gdje je ponovio svoje optužbe da Youtube cenzurira 20 posto njegovog sadržaja, i to 'samo zato što je konzervativac'.

Konzervativni youtuber, koji optužuje Google za cenzuru, manje je ʼcenzuriranʼ od ljevičara

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Primijetio sam da jako puno ljudi ne razumije kako funkcionira ovaj temeljni zakon tržišne ekonomije pa je potrebno objasniti na najjednostavniji način.

Ekonomija za neznalice (1): Zakon ponude i potražnje

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: