Krivac za božićnu depresiju je - nedostatak profita

23.12.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
5


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Pametno o Marićevom progonu paušalaca: ʼUmjesto kočenja IT industrije, treba joj omogućiti da procvjetaʼ
Čovjek se zapalio fosilnim gorivom da bi ukazao na problem fosilnih goriva
Beljak i Kosor ne mogu pobjeći od vlastite odgovornosti za političku trgovinu u Zagrebačkoj skupštini
Vjerodostojni u laganju
HNS i Pametno bez kandidata na predsjedničkim izborima
Bulj protiv znanosti i razuma, za skuplju hranu i propast poljoprivrede
Kome smetaju poduzetni Romi?
Legenda iz Sex Pistolsa ne može podnijeti anarhiju u LA-u: Smetaju mu beskućnici, zove policiju...
ʼKonoplju proglasiti strateškom biljkom, slobodan uzgoj u neograničenim količinama i prodaja bez oporezivanjaʼ
Plenkovićeva vlada nije dugo izdržala kao fiskalno odgovorna; javna potrošnja se povećava 100% više od BDP-a
Gospodine generale, hoćete li Vi biti taj koji će prvi zapucati na nenaoružane ljude na granici?
Večernji je ekskluzivno otkrio ovu prijevaru, nikada ne biste vjerovali što iznajmljivači rade - skandal!
Švicarska je senzacija na Svjetskom prvenstvu zahvaljujući imigrantima
Sprdnja od pravne države - inspektori će vas kazniti zbog korištenja vlastite imovine
Čari socijalizma: Kubanci do kraja godine dobivaju kućni internet
Tko širi lažne vijesti - Liberal ili Faktograf?
Predsjednik Uprave Emmezete otkriva kako je tržište utjecalo na plaće blagajnica i kako će utjecati zabrana rada nedjeljom
Prije uvođenja poreza na nekretnine smanjite PDV i reformirajte mirovinski sustav!
Tri ključne stvari iz Stierova govora (i zašto su bitne)
Knjige ne mogu izbjeći zakone tržišta

Krivac za božićnu depresiju je - nedostatak profita


PIŠE Mario Nakić

Državna novinska agencija HINA ima dugogodišnju tradiciju bojanja stvarnosti marksističkom bojom i širenja socijalističkih sentimenata, a božićni blagdani nisu iznimka. Tako je HINA proširila vijest o rastu blagdanske depresije među Hrvatima, za koju je krivac - profit. Mnogi hrvatski mediji jedva su dočekali prenijeti tu budalaštinu.

Izvještaj o božićnoj depresiji počinje izjavom predstojnice Klinike za psihološku medicinu KBC-a Zagreb, psihijatrice Marijane Braš, koja kaže kako se u klinici sada traži "krevet više", a takvo stanje objašnjava time da "Hrvatska ima puno siromašnih".

Autor teksta (tko god da je) uspio je nekako izvući ovaj zaključak:

Pojavi blagdanske i postblagdanske depresije pridonosi i prejedanje, alkohol, nedostatak novca i nerazumno trošenje, ali i manjak solidarnosti.

Pročitajte ovu rečenicu još jednom. Kako prejedanje, alkohol i nerazumno trošenje idu zajedno s nedostatkom novca, to je jasno samo Hini i urednicima koji takve stvari prenose.

Nikada prije, ističe Braš, nije bilo toliko očito socijalno raslojavanje, a u Klinici za psihološku medicinu nije bilo toliko gladnih pacijenata, kojima je previše platiti participaciju za lijek i od 10 kuna. Njima je  teško slaviti nešto  kada svom djetetu ne mogu kupiti ni čokoladu, a  smisao blagdana trebalo bi biti promicanje solidarnosti i pomaganja, a ne lažnog idealiziranja.

I onda ulijeće lik koji je za sve okrivio kapitalizam i profit te ustvrdio kako nam je u komunizmu bilo bolje:

I sociolog Renato Matić smatra da je blagdanska depresija posljedica promoviranja božićne euforije, a najodgovorniji su masovni mediji i profit koji sve to pokreće. S time se, dodaje, u Hrvatskoj počelo 90-ih godina prošloga stoljeća nakon socijalizma u kojemu je to, premda od režima prešućivan, postojao kao isključivo obiteljski blagdan za vjernike.

"Sve je to pitanje profita, ako se postavi pitanje koja kategorija bi trebala preuzeti odgovornost za božićnu depresiju, onda je to na prvom mjestu profit, a onda i sve ono što ga pokreće", zaključuje Matić.


Psihijatrica Braš je u pravu, u Hrvatskoj raste blagdanska depresija zato što imamo previše siromašnih. Međutim, to nije zbog profita, nego upravo zato što u Hrvatskoj nedostaje profita. Nema ga! Hrvatska je pri dnu Europske unije po ostvarenoj dobiti u realnom sektoru pa je za hrvatske nedaće nemoguće okriviti profit.

Tvrtke su u Hrvatskoj u 2015. godini ostvarile neto dobit (nakon oporezivanja) u ukupnom iznosu od 3,2 milijarde eura. Za usporedbu, u Irskoj su tvrtke ostvarile profit od 48 milijardi eura. Ili uzmimo Češku gdje je ukupni profit 32 milijarde eura. Gospodin Matić očito nema pojma o čemu priča jer u Hrvatskoj je taj profit zanemariv. Vrlo vjerojatno je baš to razlog zašto u Hrvatskoj raste blagdanska depresija.

Budući da nas preko 20 godina HINA ovako indoktrinira marksizmom, a pojedini "stručnjaci" nas plaše profitom i kapitalizmom, narod želi socijalizam i bira socijaliste. Pa traži državu koja više uzima, više daje i više uhljebljuje. U takvom društvu, naravno, profit nije poželjan, a gdje profit nije poželjan tamo ni investitori neće rado doći, a gdje nema investitora, nema ni dobro plaćenih radnih mjesta, a onda dolazi besparica i siromaštvo.

Vratimo se mi na Češku, zemlju koja je druga u svijetu po blagdanskoj potrošnji. Ne samo za blagdane, Česi i inače troše sve više jer više imaju i više zarađuju. Češka od 1990-ih provodi politiku državne štednje, niskih poreza i privatizacije svega što država ne mora raditi. Još prije 10-ak godina bili su iza nas. Češka je danas zemlja s najnižom stopom nezaposlenosti u EU, a prema podacima CIA-e ima dvostruko nižu stopu siromaštva od Hrvatske. Česi danas primaju u prosjeku veću plaću od Hrvata, a imaju niži minimalac od Hrvatske. Još važnije, češka stopa nezaposlenosti je četiri puta niža od hrvatske. Kod njih nema govora o blagdanskoj depresiji iako ostvaruju 10 puta više profita od Hrvata (uz 2,5 puta više stanovnika, što znači 4 puta više profita po stanovniku).

Kako su Česi to postigli? Sigurno ne na način da plaše narod groznim kapitalizmom, profitom i Božićem.

Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Najtraženije na Liberalu
Zanima vas nešto drugo? Tu unesite pojam koji želite pretražiti:
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: