Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine

17.11.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
4


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Knjižnica FFZG-a pokušala nasmijati studente vicem o filovanoj paprici. Nije prošlo dobro...
Istraživanje: Siromašni ne žele socijalu nego više prilika
Kad se istinoljupci posluže neistinama da bi postigli - ništa
Nastavak: Je li liberalizam suprotstavljen katoličkom socijalnom nauku?
Znaju li fanovi Dalije Orešković uopće koga i što podržavaju?
SDP BiH: Progresivnim oporezivanjem učiniti siromašne još siromašnijima
Pavić i Plenković se prave ludi: Ne bi bio problem raditi do 67 kad bi takav zakon vrijedio za sve
Samo kod nas: Informatičarka radi u trgovini i žali se Vladi da u Hrvatskoj nema posla
Reakcije oporbe i koalicijskih partnera: HNS, Most i Pametno o Marićevoj poreznoj reformi
Priča o slastičaru i gay torti nije usporediva sa segregacijom 1950-ih, evo zašto!
Konzervativna kontrarevolucija u Hrvatskoj - kako je nastala i tko su njeni predstavnici?
Mises o kolapsu Weimarske republike i usponu nacista: Stranačke bande i kako je Hitler iskoristio kapitaliste
Austrijski kancelar traži prekid pregovora o pristupanju Turske EU zbog zabrane Pridea
10 ekonomskih zakona bez kojih nema prosperiteta
Grčić opet pokazao da ne razumije kako tržište funkcionira
Rat za Filozofski je rat dviju poraženih ideologija
[VIDEO] Ovaj peruanski ekonomist vjeruje da zna kako zemlje u razvoju mogu postati bogatije od Zapada
Plenković pristao na uvjete sindikata koje je drugi sindikat ocijenio nerealnima
Najgori ministar u vladi: Oporezivao bi telefonske razgovore jer su - luksuz!
Sjećate se kad su rekli da ukidaju pečat? Nisu ga ukinuli

Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine


PIŠE Mario Nakić

Novi prijedlog zakona o cestovnom prijevozu konačno će srediti stanje na tom tržištu i otkloniti sve nepravde i nedoumice. Bez obzira na činjenicu da prijedlog dolazi tek nakon nekoliko loših najava premijera Andreja Plenkovića i ministra Olega Butkovića, koji su spominjali zabranu Uberove aplikacije, na kraju su ipak poslušali kritike razumnih medija, među kojima je bio i Liberal, te donijeli najispravniju odluku koju moramo pozdraviti.

Što se mijenja? Praktički sve. Taksisti su se pravdali kako oni nisu za zabranu Ubera nego jednak tretman. To su i dobili. Uberovi vozači morat će tražiti licence kao i taksisti. Te licence više neće biti ograničene, a lokalni šerifi više neće smjeti niti postavljati ograničenja niti odbijati taksiste (i Uberovci su sad regulirani kao taksisti) jer dolaze iz drugog grada. Znači, nema područne diskriminacije, svak može raditi tamo gdje je tražen i prevoziti do mjesta gdje je tražen da prevozi.

Da bi zatražio licencu, vozač mora imati položen vozački ispit i najmanje 21 godinu starosti. Također, tražit će se određeni uvjeti koje će vozila morati ispuniti, a vozači koji nemaju završenu srednju školu (ni trogodišnju) morat će pristupiti posebnom ispitu. I to je to!

Drugim riječima, taksi je maksimalno dereguliran, vozači Ubera su regulirani na njihovu razinu, postignuta je liberalizacija kompletnog tržišta. Ukoliko ovaj prijedlog zakona prođe saborsko glasanje, možemo očekivati daljnji pad cijena taksi usluga i znatno povećanje ponude prijevoza diljem Hrvatske. Za građane to je odlična vijest.

Nadajmo se da će Vlada na sličan način pristupiti i drugim prereguliranim tržištima, kao što su ljekarne, te oduzeti moć lokalnim šerifima, državnim birokratima i cehovskoj mafiji da određuju tko smije obavljati neku djelatnost, a tko ne, i tako ograničavaju prava korisnika i potrošača.

Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Najtraženije na Liberalu
Zanima vas nešto drugo? Tu unesite pojam koji želite pretražiti:
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: