Vezani članci:
Institucije i cehovska udruženja u službi siledžija i njihovih kartela
Splitska vlast objavljuje rat turizmu
Služiti se djecom i igrati na emocije da bi iznudio povećanje poreza - loša ideja
Licemjerni HDZ-ovac napao prosvjednike zbog Himne slobodi. Zna li Franković uopće što je odgovornost?
Grad Dubrovnik se baca u nekretninski biznis i ugostiteljstvo, a gradonačelnik privatnicima prijeti zabranom
Tomašević traži od HDZ-a kontrolu cijena taksi usluga. To je užasna ideja
Hajka na blogericu je posve neopravdana, ona nije učinila ništa krivo
Gruzijski liberali pronašli originalan način kako zaobići besmislene regulacije taksi usluga
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti
Licemjerje vodećih ljevičara: U javnosti hejtaju ʼnereguliraniʼ Uber, u stvarnosti ne mogu bez njega
Državna aplikacija za taxi - može li luđe?
Ova vlada nema političke volje za reforme. Svaku promjenu uvjetovala je EU
Pogledajte dokumente iz 1930-ih: Hrvatski poduzetnici su i tada imali probleme s komorama i državom
U bilo kojoj civiliziranoj zemlji ministar Butković bi sad ponudio ostavku
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Ekonomija dijeljenja i nova industrijska revolucija: Uberizirajmo sve!
Faktograf: ni F od fakta
Pernar opet pokazao da nema pojma o tržišnoj ekonomiji
Čuvari tradicije: Ponašaju se kao vladajuća kasta koja će drugima određivati pravila
Taksisti tvrde da su za poštivanje zakona, a oni ga krše
Što bi se postiglo zabranom Uberove aplikacije?
Potpišite peticiju protiv zabrane Ubera u Hrvatskoj!
O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba
Novo na Liberalu:
Praznik parazitiranja i signaliziranja mana
Više od 500 američkih ekonomista potpisalo peticiju protiv carina
Orban bi nagodinu mogao pretrpjeti teški poraz. Ovaj čovjek je po anketama debelo ispred
Igrokaz pred MVEP-om: Neka to probaju u Palestini
Ovako je govorio Mario Vargas Llosa - velikan latinoameričke književnosti i liberalizma
Urša Raukar-Gamulin koristi feudalističku argumentaciju u obranu povlastica za 'samostalne umjetnike'
Eurostat: Inflacija u Hrvatskoj u ožujku iznosila 4,3 posto i među najgorima je u EU
Stanovnici Ekvadora odbacili socijalizam, poražena kandidatkinja odbija priznati poraz
Bernardić na bezazlenom pitanju o Thompsonu pao na karakternom testu
Istraživanje: Amerikanci bi rado 'vratili industriju u SAD', ali da u njoj radi netko drugi
Birokracija je u ratu protiv tradicionalne obitelji i temeljnih društvenih normi
Trgovinski deficit u SAD-u nastaje zbog pogrešne klasifikacije stranih posjeda američkih dolara
Mile Kekin - siromašni umjetnik i ekstraprofiter
Licemjerna Sandra Benčić
Aleksandar Vučić i autoritarni obrisi Srbije: Protjerivanje nepodobnih stranaca i gušenje slobode medija
Razlika u plaći između muškaraca i žena kod nas puno niža nego u većini drugih EU zemalja
Top 18 promašenih znanstvenih predikcija Sudnjeg dana iz 1970-ih
Adam Smith je predvidio probleme s kojima će se njegov sustav slobodne trgovine suočiti
Pogledajte fotografiju zbog koje je novinar u Njemačkoj kažnjen uvjetnim zatvorom
Johnny Rotten o povratku u Sex Pistolse: 'Nikada! Oni su klaunski woke cirkus'
Druga strana priče: Ima li Amerika razloga biti ljuta na trgovinske partnere?
Zašto ECB toliko požuruje uvođenje digitalnog eura? Imaju dva razloga...
Europska komisija treba prihvatiti sve Trumpove zahtjeve - ne radi njega, već zbog nas, Europljana
SAD ima s ovom zemljom trgovinski suficit. Trump im je svejedno opalio carine, ne znaju zašto
Što je zajedničko jugonostalgičarima i Trumpovoj sekti? Opsesija industrijom koje više nema
HDZ u panici: Ovaj čovjek bi im mogao uzeti Zadar, jednu od njihovih najtvrđih utvrda
Što rade Plenkovićevi fact checkeri koje plaćamo za 'točno informiranje'? Upravo ono što ste pretpostavili
Rand Paul podsjeća kolege: 'Carine su u povijesti uvijek bile pogubne za Republikansku stranku'
Švedska i Švicarska - dva različita pristupa univerzalnom pravu na zdravstvenu skrb
Za trgovinski rat je potrebno (bar) dvoje

Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste


Piše: Mario Nakić
6.1.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste


Piše: Mario Nakić
6.1.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Narkokarteli i ulične bande što se bave dilanjem teške droge imaju svoje zakone. Poznato je da u određenim dijelovima velikih gradova, poglavito u SAD-u, točno se zna koja banda ima "pravo" prodavati u kojem kvartu i u kojoj ulici. Ako netko prekrši njihove ulične zakone i počne obavljati posao u ulici na koju pravo polaže druga banda, vrlo vjerojatno neće dobro proći. Bande u L.A-u označene su različitim bojama, tako da se lakše prepoznaju.

Na isti način funkcionira i još uvijek aktualni zakon o taksi-uslugama. Gradonačelnicima je dodijeljena mafijaška moć da prema vlastitoj volji ograniče broj taksija na svome području, daju dozvole za rad prema vlastitim kriterijima i naplaćuju ih prema vlastitoj želji. Oni čak određuju i boju vozila! Zamislite kolika je to moć u rukama jedne osobe.

Takav zakon odgovara lokalnim šerifima, ali i samim taksistima. Recimo, njih 20-ak se udruži u jednom gradu, dogovore po kojoj cijeni će naplaćivati prijevoz, plate reket gradonačelniku, a on potom odredi kvotu na 20 taksija tako da im nitko više ne može ući na tržište i, ne daj Bože, spustiti cijenu usluga na realnu tržišnu razinu. Rezultat? Nekolicina taksista mirno zarađuje, ali većini građana prijevoz nije dostupan. Čak i kad netko treba taksi usluge, one su nenormalno skupe. Tako je barem bilo dok nije došao Uber i pokvario zabavu lokalne vlasti i udruženja taksista.

Stoga nije čudo da su najavljene izmjene zakona o prijevozu putnika razljutile ne samo taksiste, nego i neke gradonačelnike. Ipak će oni izgubiti moć određivanja broja taksista na njihovom području, neće moći odbiti licencu ljudima iz bilo kojeg razloga koji nije propisan zakonom i neće te licence moći naplaćivati koliko žele. Ogromnu moć naši šerifi gube i, da, to je pojedince razljutilo. Gradonačelnici Dubrovnika i Splita, HDZ-ovci Mato Franković i Andro Krstulović Opara požalili su se svom stranačkom kolegi, ministru prometa Olegu Butkoviću o čemu je pisao Tportal.

"Apsolutno nam je neprihvatljivo to da svatko može doći u grad i obavljati prijevoz taksijem, a smatramo da bi to uništilo Dubrovnik. Predložili smo da se obavljanje ovog posla ograniči na razinu županija." (Mato Franković)

Zanimljivo je da Frankoviću smeta da "svatko može doći u grad i obavljati prijevoz taksijem", baš njemu, gradonačelniku Dubrovnika gdje preko ljeta masa turista čeka satima na žegi jer nema dovoljno taksija. A nema ih dovoljno iz jednostavnog razloga što je Franković ograničio njihov broj. Ukidanje ograničenja broja taksi prijevoznika bit će spas za Dubrovnik.

"Ne želimo da nam ljudi sa strane dolaze i uzimaju vrhnje tijekom sezone, a da izvan nje, kada turista nema, taksi službu prepuste malom broju ljudi." (Andro Krstulović Opara)

Ovo već zvuči kao prava mafija. Neće nitko nama uzimati naše vrhnje, na našem području! Zanimljivo, njega nije briga za njegove sugrađane, kao da oni nisu korisnici taksi usluga. Ili je u redu da budu opelješeni?

Nevjerojatno je kako lokalni šerifi otvoreno i bez imalo srama priznaju da reketare svoje građane i služe se mafijaškim metodama u svrhu ograničenja broja poslužitelja i podizanja cijene usluge. Nevjerojatno je da priznaju ovako javno da svjesno rade protiv interesa svojih građana. Indexova anketa ljetos je pokazala da velika većina građana ne podržava zahtjeve taksista i lokalnih šerifa. Nadam se da će ministar Butković izdržati njihove pritiske i provesti liberalizaciju do kraja.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.
LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: