Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste

6.1.2018.
ČITATELJI OCIJENILI
4


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Njujorški ljevičari su otjerali Amazon i sad ih mediji sprdaju. Iznenadit će vas ovo, ali ljevičari su u pravu...
Pametno želi više države: ʼZdravstvo će biti bolje ako budemo više uplaćivaliʼ
Ova je ljekarna uvela porez na muškarce i nitko ne prosvjeduje
Europski parlament odbio direktivu za cenzuru na internetu
Hrvatska ljevica zaglibila u WW2: Kako je antifašizam postao floskula
Zabrana jednokratne plastike u EU neće pomoći oceanu, samo će kazniti osviještene građane
AK Siget: ʼNije nas briga za zaposlenicu, samo za šefaʼ
SDP BiH: Progresivnim oporezivanjem učiniti siromašne još siromašnijima
Radnička fronta protiv radnika
Knjižnica FFZG-a pokušala nasmijati studente vicem o filovanoj paprici. Nije prošlo dobro...
Trump se povukao iz Pariškog sporazuma - hoće li Zemlja sad izgorjeti?
Nije im dosta: RTL i Pravo na grad traže od HDZ-a i HNS-a da nas pljačkaju još više
Rumunjski socijaldemokrati podržali referendum protiv gay braka
Argentina je na sigurnom putu da postane nova Venezuela
Hrebak komentirao rezultat HSLS-a: ʼNisu nam krivi ni labudi ni mediji, sami smo kriviʼ
Istraživanje: Učenici će bolje riješiti test ako ih platite
Izrabljuje li Amazon svoje radnike?
Ono kad je Mises rekao Friedmanu i drugim protržišnim ekonomistima: ʼVi ste hrpa socijalista!ʼ
Američka burza, nakon najgoreg Badnjaka, zabilježila najveći dnevni rast u povijesti
Facebook uveo rigorozna pravila, zabranjuje sve što se može povezati sa seksom

Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste


PIŠE Mario Nakić

Narkokarteli i ulične bande što se bave dilanjem teške droge imaju svoje zakone. Poznato je da u određenim dijelovima velikih gradova, poglavito u SAD-u, točno se zna koja banda ima "pravo" prodavati u kojem kvartu i u kojoj ulici. Ako netko prekrši njihove ulične zakone i počne obavljati posao u ulici na koju pravo polaže druga banda, vrlo vjerojatno neće dobro proći. Bande u L.A-u označene su različitim bojama, tako da se lakše prepoznaju.

Na isti način funkcionira i još uvijek aktualni zakon o taksi-uslugama. Gradonačelnicima je dodijeljena mafijaška moć da prema vlastitoj volji ograniče broj taksija na svome području, daju dozvole za rad prema vlastitim kriterijima i naplaćuju ih prema vlastitoj želji. Oni čak određuju i boju vozila! Zamislite kolika je to moć u rukama jedne osobe.

Takav zakon odgovara lokalnim šerifima, ali i samim taksistima. Recimo, njih 20-ak se udruži u jednom gradu, dogovore po kojoj cijeni će naplaćivati prijevoz, plate reket gradonačelniku, a on potom odredi kvotu na 20 taksija tako da im nitko više ne može ući na tržište i, ne daj Bože, spustiti cijenu usluga na realnu tržišnu razinu. Rezultat? Nekolicina taksista mirno zarađuje, ali većini građana prijevoz nije dostupan. Čak i kad netko treba taksi usluge, one su nenormalno skupe. Tako je barem bilo dok nije došao Uber i pokvario zabavu lokalne vlasti i udruženja taksista.

Stoga nije čudo da su najavljene izmjene zakona o prijevozu putnika razljutile ne samo taksiste, nego i neke gradonačelnike. Ipak će oni izgubiti moć određivanja broja taksista na njihovom području, neće moći odbiti licencu ljudima iz bilo kojeg razloga koji nije propisan zakonom i neće te licence moći naplaćivati koliko žele. Ogromnu moć naši šerifi gube i, da, to je pojedince razljutilo. Gradonačelnici Dubrovnika i Splita, HDZ-ovci Mato Franković i Andro Krstulović Opara požalili su se svom stranačkom kolegi, ministru prometa Olegu Butkoviću o čemu je pisao Tportal.

"Apsolutno nam je neprihvatljivo to da svatko može doći u grad i obavljati prijevoz taksijem, a smatramo da bi to uništilo Dubrovnik. Predložili smo da se obavljanje ovog posla ograniči na razinu županija." (Mato Franković)

Zanimljivo je da Frankoviću smeta da "svatko može doći u grad i obavljati prijevoz taksijem", baš njemu, gradonačelniku Dubrovnika gdje preko ljeta masa turista čeka satima na žegi jer nema dovoljno taksija. A nema ih dovoljno iz jednostavnog razloga što je Franković ograničio njihov broj. Ukidanje ograničenja broja taksi prijevoznika bit će spas za Dubrovnik.

"Ne želimo da nam ljudi sa strane dolaze i uzimaju vrhnje tijekom sezone, a da izvan nje, kada turista nema, taksi službu prepuste malom broju ljudi." (Andro Krstulović Opara)

Ovo već zvuči kao prava mafija. Neće nitko nama uzimati naše vrhnje, na našem području! Zanimljivo, njega nije briga za njegove sugrađane, kao da oni nisu korisnici taksi usluga. Ili je u redu da budu opelješeni?

Nevjerojatno je kako lokalni šerifi otvoreno i bez imalo srama priznaju da reketare svoje građane i služe se mafijaškim metodama u svrhu ograničenja broja poslužitelja i podizanja cijene usluge. Nevjerojatno je da priznaju ovako javno da svjesno rade protiv interesa svojih građana. Indexova anketa ljetos je pokazala da velika većina građana ne podržava zahtjeve taksista i lokalnih šerifa. Nadam se da će ministar Butković izdržati njihove pritiske i provesti liberalizaciju do kraja.




Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Najtraženije na Liberalu
Zanima vas nešto drugo? Tu unesite pojam koji želite pretražiti:
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: