Marić misli da ljudi koji voze starije automobile imaju viška novca

FOTO: Sibenik.IN
18.9.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
5


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Marić misli da ljudi koji voze starije automobile imaju viška novca


PIŠE Mario Nakić

"Da je porez na nekretnine novi namet, ja bih prvi potpisao peticiju protiv njega, vjerujte mi", kleo se pred novinarima nedavno ministar financija Zdravko Marić kad je branio porez na nekretnine. Nije bio dovoljno uvjerljiv, a ni narod više nije toliko glup pa mu ta fora nije prošla.

Taman kad smo se razveselili što je otkazano uvođenje poreza na nekretnine, prvi poreznik već smišlja alternativne načine kako još više osiromašiti građanstvo. Mislio je, mislio i - dosjetio se!

"Prosječna starost automobila u Hrvatskoj je 12 i pol godina. Rezultat je to poglavito recesije, vozni park je zastario. Tri četvrtine vlasnika automobila ne plaćaju porez na cestovna motorna vozila, što znači da su im autobobili starijii od 10 godina. I to želimo promijeniti. Za sada nije predviđen tzv. zeleni porez, ali moramo početi voditi račune o tome jer pojedinci su postali relevantni na domaćim i svjetskim tržištima", rekao je gostujući u emisiji Poslovni tjedan Hrvatskog radija.

Dakle, Marić je shvatio da previše hrvatskih građana vozi starije automobile pa ih želi potaknuti da ih zamijene i kupe novije. Novi porez na starije automobile je stvarno super poticaj! Ne pada njemu na pamet da većina vozi starije automobile NE zato što se više voli voziti u starijim modelima i što više voli kad češće mora voziti automobil na popravak, nego čisto iz razloga što nema za novi! Ako ljudi nemaju novca za novi automobil, otkud će imati novca za porez?

Prilikom svake registracije i tehničkog pregleda vozila, koji je obavezan, vlasnici vozila plaćaju dodatne takse među kojima je i ona ekološka, tako da taj "zeleni porez" u Hrvatskoj već postoji. Osim toga, svrha zelenog poreza trebala bi biti prikupljanje novca za pošumljavanje ili druge ekološke svrhe kako bi se što više neutralizirao štetni utjecaj ispušnih plinova koje stvaraju motorna vozila, a NE krpanje rupa u državnom proračunu.

Očito je da država ima problema s punjenjem proračuna, što je sasvim i razumljivo s obzirom na poreznu opterećenost gospodarstva i veliki odljev radnog naroda iz zemlje. Ali ako imaš problem s punjenjem, prvo trebaš pogledati rashode. Kad bi samo bacio pogled na rashodovnu stranu, siguran sam da bi ministar Marić vidio stotine načina kako uštedjeti pa da ne mora smišljati nove poreze. Jer ovako pobija vlastite riječi, ovaj put nije trebalo proći ni dva mjeseca da sam sebe pobije i svoje "protivljenje novom porezu".

Drago mi je samo što su ove godine građani zreliji. Kao što mu nisu dozvolili uvođenje poreza na nekretnine, tako neće dozvoliti ni uvođenje novog, još jednog poreza na "pokretnine".

VIŠE IZ RUBRIKE:
POLITIKA
EKONOMIJA
HRVATSKA
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i osnivač Liberala. Voli pisanje, logiku, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Novo na Liberalu

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Ljevičarski youtuber Kyle Kulinski objašnjava zašto je potez Youtubea loš i zašto ga ni ljevičari ne bi trebali slaviti.

Youtube započeo borbu protiv nacizma pa uklonio i antinacistički edukativni sadržaj

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Dugogodišnji američki senator je s preko 75 godina postao milijunaš, ali tek nakon što je napisao bestseller. Hrvatski ministri ne moraju napisati bestseller da bi postali milijunaši.

Dva političara i multimilijunaša. Pronađi razliku!

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Hrvatska i Slovenija su svoj dug otplatile, ali Srbiji je preostalo za otplatiti još 1,7 mlrd. eura.

Srbija još uvijek plaća Titove dugove i otplaćivat će ih sljedeće 22 godine

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Mislav Kolakušić ima najrealnije šanse pobijediti na predsjedničkim izborima. Ovo nije podrška već upozorenje.

Svi pričaju o Kolindi i Milanoviću, ali Kolakušić bi mogao iznenaditi. Pripremite se za budućeg predsjednika!

Škola

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Otvorene granice su istinski liberalni koncept koji su u prošlom stoljeću najviše promicali neki konzervativni političari.

Otvorene i zatvorene granice

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Most i HSLS su se zakačili oko toga tko se prvi sjetio pokrenuti inicijativu za ustavnu zaštitu vode koja je ustavom već zaštićena.

Tko je gluplji - Most ili HSLS?

Ekonomija

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Iako postoji mnogo argumenata i razloga za optimizam, trebamo inzistirati na reformama bez kojih nema značajnijeg rasta.

Hrvatskoj treba brži i zdraviji rast, a bez strukturnih reformi on nije moguć

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Toliki izljevi mržnje prema poslodavcima - onim ljudima koji stvaraju novu vrijednost - i strah od stranih radnika svojstveni su naciji koja ne želi napredak.

Hrvati će jednom morati prihvatiti da su radne migracije - u oba smjera - sasvim normalna pojava

Politika

PIŠE: EDUARD PETRANOVIĆ

Zoran Milanović može ugroziti šanse HDZ-ovoj Kolindi Grabar-Kitarović, a to znači da ne postoji jamstvo HDZ-ove premoći.

Zašto bi kandidatura vođe najgore hrvatske vlade bila dobra za Hrvatsku

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Samo nekoliko sati nakon što je Reuters objavio da su bogataši počeli povlačiti svoje bogatstvo na bankovne račune u Singapuru, izvršna direktorica Hong Konga je proglasila da povlači kontroverzni zakon.

Kako je kapital (zasad) sačuvao autonomiju Hong Konga

Škola

PIŠE: MARIO NAKIĆ

U nekim ekstremno lijevim krugovima ponavlja se citat iz Misesove knjige po kojemu ispada da je Mises hvalio i slavio fašizam. Je li to točno?

Ovako je Mises pisao o fašizmu 1927.

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Milorad Pupovac ponekad zna ovako izaći iz skrovišta ugroženog manjinca i pokazati svoje pravo bahato lice.

Pupovac odbrusio novinaru na pitanje zašto štiti Plenkovića: ʼNije vaš posao da ispravljate meneʼ

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA | OGLAŠAVANJE

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: