Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti

12.7.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
3
Preporučeno za vas
Neka Linić uloži svoju imovinu u Uljanik!
Huić o ideji da država uloži još 10 mlrd. kn u Uljanik: ʼTo bi sj*balo javne financijeʼ
Ovo nije humano: Beljak htio ispasti faca, Plenkovićev ministar ga uništio...
OPG-ima državna agencija ne priznaje ponudu iz SAD-a jer nema pečata i PDV-a
Miletić vrijeđa našu inteligenciju ako ozbiljno misli da ćemo povjerovati u nevinost IDS-a
Ako Vlada pomogne Uljaniku, morat će i svima ostalima
Tko je Hayek?
Na današnji dan Vlado Gotovac održao je najbolji politički govor u modernoj hrvatskoj povijesti
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Porezna uprava smislila nove načine da privatnicima zagorča život. Ako je ovo ʼrasterećenjeʼ...
Porezni obveznici traže od države da transparentno objavi sva jamstva kojima su političari zadužili građane
Digitalni porez nema veze s pravdom i neće pogoditi velike korporacije nego male biznise i startupe
Plenković se kiti tuđim perjem i busa u prsa dok Hrvatska zaostaje
Grad Dubrovnik se baca u nekretninski biznis i ugostiteljstvo, a gradonačelnik privatnicima prijeti zabranom
Europska liberalna grupacija promijenila svoje ime; evo zašto...
Vaclav Klaus: Kako smo reformirali češko gospodarstvo
The Economist: Što su liberali učinili za nas?
Europska unija - gospodarski div između SAD-a i Kine
Venezuela će nacionalizirati tvornicu žitarica koja želi prekinuti proizvodnju
Efekt leptira ili što ima ekonomija zajedničko s klimatologijom

Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti

"Ne raspolažemo sa saznanjima, dokazima ili presudama koji bi upućivali na to da Uber čini kaznena djela iz članka 5a.", kažu u Ministarstvu gospodarstva.

Navode da kod ekonomije dijeljenja treba razlikovati isporuku usluge od digitalne platforme kao posrednika. Pojašnjavaju da IT usluge, kao takve, imaju slobodu sukladno Unijinim direktivama u području elektroničke trgovine.

“Na tržištu usluga pojavio se novi način poslovanja koji funkcionira po principu dijeljenja, unajmljivanja te razmjene usluga. Pružanje i korištenje usluge svodi se uglavnom na načelo registracije, odnosno same identifikacije u sustavu”, zaključuju u Ministarstvu gospodarstva.

Europska komisija je u posljednjem izvješću o „dubinskom pregledu zbog sprječavanja i ispravljanja makroekonomskih neravnoteža“ po prvi put upozorava na opterećenje i restrikcije na pružatelje usluga ekonomije suradnje.

Europska komisija je kroz Europsku agendu za ekonomiju suradnje uputila jasnu poruku državama članicama – da se ne smiju postavljati regulatorne i administrativne prepreke i troškovi novim poslovnim modelima, reagirajući na događanja u pojedinim zemljama i gradovima Europe.

Kod ekonomije suradnje bitnim napominjemo razlikovati digitalnu platformu kao posrednika i isporuku usluge. IT usluge kao takve imaju slobodu sukladno direktivama u području elektroničke trgovine. Uber (primarno) obavlja djelatnost informacijskog društva sukladno članku 2., točki 2. Zakona o elektroničkoj trgovini.

Činjenica jest da slijedom članka 60. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu jedinice lokalne samouprave nisu regulirale usluge najma vozila s vozačem. Postojeći pravni vakum je stvar institucionalne odgovornosti i ukazuje na potrebu definiranja jasnog regulatornog okvira. U svakom slučaju, ono što nije regulirano ne znači da je zabranjeno. U protivnom, hrvatsko gospodarstvo se može dovesti i situaciju da zabranjuje pristup tržištu usluga za niz drugih novih poslovnih modela i inovacija, što je protivno politici Unije da regulativa bude otvorena za inovacije na tržištu.

Obzirom da najam vozila s vozačem i taksi nisu isto, za Uber ne treba licenca u smislu članka 14. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Upravo je to predmet spora gdje taksi ceh ne popušta.

Činjenica jest da taksisti plaćaju visoke administrativne troškove koji su propisani od strane jedinica lokalne samouprave jer tako nacionalno zakonodavstvo u području cestovnog prometa trenutno dopušta. Logično rješenje je administrativno rasterećenje pružatelja taksi usluga, tim više što se radi o vrlo reguliranoj profesiji. Uberovo vozači partneri su u Hrvatskoj i u drugim državama članicama EU registrirani za uslužnu djelatnosti najma vozila s vozačem, unatoč otporima taksista koji se također pozivaju na pitanje licenciranja. Trenutno se taksisti suočavaju s visokim administrativnih troškovi i zahtjevima zbog obveze polaganja ispita, uvjeta da budu KV vozači, ograničenog broja licenci, koncesija i dr. Takvi administrativni zahtjevi se sada suočavaju sa pojavom digitalnog gospodarstva i novih poslovnih modela na tržištu usluga koji su znatno fleksibilniji. To je gospodarstvo budućnosti koje je zapravo već postalo sadašnjost i u zemlji koja još nije izgradila institucije tržišnog gospodarstva, unatoč članku 49. Ustava.

Liberalizacija tržišta usluga se nalaže i po članku 60. Ugovora o funkcioniranju Europske unije.

Novo na Liberalu

Ekonomija

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Od nacionalizacije gospodarskih divova i ulaganja u masivne socijalne programe do redova za kruh i života u konstantnom strahu razlika je samo u nekoliko godina.

Propast politike ʼdobrih namjeraʼ: Neimaština i očaj u Venezueli kao u ratnim zonama

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Bosanskohercegovački novinar je iznio niz neistina i nebuloza o hrvatskom i turskom turizmu.

Zašto mediji prenose dezinformacije o hrvatskom i turskom turizmu koje je proširio Erdoganov fan?

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Najveći pobornik povećanja minimalne plaće u SAD-u na 15 dolara po satu, svoje radnike plaća manje od toga.

Pobuna radnika u Sandersovom stožeru: Traže veće plaće i tvrde da su izrabljivani

Politika

PIŠE: SANDRA PAŠKVAN

Oni koji se najviše kunu u poštenje, često nisu takvi kako se predstavljaju u javnosti. Pogledajte kako izgledaju postupci Povjerenstva za sukob interesa protiv nekih članova Mosta i Živog zida.

Treći putevi, poštenje i sukob interesa

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Nakon Islanda i Švedske, lijevu vladu dobile su ove godine Finska i Danska. Još je samo Norveška ostala kao posljednji bastion konzervativno-liberalne uprave.

Skandinavija je ozbiljno skrenula ulijevo, ali najzanimljivija je nova premijerka Danske

Zanimljivosti

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Dennis Prager svjedočio je pred američkim Senatom gdje je ponovio svoje optužbe da Youtube cenzurira 20 posto njegovog sadržaja, i to 'samo zato što je konzervativac'.

Konzervativni youtuber, koji optužuje Google za cenzuru, manje je ʼcenzuriranʼ od ljevičara

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Primijetio sam da jako puno ljudi ne razumije kako funkcionira ovaj temeljni zakon tržišne ekonomije pa je potrebno objasniti na najjednostavniji način.

Ekonomija za neznalice (1): Zakon ponude i potražnje

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Liberalima bi trebalo biti važno samo da svi imamo jednako pravo kandidature i jednake mogućnosti. Ishod ne smije ovisiti o našim urođenim karakteristikama.

Zašto se liberali trebaju suprotstaviti spolnim kvotama

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Novi ministar razvoja i investicija najavljuje porezne rezove i ukidanje zakonskih barijera za poslovanje i investiranje.

Nova grčka vlada najavljuje zaokret: ʼGrčka će postati najprivlačnija država za strane investitoreʼ

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Iako se Ursuli von der Leyen može spočitati puno objektivnih primjedbi na njen rad i program, našim oporbenim zastupnicima smeta samo njena nacionalnost.

Sinčić i Kolakušić sramote Hrvatsku pred cijelom Europom

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Iz njegovog pitanja premijeru ispada kao da su domaći poslodavci dobri, a strani poslodavci krše radnička prava. Ali većina Hrvata se s njim ne slaže.

Hrvati preferiraju strane poslodavce, a Grmoja ih želi otjerati iz Hrvatske

Ekonomija

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Hrvatska je po udjelu radnika, zaposlenih u industrijskoj proizvodnji, na razini Njemačke i Austrije.

Kulić obmanjuje javnost: Mit o deindustrijalizaciji Hrvatske

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: