Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti

12.7.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
3
Preporučeno za vas
Huić: Sindikati koriste potplaćene medicinske sestre za povećanje plaće uhljebima koji samo rade štetu
Neka Linić uloži svoju imovinu u Uljanik!
Huić o ideji da država uloži još 10 mlrd. kn u Uljanik: ʼTo bi sj*balo javne financijeʼ
Ovo nije humano: Beljak htio ispasti faca, Plenkovićev ministar ga uništio...
Miletić vrijeđa našu inteligenciju ako ozbiljno misli da ćemo povjerovati u nevinost IDS-a
Ako Vlada pomogne Uljaniku, morat će i svima ostalima
Autori South Parka maestralno se ʼzahvaliliʼ kineskim cenzorima zbog zabrane njihove serije
Na današnji dan Vlado Gotovac održao je najbolji politički govor u modernoj hrvatskoj povijesti
Mit o izumiranju socijalne države, 2. dio: Razvijene države povećavaju poreznu presiju
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Porezna uprava smislila nove načine da privatnicima zagorča život. Ako je ovo ʼrasterećenjeʼ...
Hrvatska ima veći udio žena u poduzetništvu od Švedske, Njemačke i Švicarske
Porezni obveznici traže od države da transparentno objavi sva jamstva kojima su političari zadužili građane
Digitalni porez nema veze s pravdom i neće pogoditi velike korporacije nego male biznise i startupe
Plenković se kiti tuđim perjem i busa u prsa dok Hrvatska zaostaje
Europska liberalna grupacija promijenila svoje ime; evo zašto...
Grad Dubrovnik se baca u nekretninski biznis i ugostiteljstvo, a gradonačelnik privatnicima prijeti zabranom
Usprkos trgovinskom ratu slobodna trgovina se nastavlja širiti
Vaclav Klaus: Kako smo reformirali češko gospodarstvo
The Economist: Što su liberali učinili za nas?

Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti

"Ne raspolažemo sa saznanjima, dokazima ili presudama koji bi upućivali na to da Uber čini kaznena djela iz članka 5a.", kažu u Ministarstvu gospodarstva.

Navode da kod ekonomije dijeljenja treba razlikovati isporuku usluge od digitalne platforme kao posrednika. Pojašnjavaju da IT usluge, kao takve, imaju slobodu sukladno Unijinim direktivama u području elektroničke trgovine.

“Na tržištu usluga pojavio se novi način poslovanja koji funkcionira po principu dijeljenja, unajmljivanja te razmjene usluga. Pružanje i korištenje usluge svodi se uglavnom na načelo registracije, odnosno same identifikacije u sustavu”, zaključuju u Ministarstvu gospodarstva.

Europska komisija je u posljednjem izvješću o „dubinskom pregledu zbog sprječavanja i ispravljanja makroekonomskih neravnoteža“ po prvi put upozorava na opterećenje i restrikcije na pružatelje usluga ekonomije suradnje.

Europska komisija je kroz Europsku agendu za ekonomiju suradnje uputila jasnu poruku državama članicama – da se ne smiju postavljati regulatorne i administrativne prepreke i troškovi novim poslovnim modelima, reagirajući na događanja u pojedinim zemljama i gradovima Europe.

Kod ekonomije suradnje bitnim napominjemo razlikovati digitalnu platformu kao posrednika i isporuku usluge. IT usluge kao takve imaju slobodu sukladno direktivama u području elektroničke trgovine. Uber (primarno) obavlja djelatnost informacijskog društva sukladno članku 2., točki 2. Zakona o elektroničkoj trgovini.

Činjenica jest da slijedom članka 60. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu jedinice lokalne samouprave nisu regulirale usluge najma vozila s vozačem. Postojeći pravni vakum je stvar institucionalne odgovornosti i ukazuje na potrebu definiranja jasnog regulatornog okvira. U svakom slučaju, ono što nije regulirano ne znači da je zabranjeno. U protivnom, hrvatsko gospodarstvo se može dovesti i situaciju da zabranjuje pristup tržištu usluga za niz drugih novih poslovnih modela i inovacija, što je protivno politici Unije da regulativa bude otvorena za inovacije na tržištu.

Obzirom da najam vozila s vozačem i taksi nisu isto, za Uber ne treba licenca u smislu članka 14. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Upravo je to predmet spora gdje taksi ceh ne popušta.

Činjenica jest da taksisti plaćaju visoke administrativne troškove koji su propisani od strane jedinica lokalne samouprave jer tako nacionalno zakonodavstvo u području cestovnog prometa trenutno dopušta. Logično rješenje je administrativno rasterećenje pružatelja taksi usluga, tim više što se radi o vrlo reguliranoj profesiji. Uberovo vozači partneri su u Hrvatskoj i u drugim državama članicama EU registrirani za uslužnu djelatnosti najma vozila s vozačem, unatoč otporima taksista koji se također pozivaju na pitanje licenciranja. Trenutno se taksisti suočavaju s visokim administrativnih troškovi i zahtjevima zbog obveze polaganja ispita, uvjeta da budu KV vozači, ograničenog broja licenci, koncesija i dr. Takvi administrativni zahtjevi se sada suočavaju sa pojavom digitalnog gospodarstva i novih poslovnih modela na tržištu usluga koji su znatno fleksibilniji. To je gospodarstvo budućnosti koje je zapravo već postalo sadašnjost i u zemlji koja još nije izgradila institucije tržišnog gospodarstva, unatoč članku 49. Ustava.

Liberalizacija tržišta usluga se nalaže i po članku 60. Ugovora o funkcioniranju Europske unije.




Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Najtraženije na Liberalu
Zanima vas nešto drugo? Tu unesite pojam koji želite pretražiti:
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: