O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba

28.6.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
4


PIŠE: THOMAS BAUER

O povlaštenima i nedodirljivima - naše autoceste i naša taksi služba


PIŠE Thomas Bauer

Kako funkcionira Hrvatska možda najbolje pokazuje situacija s jednom od ključnih ljudskih potreba, cestovnim prijevozom. Dva su divna primjera, prvi je borba taksista protiv Ubera, a drugi su „naše“ divne autoceste koje, eto, nismo prodali, pa nas tako sada dva putovanja do Splita i natrag koštaju koliko Slovenci izdvajaju za godišnju vinjetu s kojom mogu bezgranično jezditi svojim autocestama čak 14 mjeseci!

Hrvatska je zemlja u kojoj postoji veoma rasprostranjen soj ljudi koji iz nekog čudnog razloga i dalje misli da ima vrhunaravno pravo povlaštenosti i nedodirljivosti po kojem ćemo mi - njihove sluge pokorne, financirati njihovu komociju, nedostatak kompetencija i krive životne odluke. To kod nas nisu samo političari i horde birokrata, već jako velik dio građana što ucjenama, demagogijom i protestima čuva svoje nepravedno stečene pozicije i beneficije.

Prvi, taksisti, godinama se bune jer postoje drugi ljudi koji su poželjeli raditi njihov posao što danas ne zahtijeva apsolutno nikakva specifična znanja koja ne posjeduje ogroman postotak radno aktivne populacije. Na tržištu su se u međuvremenu pojavile poslovne strategije koje njihovu uslugu čine tromom, neatraktivnom i jednostavno lošom. Drugim riječima, oni na tržištu ne nude ništa novo, nisu popravili svoj katastrofalan imidž i poslovanje, oni samo žele da im država pomogne nasilno ugasiti konkurenciju.

 Drugi, zaposlenici državnih cestovnih tvrtki, bune se jer je netko pomislio da bi potpuno nerentabilne cestovne firme prodao strancima koji bi onda uveli reda i srezali financijske dubioze, što bi ponajprije značilo otpuštanje dobrog dijela zaposlenih. Njima je to neprihvatljivo i nije ih uopće briga što sve to po tko zna koji put financiramo mi, porezni obveznici i svi koji te ceste koriste. Nije ih briga što skupe ceste znače i manje putnika, manje turista, što poskupljuju svu robu koja se njima prevozi, što ljude tjeraju da ih izbjegavaju i živote riskiraju na starim, nesigurnim cestama. Kako smo mi, obični građani, neorganizirane ovce što samo bleje, a oni iza sebe imaju dobro organizirani sindikat, preostaje nam samo psovanje na naplatnim kućicama dok oni naređuju državi što treba napraviti s „našim“ autocestama.

Pametni ljudi kažu da civilizacije, nacije i države najčešće ne propadaju zbog nekog vanjskog utjecaja, propadaju zato što su same krivo postavile prioritete i paradigme. Kada govorimo o Hrvatskoj, to nije neka daleka budućnost, to se događa odavno, iz godine u godinu nazadujemo za ostatkom kontinenta, a države kojima smo se donedavno rugali, našoj će djeci biti uzor.

Politika i političari nisu jedini što nas sumanuto vode u propast, to smo i mi sami, velika većina građana ove države. Volimo komociju i sigurnost, a ne volimo rizik i predanost. Spremni smo uz pomoć države uništiti ili naštetiti tuđem životu i karijeri puno prije nego preispitati sebe.

VIŠE IZ RUBRIKE:
LJUDSKA PRAVA
HRVATSKA
O autoru
Thomas Bauer je diplomirao geografiju na zagrebačkom PMF-u, široj javnosti poznat kao nogometni navijač. Suvlasnik u agenciji za tržišne komunikacije gdje radi kao kreativac i content creator. >>VIŠE
Novo na Liberalu

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Analiza odgovora onih koji su bili voljni da odgovore na pitanja Liberala

[ANKETA] EU izbori: Za koga ćete glasati?

Ljudska prava

PIŠE: TOMISLAV STIPIĆ

Kako je jedan vrsni pisac zaradio hrpu uvreda i prijetnji samo zbog jedne alegorije

Slobodni pisci jamac su slobodne Hrvatske

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Prvo im je smetao uvoz, a sad im smeta i izvoz. Jesu li oni uopće svjesni koliko je međunarodna trgovina bitna za svako gospodarstvo, pa tako i hrvatsko?

Zašto, pobogu, nekim ljudima smeta trgovinski sporazum o slobodnom izvozu?

Zanimljivosti

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Stariji od 65 godina šire čak 7 puta više lažnih vijesti nego mladi. Ništa ne korelira sa širenjem dezinformacija tako dobro kao dob.

Istraživanje otkrilo: Što ste stariji, veće su šanse da ćete pasti na lažne vijesti

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Pokazalo se da Beljak ne zna ni što se proizvodi i izvozi iz njegovog grada, a on je gradonačelnik.

Ovo nije humano: Beljak htio ispasti faca, Plenkovićev ministar ga uništio...

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Kandidat Mosta za EU parlament Ivan Prskalo tvrdi jedno, a njegova kolegica s liste Ines Strenja sasvim drugo.

[ANKETA] Kojem Mostu vjerujete?

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Mediji su pet godina ponavljali priču kako pčele izumiru, a cijelo to vrijeme broj pčela u svijetu se povećavao.

Mit o izumiranju pčela (a u zadnje vrijeme i ostalih kukaca)

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

SDP-ov 'James Bond' ukrao je Varteksov slogan bez pitanja i koristi ga u svojoj političkoj kampanji, ali to čak nije najgore u ovoj priči...

Je li Maras zaboravio kako se odnosio prema Bakiću dok je bio ministar?

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Ovi ljudi su najzaslužniji za ovakav uspjeh hrvatske brodogradnje i još traže od države da nastavi s istim modelom kao i dosad.

Radnici Uljanika štrajkaju, nije ih briga za brodove. Neka Amsterdamska koalicija plati brodovlasnika!

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više nije moguće ni izraziti saučešće s obiteljima stradalih u terorističkom napadu, a da vas nakon toga ne napadnu horde SJW-a ove ili one boje - jer niste izabrali najbolju riječ.

Hrvatski konzervativci optužuju Obamu i Clinton za vrijeđanje kršćana. Koliko njihove optužbe imaju smisla?

Zanimljivosti

PIŠE: LIBERAL.HR

Predsjednik popularne američke zaklade za ekonomsku edukaciju posjetio je Dubrovnik i objavio tekst o njegovoj bogatoj povijesti.

Dubrovačka Republika - dragulj srednjovjekovne Europe

Društvo

PIŠE: RONALD BAILEY

Trendovi u planiranju obitelji, rastu realnog dohotka, padu realnih cijena energenata, pošumljavanje i poljoprivreda

Dan planeta Zemlje: 5 razloga za slavlje

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: