Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste

FOTO: Twitter
13.6.2018.
ČITATELJI OCIJENILI
5


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste


PIŠE Mario Nakić

Nakon što je država donekle liberalizirala usluge taxi prijevoza nije trebalo proći dugo da se počnu javljati nezadovoljni lokalni šerifi. Naime, po novom zakonu jedinice lokalne samouprave više ne mogu ograničiti broj taksista u svome gradu niti imaju slobodu odlučivanja tko smije, a tko ne smije raditi.

Dosad je praksa bila takva da su se lokalni moćnici vrlo lako mogli dogovoriti s cehom taksista o ograničenom broju kako bi onemogućili dolazak nove konkurencije i općenito kompetitivnost među ponuđačima usluga. Zbog toga su još donedavno (točnije, do dolaska Ubera) cijene taksija diljem Hrvatske bile često nepristupačne prosječnom građaninu. U zamjenu za zaštitu, "zaštićeni" taksisti plaćali su reket lokalnim moćnicima u vidu troškova izdavanja dozvole čiju cijenu su lokalni moćnici određivali proizvoljno.

Toga više nema.

Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel se putem Novog lista, glasila koje već duže vrijeme služi kao njegov PR, požalio na ove promjene svalivši sve na Ministarstvo prometa iako je i njegov SDP u Saboru glasao za ovaj zakon.

"Novi zakon omogućuje da svatko radi što god hoće, može naplaćivati koliko god hoće i može voziti u čemu god hoće. Molim građane da ubuduće ne šalju nama prigovore u vezi s autotaksi službom, već ih upućujem da negodovanje preusmjere u Ministarstvo prometa. Grad Rijeka s autotaksijem više nema ništa."


Pozvao se na neke europske metropole koje još uvijek reguliraju taksi tržište i požalio da Hrvati po pitanju slobodnog tržišta "žele biti veći katolici od pape". Njegova pročelnica se požalila da grad Rijeka ne može više određivati cijene autotaksi usluga "što je dosad radila u interesu svojih građana", kao ni boju vozila. Požalila se što grad više ne može odrediti ništa osim izdati dozvolu i za to naplatiti "samo 500 kuna po osobi, a ne vozilu". U Novom listu iz ovoga su zaključili da će taksi sada biti skuplji (?!).

"Stari zakon omogućavao je jedinicama lokalne samouprave donošenje odluka kojima se regulira autotaksi prijevoz na način da se obavlja na temelju dozvole koju izdaje nadležno tijelo jedinice lokalne samouprave pravnoj ili fizičkoj osobi koja ima važeću licenciju i zaposlenog vozača s položenim ispitom o poznavanju osnovnih podataka o kulturnim, gospodarskim, turističkim, prometnim i drugim značajnim objektima i znamenitostima na području na kojem obavlja prijevoz. Gradskom odlukom utvrđivala se cijena prijevoza, organizacija obavljanja autotaksi prijevoza, autotaksi stajališta i način njihova korištenja, broj sjedala u vozilu kojim se obavlja autotaksi prijevoz, drugi uvjeti koji se odnose na izgled i opremu vozila te mjerila na temelju kojih će odrediti broj autotaksi prijevoznika i vozila kojima se obavlja autotaksi prijevoz. Kada je riječ o formiranju cijene, ona se sada može potpuno slobodno utvrditi i mijenjati kada god se netko sjeti."

Ono što lokalni moćnici i njihovi uhljebi ne razumiju, jer nikada nisu bili ni radili na tržištu, to je da se cijene na tržištu ne formiraju "kako se netko sjeti". One su uvjetovane ponudom i potražnjom, kao i kvaliteta usluge. U ekonomskoj teoriji i u praksi bezbroj puta je dokazano da nema tog političara koji može odrediti pravednije cijene neke usluge od samog tržišta. Tvrdnja da će doći do poskupljenja nekih usluga nakon što političari više ne mogu ograničavati i zabranjivati ulazak konkurencije i određivati cijenu nema veze sa zdravim razumom. Konkurencija je jaka, a bila bi još jača da je ministarstvo STVARNO liberaliziralo tržište.

Nažalost, ministarstvo je to učinilo samo djelomično jer je i Uberu i taksiju zabranjeno koristiti vozila starija od 7 godina zbog čega usluga neće nikada moći biti onoliko jeftina koliko bi bila da je tržište zaista slobodno. Ali svejedno, i novi je zakon u svakom slučaju pravedniji i bolji od dosadašnjeg koji je davao lokalnim šerifima apsolutnu moć zbog čega su najviše patili potencijalni korisnici usluge jer si je nisu mogli priuštiti.

 



VIŠE IZ RUBRIKE:
POLITIKA
EKONOMIJA
HRVATSKA
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i osnivač Liberala. Voli pisanje, logiku, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Novo na Liberalu

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Za Katarinu Peović rad u call centru je robovanje, a konobarenje je ispod časti.

Poslovi kojih se drugovi iz Radničke fronte najviše boje

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Spuštanje zastava na pola koplja i paljenje svijeća zbog gašenja jedne firme koja je desetljećima trošila tuđi novac govori dosta o razini opće pismenosti.

Hrvati su previše emotivna bića. Samo kod nas još ovakva patetika može proći.

Ekonomija

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Hrvatska ima, u usporedbi s drugim zemljama Nove Europe, slab izvoz. On je rezultat slabijeg uvoza zbog protekcionističkih državnih politika.

Hrvatska nije deindustrijalizirana. Našoj industriji bi išlo puno bolje da je država ne ʼštitiʼ

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Korupcijska afera u Austriji završila je ekspresno, za hrvatske pojmove iznenađujuće. Kod nas slične stvari završavaju posve drugačije.

Koja je razlika između Hrvatske i civiliziranih država?

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Rekao je da planira preuzeti HSLS, osvojiti 10 posto na izborima i onda mijenjati nacionalnu politiku.

Hrebak pruža ruku Pametnom: ʼTreba nam jedna snažna liberalna opcijaʼ

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Za jedne ljubitelje zločinaca tolerancija i ljubav, za druge zatvor. To je Hrvatska po njenoj mjeri.

Anka kaže da je u spotu s Che Guevarom pokazala ʼtolerancijuʼ. Hoće li tako i s ustašofilima?

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Justin Amash je na Twitteru objavio da je Trump učinio stvari koje su za impeachment, a 'strančevanje' narušava sustav provjera i ravnoteže vlasti.

Ovo je prvi republikanac u Kongresu koji poziva na Trumpovu smjenu

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Ideja o odšteti zbog iseljavanja radnika je toliko luda da ju je predlagao i Joseph Stiglitz. Da, on je uvaženi ekonomist, ali i socijaldemokrat.

Mostovac brani Petrova citatom iz knjige ekonomista koji je hvalio Chavezovu ekonomsku politiku

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Sindikati možda to nisu planirali, ali oni će na kraju natjerati Plenkovića da preispita sustav i pokrene ozbiljnu reformu.

Ne slažem se s njihovom inicijativom, ali pozdravljam uspjeh sindikata. Evo zašto...

Ekonomija

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Riječ je o retoričkom triku kojim se koriste vladajući kako bi građani pomislili da se država razdužuje.

Provjera istinitosti: Smanjuje li se hrvatski javni dug?

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Ljudi koji su nekoć vodili političke stranke koje su bile liberalne samo na papiru, sada su se sjetili pričati o marginalizaciji. A tko je do nje doveo?

Kome smeta rebrendiranje HSLS-a?

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Kad bi protekcionizam vodio u prosperitet, to bi značilo da slobodna trgovina vodi u siromaštvo. Provjerili smo je li to točno.

Razbijanje mita: Protekcionizam vodi u prosperitet

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA | OGLAŠAVANJE

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: