Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste

FOTO: Twitter
13.6.2018.
ČITATELJI OCIJENILI
5


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Nastavak: Je li liberalizam suprotstavljen katoličkom socijalnom nauku?
Kolinda pokazala da možemo osuditi oba zločinačka režima, ne moramo izabrati jedan
Ovi likovi zaboravljaju da poljoprivreda nije državna služba
Konzervativna kontrarevolucija u Hrvatskoj - kako je nastala i tko su njeni predstavnici?
General Woo poziva na referendum o legalizaciji marihuane. Hoćete li ga podržati?
6 razloga za NE pokrenuti biznis u Hrvatskoj
Ayn Rand - najkontroverznija spisateljica 20. stoljeća
Na zahtjev Dejana Jovića uklonjen članak o Borovu
Istanbulska konvencija ne vrijedi milijardu kuna
Novinar htio ismijati pro-choice aktivistice pa i sam ispao glup
Algoritam propada. Što to znači za nakladništvo u Hrvatskoj?
Desna medijska scena si zabija autogolove i čini ogromnu uslugu lijevim uhljebima
Kolinda je atrakcija na SP-u: Jugoslavenski mediji je sprdaju, svijet joj se divi
Liberali ipak ušli u bavarski parlament i imaju jedan uvjet za podršku novoj vladi
Kako spriječiti daljnja potresna iskustva žena u rodilištima? Privatizirajmo zdravstvo!
Mit o dobrim namjerama komunizma i socijalne pravde
Prije rezanja PDV-a treba reformirati upravu i smanjiti javnu potrošnju
Izaberite Liberala godine! (2. dio - novinari i influenceri)
Jugoslavija je imala najhumaniji socijalizam u povijesti čovječanstva. I zato još uvijek plaćamo visoku cijenu
Macron najavio novu seriju reformi: ʼOva država troši lude količine love na socijalne programeʼ

Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste


PIŠE Mario Nakić

Nakon što je država donekle liberalizirala usluge taxi prijevoza nije trebalo proći dugo da se počnu javljati nezadovoljni lokalni šerifi. Naime, po novom zakonu jedinice lokalne samouprave više ne mogu ograničiti broj taksista u svome gradu niti imaju slobodu odlučivanja tko smije, a tko ne smije raditi.

Dosad je praksa bila takva da su se lokalni moćnici vrlo lako mogli dogovoriti s cehom taksista o ograničenom broju kako bi onemogućili dolazak nove konkurencije i općenito kompetitivnost među ponuđačima usluga. Zbog toga su još donedavno (točnije, do dolaska Ubera) cijene taksija diljem Hrvatske bile često nepristupačne prosječnom građaninu. U zamjenu za zaštitu, "zaštićeni" taksisti plaćali su reket lokalnim moćnicima u vidu troškova izdavanja dozvole čiju cijenu su lokalni moćnici određivali proizvoljno.

Toga više nema.

Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel se putem Novog lista, glasila koje već duže vrijeme služi kao njegov PR, požalio na ove promjene svalivši sve na Ministarstvo prometa iako je i njegov SDP u Saboru glasao za ovaj zakon.

"Novi zakon omogućuje da svatko radi što god hoće, može naplaćivati koliko god hoće i može voziti u čemu god hoće. Molim građane da ubuduće ne šalju nama prigovore u vezi s autotaksi službom, već ih upućujem da negodovanje preusmjere u Ministarstvo prometa. Grad Rijeka s autotaksijem više nema ništa."

Pozvao se na neke europske metropole koje još uvijek reguliraju taksi tržište i požalio da Hrvati po pitanju slobodnog tržišta "žele biti veći katolici od pape". Njegova pročelnica se požalila da grad Rijeka ne može više određivati cijene autotaksi usluga "što je dosad radila u interesu svojih građana", kao ni boju vozila. Požalila se što grad više ne može odrediti ništa osim izdati dozvolu i za to naplatiti "samo 500 kuna po osobi, a ne vozilu". U Novom listu iz ovoga su zaključili da će taksi sada biti skuplji (?!).

"Stari zakon omogućavao je jedinicama lokalne samouprave donošenje odluka kojima se regulira autotaksi prijevoz na način da se obavlja na temelju dozvole koju izdaje nadležno tijelo jedinice lokalne samouprave pravnoj ili fizičkoj osobi koja ima važeću licenciju i zaposlenog vozača s položenim ispitom o poznavanju osnovnih podataka o kulturnim, gospodarskim, turističkim, prometnim i drugim značajnim objektima i znamenitostima na području na kojem obavlja prijevoz. Gradskom odlukom utvrđivala se cijena prijevoza, organizacija obavljanja autotaksi prijevoza, autotaksi stajališta i način njihova korištenja, broj sjedala u vozilu kojim se obavlja autotaksi prijevoz, drugi uvjeti koji se odnose na izgled i opremu vozila te mjerila na temelju kojih će odrediti broj autotaksi prijevoznika i vozila kojima se obavlja autotaksi prijevoz. Kada je riječ o formiranju cijene, ona se sada može potpuno slobodno utvrditi i mijenjati kada god se netko sjeti."

Ono što lokalni moćnici i njihovi uhljebi ne razumiju, jer nikada nisu bili ni radili na tržištu, to je da se cijene na tržištu ne formiraju "kako se netko sjeti". One su uvjetovane ponudom i potražnjom, kao i kvaliteta usluge. U ekonomskoj teoriji i u praksi bezbroj puta je dokazano da nema tog političara koji može odrediti pravednije cijene neke usluge od samog tržišta. Tvrdnja da će doći do poskupljenja nekih usluga nakon što političari više ne mogu ograničavati i zabranjivati ulazak konkurencije i određivati cijenu nema veze sa zdravim razumom. Konkurencija je jaka, a bila bi još jača da je ministarstvo STVARNO liberaliziralo tržište.

Nažalost, ministarstvo je to učinilo samo djelomično jer je i Uberu i taksiju zabranjeno koristiti vozila starija od 7 godina zbog čega usluga neće nikada moći biti onoliko jeftina koliko bi bila da je tržište zaista slobodno. Ali svejedno, i novi je zakon u svakom slučaju pravedniji i bolji od dosadašnjeg koji je davao lokalnim šerifima apsolutnu moć zbog čega su najviše patili potencijalni korisnici usluge jer si je nisu mogli priuštiti.

 

Sviđa ti se članak? Podrži rad kolumnista Liberala!
VIŠE IZ RUBRIKE:
POLITIKA
EKONOMIJA
HRVATSKA
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i osnivač Liberala. Voli pisanje, logiku, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Novo na Liberalu

Zanimljivosti

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Mi vidimo dobro u muškarcima - poruka je koju svojim budućim kupcima šalje Egard Watches.

OVO se zove marketing usmjeren prema muškarcima: Kompanija za luksuzne satove odgovorila Gilletteu (video)

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Trebamo se zapitati što nam je važnije. Je li nama u interesu da susjedu crkne krava ili da i mi i oni imamo više mlijeka?

Dva ključna razloga zašto Hrvatska treba poduprijeti ulazak Srbije u EU

Zanimljivosti

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Nije trebalo dugo čekati, na Youtubeu se pojavio odgovor na feminističku reklamu Gillettea.

ʼThe Best She Can Getʼ: Odgovor na Gillette reklamu je brutalan (video)

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Danski ekonomski think thank objavio je analizu u kojoj na 20 stranica uspoređuju dansko i američko gospodarstvo.

Danskim ekonomistima prekipjelo: ʼDanska nije socijalistička, imamo veće ekonomske slobode od SAD-aʼ

Društvo

PIŠE: ĐINO KOLEGA

Feminizam naš svagdašnji i filovanje paprike. S guza. Zvuči kao početak odličnog vica.

Moj najdraži vic o filovanju

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Mediji uporno ponavljaju kako je Amerika već imala period kad je najviša stopa poreza na dohodak iznosila preko 90 posto. Ali prešućuju jednu stvar...

ʼGreen New Dealʼ je utopija. Bez obzira na ičije želje, nitko neće plaćati porez od 70%

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Jučerašnji događaji pokazuju da se hrvatska politika nije makla iz 1991. godine. Tada je zemlja bila u ratu, a danas političarima rat nedostaje jer se s aktualnim problemima ne mogu uhvatiti u koštac.

Neka se Plenković i Grmoja fizički obračunaju, inače ljudi neće znati za koga da glasaju

Politika

PIŠE: IVA GRGIĆ

Prozivke Bulja i Grmoje jasno pokazuju da Most ozbiljno puca na desnicu. Plenković je izgubio živce jer su ga pogodili tamo gdje je najslabiji.

Počinje rat na desnici: Hoće li Most preuzeti dio desnog biračkog tijela HDZ-u?

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Ne postoji takav zakon u Hrvatskoj niti u bilo kojoj drugoj zapadnoj demokraciji, koji zahtijeva od građana da ustanu tijekom intoniranja himne.

Zašto Penava proziva klince? Nitko nije dužan ustati na himnu!

Ekonomija

PIŠE: CHRIS EDWARDS

Velika studija koju su stručnjaci Svjetske banke i Ujedinjenih naroda napravili još 2010. otkriva načine kako protržišne politike mogu umanjiti stradavanje stanovništva u prirodnim katastrofama.

Ekonomija klimatskih promjena: protržišnim reformama protiv posljedica globalnog zagrijavanja

Zanimljivosti

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Ovo nije prvi put da Nicolas Maduro uvjerava javnost svoje zemlje da ima nadnaravne moći.

Predsjednik Venezuele tvrdi da se vratio iz budućnosti: ʼUvjeravam vas, sve će biti u reduʼ

Ekonomija

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Nema socijalističke zemlje koja je ikada uspjela dugoročno ostvariti demokratski sustav. Za to postoji logično objašnjenje.

Demokratski socijalizam je oksimoron - ne funkcionira čak ni u teoriji

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: