Vezani članci:
Kako su mediji sasvim nenamjerno pomogli ekspanziji hrvatskog turizma
Zašto su cijene na Jadranu 'paprene' i koliko su za to krivi 'pohlepni iznajmljivači'?
HUP i SDP predlažu novi porez koji bi dodatno poskupio ljetovanje na Jadranu
Hrvatska lani u turizmu ostvarila puno bolje rezultate od procjepljenijih konkurenata
Zašto Repecki ne ponudi turistima kvalitetniji sadržaj?
Ivo Ivić i Index šire neutemeljeni strah od stranih turista
Medijske laži o turizmu u Portugalu
Ako stvarno želi spasiti sezonu, Vlada će ukinuti Stožer
Turizam kao žrtva birokracije i diplomatskog rata
Hrvatski mitovi o tvornicama i turizmu
Prepustite testiranje privatnom sektoru, to bi ubrzalo proces i ljudi ne bi morali satima čekati u redu
Što je Hrvatska učinila da naljuti Kurza?
Hrvatski iznajmljivači i ove godine rasturili na nagradama agencije Booking.com
Vlada će se u 2020. obračunati s najvećim hrvatskim neprijateljima - radom i zaradom
Još malo o turističkoj sezoni: Kako stojimo u usporedbi s drugim zemljama?
Večernji je ekskluzivno otkrio ovu prijevaru, nikada ne biste vjerovali što iznajmljivači rade - skandal!
Cro kartica je nepotrebna i služit će samo za povećanje korupcije u javnom i privatnom sektoru
Socijaldemokracija ili ksenofobija?
Legalizacija marihuane bi obogatila našu turističku ponudu i učinila Hrvatsku konkurentnijom
Hoće li ugostitelji sada spustiti cijene ili će razliku od PDV-a uzeti sebi?
Reakcije oporbe i koalicijskih partnera: HNS, Most i Pametno o Marićevoj poreznoj reformi
SDP-ova ekonomistica predlaže da država spusti cijene i povisi plaće. Tko će to platiti?
Zašto mediji prenose dezinformacije o hrvatskom i turskom turizmu koje je proširio Erdoganov fan?
Hrvatska se ne mora bojati kraha turizma, ali budućnost je u međunarodnim klasterima
Splitska vlast objavljuje rat turizmu
Hrvati će jednom morati prihvatiti da su radne migracije - u oba smjera - sasvim normalna pojava
4 razloga zašto Vlada treba odmah ukinuti kvote na uvoz radnika
Zašto su hrvatske sobarice toliko ljute na Srpkinje?
Zašto su cijene u Hrvatskoj veće nego na Cipru i u Bugarskoj?
Grad Dubrovnik se baca u nekretninski biznis i ugostiteljstvo, a gradonačelnik privatnicima prijeti zabranom
Novo na Liberalu:
Skoro 200.000 ljudi glasalo je za ovo
Brazilski UFC borac Renato Moicano i šest Misesovih lekcija iz ekonomske politike
Kolosalni poraz ljevice u Zagrebu i cijeloj Hrvatskoj
Privatni sektor je 'zaslužan' za 25% CO2 u atmosferi; najveći zagađivač je država
Možemo želi proširiti obavezu poreza na dohodak
Kakvi su rezultati poreza na ekstraprofit u Hrvatskoj?
Konzervativne udruge traže preko suda da im Tomašević izvjesi zastavu na gradske jarbole. Jesu li u pravu?
Što znači 'pozicija moći'?
Ante Mandarić: Bit ću glas protiv nepravde, bez obzira s koje strane dolazila
Izborni kompas FPZG-a ima ozbiljne nedostatke koji mogu dovesti do vrlo zbunjujućih rezultata
Spolne kvote su silovanje demokracije
Imaju li biskupi u sekularnoj državi pravo komentirati politiku? Da, kao i svatko drugi
Klimatski fundamentalisti u poreznim obveznicima vide svoje kmetove
Je li Javier Milei spasitelj Argentine ili lažnjak i populist?
Grbin priznao da mu se jako sviđaju politike Andreja Plenkovića
Zurovec: Prvo smanjiti državnu potrošnju, a onda osloboditi građane nameta
100 dana Mileijeve vlade: Što je dosad učinio?
Subvencioniranje najma je suluda mjera koja će pomoći samo najmodavcima
Milanović manipulira statistikom o mirovinama i obmanjuje javnost
Plenkovićeva vlada ulupala 199.000 vaših eura u portal koji nikoga ne zanima
Ovaj francuski vizionar iz 19. stoljeća sanjao je današnju Europsku uniju
Rezultati Februarske revolucije: profitirali SDP, Možemo i HDZ, gubitnici Centar i Fokus
Otkud sad oni? Članak Sanje Modrić masovno lajkaju Turci
Zašto Milanović napada ustavne suce koje je sam predložio? Želi ih zastrašiti
Marijana Puljak za saborskom govornicom izvrijeđala hrvatske radnike
Milei ukinuo državnu novinsku agenciju zbog 'širenja propagande'
Odlična vijest: Hrvatska ima uvjerljivo najveći godišnji rast BDP-a u EU
Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica
Najveća kupovina glasova u povijesti RH
Ima li smisla da država sufinancira bogataše pri kupovini luksuznih automobila?

Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona


Piše: Mario Nakić
Photo: theamerikanka.com
9.12.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona

Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona


Piše: Mario Nakić
Photo: theamerikanka.com
9.12.2019.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Ovo će mnogima doći kao iznenađenje, a nekima i kao šamar, ali ljetna turistička sezona 2019. za Hrvatsku bila je rekordna u svakom pogledu - i po broju turističkih dolazaka i po broju ostvarenih noćenja.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, objavljenim na stranicama Ministarstva turizma, tijekom četiri mjeseca (lipanj, srpanj, kolovoz i rujan) u Hrvatskoj je zabilježeno oko 14,13 mil. turističkih dolazaka, što je 4,5 posto više nego u istom razdoblju 2018. godine. Turisti su ostvarili ukupno 76,68 mil. noćenja ili 2,2 posto više nego 2018.





Sjetimo se samo žestoke medijske kampanje koja se tijekom sezone vodila. Neki nacionalni mediji, na čelu s Indexom, uvjeravali su nas već tijekom srpnja da turistička sezona propada, pričalo se o nekakvoj "srpanjskoj rupi" samo zato što je tijekom prvih 10 dana u srpnju broj turističkih dolazaka bio 3% niži nego u istom periodu prošle godine. Čak i da je tako ostalo do kraja mjeseca, to, naravno, ne bi bio smak svijeta niti "propast turističke sezone", ali takav trend nije se dugo zadržao.

Promatrano prema mjesecima, u lipnju je zabilježen rast turističkih dolazaka za 11 posto u odnosu na prethodnu godinu i rast noćenja za 10 posto. Srpanj je na kraju završio s minusom od 0,1 posto (turisti) i 1,5 posto (noćenja). Kolovoz je, međutim, bio rekordan s rastom broja turista za 7,9 posto i noćenja za 2,7 posto. U rujnu je zabilježen pad broja turista za 0,9 posto, ali rast noćenja za 1,8 posto. Sve županije uz jadransku obalu bilježe rast dolazaka turista i noćenja u periodu od siječnja do rujna u odnosu na prošlu godinu.

Ukratko, medijska histerija protiv hrvatskog turizma bila je plod nečije mašte i želja, srećom neostvarenih. Podsjetimo, Index je u srpnju objavio niz članaka koji su upućivali na to da sezona sigurno propada. Prenosili su komentare nekih u najmanju ruku čudnih likova iz BiH koji su davali svoja objašnjenja "zašto hrvatski turizam propada". Prenosili su izjave nekih vlasnika hotela u Istri koji su kategorički tvrdili da je sezona podbacila i za to krivili nekakav "strani kapital". Bilo je cijelo čudo takvih nebuloznih i posve nelogičnih tekstova, a i neki drugi mediji su se pridružili kampanji. Dodajmo tome i pojedince koji su davali svoja objašnjenja za "propast sezone" jer su "cijene previsoke". Mnogima u Hrvatskoj i dalje nije jasno zašto kava u kafiću na rivi turističkog grada usred sezone ne može koštati kao u Osijeku.

Liberal je tada ukazivao na to da činjenice nisu baš u skladu s histerijom koja se širi medijskim prostorom i zbog toga smo se našli pod paljbom dijela čitateljstva kojima se nije svidjela gorka istina da sezona vjerojatno neće propasti. Pokazalo se - još jednom - Liberal je od početka bio u pravu.

Treba, naravno, imati na umu i to da hrvatski turizam na Jadranu ne može beskonačno rasti, a što se tiče dolazaka turista i njihovih noćenja, možda treba razmisliti o postizanju optimuma i njegovom zadržavanju. Jednom će se uskoro morati dogoditi i pad dolazaka turista i noćenja, ali to neće biti nikakva propast ni katastrofa. Umjesto toga, trebamo se fokusirati na poboljšanje kvalitete turističke ponude.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.