Vezani članci:
Još jedan ʼstručnjakʼ koji zagovara represiju. Ovaj put u prometu...
Koalicija centra najavila ukidanje 5 nameta, počevši s obaveznim godišnjim pregledom vozila
Hrvati imaju najčešći tehnički pregled vozila u EU. Jesmo li zato sigurniji?
Kako smanjiti broj teških prometnih nesreća? Jednostavno, povećanjem troškova za neodgovorne vozače
Prometne gužve polako, ali sigurno ubijaju prosječne zagrebačke vozače
Glava u torbi
Novo na Liberalu:
Istraživanje: Resursi su ljudima danas 504% dostupniji nego prije 44 godine
Što stvarno ne valja s izbornim sustavom i što će nam uopće izborne jedinice
Inflaciju kreira Vlada jer glasači tako žele
Ludwig von Mises: Princip nasilja, nastanak prava i uvod u socijalizam
Hladni rat u Fokusu: Nađi zabranio Zurovcu da pregovara oko nove vlade
Zurovec (Fokus) objavio prioritete na kojima će inzistirati u razgovorima o Vladi
Frederic Bastiat: Zabluda razbijenog prozora
'Anti-HDZ' vlada bila bi najveća prijevara birača u povijesti. Evo zašto neće uspjeti
Skoro 200.000 ljudi glasalo je za ovo
Brazilski UFC borac Renato Moicano i šest Misesovih lekcija iz ekonomske politike
Kolosalni poraz ljevice u Zagrebu i cijeloj Hrvatskoj
Privatni sektor je 'zaslužan' za 25% CO2 u atmosferi; najveći zagađivač je država
Možemo želi proširiti obavezu poreza na dohodak
Kakvi su rezultati poreza na ekstraprofit u Hrvatskoj?
Konzervativne udruge traže preko suda da im Tomašević izvjesi zastavu na gradske jarbole. Jesu li u pravu?
Što znači 'pozicija moći'?
Ante Mandarić: Bit ću glas protiv nepravde, bez obzira s koje strane dolazila
Izborni kompas FPZG-a ima ozbiljne nedostatke koji mogu dovesti do vrlo zbunjujućih rezultata
Spolne kvote su silovanje demokracije
Imaju li biskupi u sekularnoj državi pravo komentirati politiku? Da, kao i svatko drugi
Klimatski fundamentalisti u poreznim obveznicima vide svoje kmetove
Je li Javier Milei spasitelj Argentine ili lažnjak i populist?
Grbin priznao da mu se jako sviđaju politike Andreja Plenkovića
Zurovec: Prvo smanjiti državnu potrošnju, a onda osloboditi građane nameta
100 dana Mileijeve vlade: Što je dosad učinio?
Subvencioniranje najma je suluda mjera koja će pomoći samo najmodavcima
Milanović manipulira statistikom o mirovinama i obmanjuje javnost
Plenkovićeva vlada ulupala 199.000 vaših eura u portal koji nikoga ne zanima
Ovaj francuski vizionar iz 19. stoljeća sanjao je današnju Europsku uniju
Rezultati Februarske revolucije: profitirali SDP, Možemo i HDZ, gubitnici Centar i Fokus

Smrtnost na cesti u Hrvatskoj od 1990. prepolovljena, ali još uvijek među većima u Europi


Piše: Mario Nakić
25.12.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Smrtnost na cesti u Hrvatskoj od 1990. prepolovljena, ali još uvijek među većima u Europi

Smrtnost na cesti u Hrvatskoj od 1990. prepolovljena, ali još uvijek među većima u Europi


Piše: Mario Nakić
25.12.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 4

Najmanju vjerojatnost da će smrtno stradati u prometu imaju stanovnici Singapura, Švicarske i Malte, a najnesigurnije ceste su u Omanu, Afganistanu i Ujedinjenim Arapskim Emiratima.

Na stranici Human Progress objavljeni su zanimljivi podaci o godišnjem kretanju broja smrtno stradalih osoba u prometnim nesrećama na 100.000 stanovnika u 199 zemalja i pokrajina u svijetu između 1990. i 2016. godine. Budući da se povećao broj vozača motornih vozila u cijelom svijetu, što znači da je i promet znatno gušći nego prije 18 godina, vjerojatno biste pomislili da su i češće smrti na cestama. Međutim, bili biste u krivu.

Broj smrtno stradalih na 100.000 stanovnika u svijetu je smanjen s 10 u 1990. na 7,6 u 2016. godini. Hrvatska je postigla još značajniji napredak. Godine 1990. bila je lošija od svjetskog prosjeka kada je na našim cestama smrtno stradalo 11 ljudi na 100.000 stanovnika. Taj se broj konstantno smanjivao da bi 1997. pao ispod svjetskog prosjeka. U 2016. u Hrvatskoj je stradalo 5 osoba na 100.000 stanovnika što znači da je Hrvatska u sigurnosti prometa tijekom 16 godina napredovala za više od 50 posto. Na grafikonu ispod crnom linijom označen je svjetski prosjek, a plavom Hrvatska - od 1990. do 2016.



Međutim, i dalje smo među najgorima u Europi. Točnije, Hrvatska se nalazi na 12. mjesto u Europi i 6. mjestu u Europskoj uniji. Najgore u EU stoje Latvija, Rumunjska, Bugarska, Italija i Poljska, a zatim slijedi Hrvatska. Najsigurniji promet u EU imaju Ujedinjeno Kraljevstvo, Švedska, Finska i Danska.

Najviše ljudi gine na cestama Bliskog istoka i Afrike. Prvih 30 zemalja su iz tih regija, među kojima je najgori Oman gdje gine 31 osoba godišnje na 100.000 stanovnika. Drugi je Afganistan, treći U.A.E., a zatim slijede Lesoto, Jemen, JAR, Saudijska Arabija i Sudan. U Latinskoj Americi najopasniji promet je u Haitiju, Dominikanskoj Republici i Boliviji. U Europi je najgora Rusija (30. u svijetu). Među razvijenim zemljama Zapada, najgore stoji SAD (45. u svijetu s 10 smrtno stradalih na 100.000 stanovnika). Hrvatska je na ukupnoj svjetskoj listi na 126. mjestu. Godine 1990. bili smo 61. što još bolje pokazuje koliki smo napredak ostvarili po pitanju sigurnosti prometa.

Najmanje ljudi gine na ulicama Singapura, Malte i Švicarske. Navedene tri zemlje imaju jedine u svijetu manje od dvije smrtno stradale osobe godišnje na 100.000 stanovnika.

Ova statistika je bitna iz više razloga. To nije broj prometnih nesreća nego broj smrtno stradalih u prometnim nesrećama, što znači da je ovo više pokazatelj kolika je vjerojatnost da ćete u pojedinoj zemlji smrtno stradati u prometu. Na rezultate utječe kupovna moć stanovništva (što je bolja kupovna moć, novije i sigurnije automobile će ljudi kupovati), prometna infrastruktura, kvaliteta autoškola i zakona koji ih reguliraju, kvaliteta zakona u prometu i njihova provedba, kultura vožnje i kvaliteta zdravstvenog sustava. Očito je da Singapur, Švicarska i Malta imaju ove komponente najbolje riješene tako da su te zemlje uspjele minimizirati vjerojatnost od smrtnog stradanja na svojim cestama.

Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.