Provedena deregulacija autoškola: Ukinute kvote i omogućeno tržišno natjecanje

3.11.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
5


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Romantiziranje masovnog ubojice u hrvatskim medijima
SDP-ov prijedlog za rast plaća - čisti populizam
Nejednakost u svijetu drastično opada zahvaljujući globalizaciji i slobodnom tržištu
Novosel obmanjuje javnost: Hrvatski poslodavci nisu krivi za niske plaće
Kalmetino svjedočenje - šamar ljubiteljima državnog vlasništva
Politifact: Ekonomska kriza nije bila rezultat rezanja poreza
Može li nas demokracija odvesti u fašizam ili socijalizam?
Jedan od vodećih švedskih epidemiologa: Zašto je opća karantena loš odgovor na koronu
Smije li Isus nositi jeans - odlučuje sud u Strasbourgu
Vlasta Delimar je za ravnopravnost napravila više od svih feminističkih udruga
Je li Zapad prijetnja kršćanskim vrijednostima i tradicionalnoj obitelji?
10 ekonomskih zakona bez kojih nema prosperiteta
Englezi kaznili dvije najveće stranke, liberali najveći pobjednici lokalnih izbora
Urednik Jutarnjeg lista: 'Zašto Liberal ne poziva na plaćanje poreza?'
Najave izumiranja života na planetu nisu ništa novo i dosad su se uvijek pokazale netočnima
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Pavić i Plenković se prave ludi: Ne bi bio problem raditi do 67 kad bi takav zakon vrijedio za sve
Pretilost predstavlja veći rizik za obolijevanje od covida, a oni zabranjuju fitnes. Što može poći po zlu?
Liberali - priča o Crnoj Gori kakva je mogla biti
Superbogati su u 2018. postali još bogatiji. A što je sa siromašnima?

Provedena deregulacija autoškola: Ukinute kvote i omogućeno tržišno natjecanje


PIŠE Mario Nakić

Konačno je provedena deregulacija tržišta autoškola, sukladno EU direktivi o uslugama, kroz više mjera iz Akcijskog plana za administrativno rasterećenje gospodarstva. Zakon je usvojen 27. listopada 2017. godine, objavio je Daniel Hinšt na svome Facebook profilu.

1. Autoškole mogu od 2018. samostalno određivati tržišne cijene, što bi moglo dovesti i do konačnog sniženja cijena. Do sada je državna regulacija minimalne cijene odgovarala mnogim postojećim tržišnim igračima, ali na štetu potrošača.

2. Ukinuta je zaštićena mreža autoškola kroz koju je država ograničavala dozvoljeni broj autoškola po svakoj županiji, ovisno o broju kandidata. Time je nadvladano još jedno teritorijalno i brojčano ograničenje, koje je sadržavalo i zabranjeno ispitivanje ekonomske „opravdanosti“. Takav Economic needs test i Numerus clausus bio je protivan temeljnim tržišne konkurencije u EU. Do sada je državna regulacija zatvorene mreže odgovarala mnogim postojećim tržišnim igračima, ali na štetu potrošača i potencijalnih novih igrača (premda bi ispunjavali uvjete). Time je uvedena sloboda poslovnog nastana za autoškole, a potreban broj autoškola će određivati narod.

3.Omogućena je sloboda ugovaranja rada u autoškoli na puno ili nepuno radno vrijeme.

Također, omogućeno je i sljedeće:
4. Nova vozila će tek nakon dvije godine morati obaviti tehnički pregled.
5. Vozila se mogu registrirati pri stanici za tehnički pregled.
6. Ukinut je namet registracijski list (koji je koštao 34,50 kune).
7. Uz obveznu tehničku ispravnost vozila, podignuta je granica dopuštene starosti vozila B kategorije sa 7 na 10 godina te s 12 na 15 godina autobuse u autoškolama. Time je smanjena učestalost kod obveze nabave novih vozila, pa će pogotovo manje auto škole doživjeti određene rasterećenje.

Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Najtraženije na Liberalu
Zanima vas nešto drugo? Tu unesite pojam koji želite pretražiti:
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: