Provedena deregulacija autoškola: Ukinute kvote i omogućeno tržišno natjecanje

3.11.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
5


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Antifašisti su ovih dana ujedinili Hrvatsku više nego Milošević 1991.
Da je Tito živ, ovakvi izdajnici bi završili na Golom otoku
SAD: Drugi amandman spašava 400.000 života godišnje
Ako često gledate porniće, veća je šansa da ćete postati religiozniji
Stvaranje kulture uspjeha: Poznati znanstvenik poziva na predavanje Nenada Bakića
Umjetnici koji žele slobodu, ne vole državu, ali vole državni novac
ʼPametnoʼ protiv referenduma o kanabisu: ʼBacanje vremena i novcaʼ
Željka Markić želi da radnici nedjeljom odmaraju. Ali ne svi radnici...
Država i udruge pokušavaju zaštititi homofobe zakonom, ali tržište ih kažnjava
Kandidatura za izbornika hrvatske nogometne reprezentacije
Temeljni dohodak - put u pakao popločan dobrim namjerama
Liberali žele Bakića za predsjednika, ali Bakić ne želi (još) u politiku. Evo koga će podržati...
HDZ je prije 5 godina najavio digitalizaciju javne uprave, ali Hrebak ju je proveo - u Bjelovaru
Dvije strane: Treba li Amerika isplatiti odštetu crnim Amerikancima zbog ropstva i segregacije?
Krugman i Lovrinović se slažu: Bitcoin je zlo!
Feministice trebaju prihvatiti činjenicu da ih ogromna većina žena ne podržava
Prije rezanja PDV-a treba reformirati upravu i smanjiti javnu potrošnju
Problem beskućnika pokušali riješiti uvođenjem poreza na zapošljavanje pa shvatili koliko su pogriješili
Zašto ljevica i liberalizam nikako ne idu skupa
Ne, klinci neće slušati ʼbolju glazbuʼ ako im stari profesori budu govorili što trebaju slušati

Provedena deregulacija autoškola: Ukinute kvote i omogućeno tržišno natjecanje


PIŠE Mario Nakić

Konačno je provedena deregulacija tržišta autoškola, sukladno EU direktivi o uslugama, kroz više mjera iz Akcijskog plana za administrativno rasterećenje gospodarstva. Zakon je usvojen 27. listopada 2017. godine, objavio je Daniel Hinšt na svome Facebook profilu.

1. Autoškole mogu od 2018. samostalno određivati tržišne cijene, što bi moglo dovesti i do konačnog sniženja cijena. Do sada je državna regulacija minimalne cijene odgovarala mnogim postojećim tržišnim igračima, ali na štetu potrošača.

2. Ukinuta je zaštićena mreža autoškola kroz koju je država ograničavala dozvoljeni broj autoškola po svakoj županiji, ovisno o broju kandidata. Time je nadvladano još jedno teritorijalno i brojčano ograničenje, koje je sadržavalo i zabranjeno ispitivanje ekonomske „opravdanosti“. Takav Economic needs test i Numerus clausus bio je protivan temeljnim tržišne konkurencije u EU. Do sada je državna regulacija zatvorene mreže odgovarala mnogim postojećim tržišnim igračima, ali na štetu potrošača i potencijalnih novih igrača (premda bi ispunjavali uvjete). Time je uvedena sloboda poslovnog nastana za autoškole, a potreban broj autoškola će određivati narod.

3.Omogućena je sloboda ugovaranja rada u autoškoli na puno ili nepuno radno vrijeme.

Također, omogućeno je i sljedeće:
4. Nova vozila će tek nakon dvije godine morati obaviti tehnički pregled.
5. Vozila se mogu registrirati pri stanici za tehnički pregled.
6. Ukinut je namet registracijski list (koji je koštao 34,50 kune).
7. Uz obveznu tehničku ispravnost vozila, podignuta je granica dopuštene starosti vozila B kategorije sa 7 na 10 godina te s 12 na 15 godina autobuse u autoškolama. Time je smanjena učestalost kod obveze nabave novih vozila, pa će pogotovo manje auto škole doživjeti određene rasterećenje.


Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: