Gruzijski liberali pronašli originalan način kako zaobići besmislene regulacije taksi usluga

2.12.2019.
ČITATELJI OCIJENILI
5


IZVOR: CCC

Preporučeno za vas
Huić: Sindikati koriste potplaćene medicinske sestre za povećanje plaće uhljebima koji samo rade štetu
Neka Linić uloži svoju imovinu u Uljanik!
Huić o ideji da država uloži još 10 mlrd. kn u Uljanik: ʼTo bi sj*balo javne financijeʼ
Ovo nije humano: Beljak htio ispasti faca, Plenkovićev ministar ga uništio...
Miletić vrijeđa našu inteligenciju ako ozbiljno misli da ćemo povjerovati u nevinost IDS-a
Ako Vlada pomogne Uljaniku, morat će i svima ostalima
Autori South Parka maestralno se ʼzahvaliliʼ kineskim cenzorima zbog zabrane njihove serije
Na današnji dan Vlado Gotovac održao je najbolji politički govor u modernoj hrvatskoj povijesti
Mit o izumiranju socijalne države, 2. dio: Razvijene države povećavaju poreznu presiju
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Porezna uprava smislila nove načine da privatnicima zagorča život. Ako je ovo ʼrasterećenjeʼ...
Hrvatska ima veći udio žena u poduzetništvu od Švedske, Njemačke i Švicarske
Porezni obveznici traže od države da transparentno objavi sva jamstva kojima su političari zadužili građane
Digitalni porez nema veze s pravdom i neće pogoditi velike korporacije nego male biznise i startupe
Plenković se kiti tuđim perjem i busa u prsa dok Hrvatska zaostaje
Europska liberalna grupacija promijenila svoje ime; evo zašto...
Grad Dubrovnik se baca u nekretninski biznis i ugostiteljstvo, a gradonačelnik privatnicima prijeti zabranom
Usprkos trgovinskom ratu slobodna trgovina se nastavlja širiti
Vaclav Klaus: Kako smo reformirali češko gospodarstvo
The Economist: Što su liberali učinili za nas?

Gruzijski liberali pronašli originalan način kako zaobići besmislene regulacije taksi usluga


IZVOR: CCC

Gruzijski glavni grad Tbilisi je u listopadu uveo čvršća pravila za taksi usluge. Nekoć vrlo otvoren sistem tržišne konkurencije zamijenjen je nizom nebuloznih pravila, među kojima je i ono da taksi vozila moraju biti bijele boje ako žele primati klijente.

Novi zakon također traži od taksija da njihova vozila budu s upravljačem na lijevoj strani. U relativno siromašnoj Gruziji, većina vozila su uvezena i rabljena te dolaze iz zemalja u kojima je upravljač na lijevoj i iz zemalja u kojima je na desnoj strani. Nova pravila povećala su troškove za taksiste i samim time za korisnike njihovih usluga koje postaju skuplje.

Zurab Japaridze, politički aktivist i vođa klasičnoliberalne stranke Girchi, došao je do inovativnog rješenja kako zaobići ove regulacije. Pokrenuo je tvrtku Shmaxi nudeći nezaposlenim vozačima posao da prevoze građane - usput im održavajući predavanja. Korisnicima neće naplatiti put prema daljini koja je prijeđena taksijem, već prema dužini edukacijske lekcije. Vozači mogu davati lekcije sami ili mogu puštati nosač zvuka. Dio edukativnog sadržaja čine knjige i eseji Miltona Friedmana.

"Tvrtka će zaposliti vozače / predavače koji će putnicima prenositi ideje o slobodi i razgovarati s njima o ispravnom i pogrešnom. Ako vozačima nedostaje potrebno znanje, vodit ćemo treninge i pružiti video materijale koje putnici mogu slušati", rekao je Japaridze za JAM News.

Ove obrazovne usluge na kotačima omogućuju potrošačima Tbilisija da biraju između reguliranih taksi usluga i obično jeftinijeg i zabavnijeg Shmaxija. Preko 500 vozača već se prijavilo za vožnju Shmaxijem po gradu.

Mariam Ivanidze, koja također sudjeluje u projektu, dodaje: "Neki vozači Shmaxija kažu da preko naše tvrtke zarađuju više nego što bi mogli putem glavnih taksi vozila". Shmaxi nije samo politički, već i komercijalni uspjeh.

Shmaxi je počeo s radom u još jednom gruzijskom gradu - Kutaisu kako bi upozorio lokalne regulatore da ne ponavljaju pogubne taksi propise kao u Tbilisiju. Ovo je kreativna i prekrasna pobjeda za izbor potrošača i mogla bi potaknuti zagovornike natjecanja na taksi tržištima širom svijeta, objavljeno je na stranici Consumers Choice Center.


Vezano
Besmislene regulacije i protekcionizam ljekarničke komore čine bolesnicima život u karanteni nemogućim
Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
Ministarstvo gospodarstva: Uber se ne smije zabraniti, taksi se treba rasteretiti
Matija Babić griješi po pitanju regulacija okoliša, liberalizma i Europe
Kurzu prekipjelo: ʼNe treba nam EU regulirati kako da pržimo šnicleʼ
Nanny State Index: Njemačka i Češka najslobodnije u EU, a pogledajte kako stoji Hrvatska
Je li diploma stvarno presudna za predavanje u osnovnoj školi?
Brže i jeftinije do građevinske dozvole: Broj procesa će smanjiti s 22 na 12
Kako je Kalifornija nakon legalizacije uspjela otjerati dilere marihuane nazad u ilegalu
Zašto su lijekovi u Hrvatskoj višestruko skuplji nego u Americi?
Državna regulacija ubija: I da su imali defibrilator, ne bi ga smjeli koristiti
Regulativa naopako: Kako bi bilo da zamijenimo uloge inspektora i poduzetnika?
Privatni vrtić nije dobio dozvolu zbog besmislenog propisa koji ne poštuju ni gradski vrtići
Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: