Što bi Hrvati mogli (i trebali) naučiti od Norvežana

FOTO: Index
11.11.2018.
ČITATELJI OCIJENILI
5

Norveška državna tvrtka ponaša se i funkcionira tržišno, razmišljajući prvenstveno o kvaliteti svoje usluge.
PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Legenda iz Sex Pistolsa ne može podnijeti anarhiju u LA-u: Smetaju mu beskućnici, zove policiju...
Hoće li austrijski liberali ući u vladu preko Kurza?
10 citata: JFK nije bio liberal, ali je imao neke vrlo liberalne stavove
Neka netko javi Aneli da se uvijek može vratiti na selo
Superbogati su u 2018. postali još bogatiji. A što je sa siromašnima?
Keynes - nije vjerovao u moć Smithove ʼnevidljive rukeʼ, pred smrt shvatio da je pogriješio
Kako je Urugvaj od siromaštva postao najbrže rastuća ekonomija Južne Amerike
Istaknuti hrvatski znanstvenik objasnio zašto nas druge zemlje prestižu
Lekcija za Tolušića: Ovako izgleda trgovački centar bez uvozne robe
Kim Jong-un želi McDonaldʼs i druge američke investicije u Pjongjangu
Irska i Njemačka trebaju tražiti odštetu od RH zbog novca koji naši iseljenici šalju u Hrvatsku
Maja Sever, Hasanbegović, HDZ i partija
Feministice trebaju prihvatiti činjenicu da ih ogromna većina žena ne podržava
Ljevica je uništila brazilsku ekonomiju. Mladi traže 'manje Marxa, više Misesa'
Protivnici cijepljenja i GMO-a trebaju se preseliti u Venezuelu
Čovjek koji je znao sa sindikatima: Ovako je Reagan riješio štrajk u javnom sektoru
Zabrana burke u Nizozemskoj propala od prvog dana: Zakon koji nitko ne želi provoditi
Život u Venezueli: Dnevnik jedne novinarke
Poslodavac im daje svoje vrijeme i znanje, porezni obveznici plaćaju, a oni prosvjeduju
Amerikanci ne mogu imenovati nijedan objektivni medij kojem vjeruju

Što bi Hrvati mogli (i trebali) naučiti od Norvežana

Norveška državna tvrtka ponaša se i funkcionira tržišno, razmišljajući prvenstveno o kvaliteti svoje usluge.
PIŠE Mario Nakić

Norveška poštanska kompanija, u vlasništvu države, donijela je odluku da će otpustiti poštare i u pogon staviti robote kako bi korisnicima priuštila što bolju uslugu dostave pošiljaka.

Novinare s Indexa zanimalo je ono što bi prosječni Hrvat prvo pitao: "A..a...a...Što će biti s jadnim radnicima?" (btw, ovo ne ide na račun Indexa koji je u ovom slučaju napravio super posao, već na račun hrvatske publike kojoj je uvijek "radno mjesto" ispred potrošača i njegove svrhe).

Dobili su hladan odgovor, pravi skandinavski:

Glasnogovornik John Eckhoff nam je odgovorio da Norveška pošta danas ima čak 20 tisuća manje zaposlenika nego što je imala sredinom devedesetih godina prošlog stoljeća.

“To je oko tisuću zaposlenika manje po godini i nitko se nije oko toga pretjerano uznemiravao. Svi su našli nove poslove ili su otišli u mirovinu ako su imali uvjete za to”, odgovorio nam je glasnogovornik Eckhoff, dodajući kako se obim poštanskih dostava od 1999. godine, koja je bila jedna od najprometnijih u tom sektoru, smanjio za čak 60 posto.

Dodaje da je to razlog zašto Norveška pošta mora inovirati svoje usluge, te pronaći troškovno učinkovita rješenja koja odgovaraju i njihovim korisnicima.

Dakle, nema nikakve drame u Norveškoj zbog "radnih mjesta" bivših djelatnika u državnoj firmi. Sindikat ne prigovara, javnost ne prigovara, svi su zadovoljni zato što znaju da će sada imati bolju uslugu.

Još jedna stvar koju bi Hrvati trebali na ovom primjeru učiti od Norvežana: njihova DRŽAVNA tvrtka razmišlja maksimalno tržišno i kako zadovoljiti svoje potrošače, kako im pružiti što bolju uslugu. Možete li zamisliti Hrvatsku poštu da ovako nešto napravi?

Hrvatska pošta bi na ovaj način uštedjela ogroman novac dugoročno jer cijena tih robota sigurno ne može biti veća od cijene rada poštara sljedećih 10 godina. Što mislite, kad će to pasti na pamet voditeljima HP-a?

 


Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: