Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni

3.7.2019.
ČITATELJI OCIJENILI
5

Turizam ne donosi kruh samo hotelima, iznajmljivačima apartmana i ugostiteljima, već i taksistima kojima je sada omogućeno da preko ljeta dolaze iz kontinentalne Hrvatske raditi na obalu.
PIŠE: MARIO NAKIĆ

Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni

Turizam ne donosi kruh samo hotelima, iznajmljivačima apartmana i ugostiteljima, već i taksistima kojima je sada omogućeno da preko ljeta dolaze iz kontinentalne Hrvatske raditi na obalu.
PIŠE Mario Nakić

Turizam u Puli ne donosi kruh samo hotelskim kućama i ugostiteljima, ekstra posla ima i za taksiste koji, u potrazi za zaradom, svakog ljeta u grad stižu i iz Zagreba. Nekad je taksi u Puli zbog visokih cijena većini bio nedostižan, no konkurencija je u velikoj mjeri snizila cijene. To, dakako, odgovara putnicima, ali ne i pulskim taksistima koji su nekad držali skup monopol u gradu, objavio je Glas Istre koji piše o pozitivnim i negativnim posljedicama liberalizacije taksi usluge u Puli.

Taksisti, koji su navikli da u kartelskom stilu određuju cijene i ograničavaju pristup konkurenciji, nisu zadovoljni.

- Svatko radi za sebe, zato mi nemamo posla. Ako netko spusti cijenu, i naša bi trebala biti približna - požalio se jedan taksist koji, eto, smatra da taksisti ne bi trebali raditi "za sebe" nego očito za njega koji i dalje drži najskuplju cijenu. Vožnju od Giardina do Vuredele naplaćuje 70 do 80 kuna ovisno o gužvi u prometu i čekanju na semaforu.

Možda za njega nema posla zato što je preskup. Uber naplaćuje istu vožnju dvostruko jeftinije, a Eko taksi je još jeftiniji. Cammeo se također prilagodio novim uvjetima, a u Pulu je stigao i Bolt sa sličnim cijenama kao Uber.

Konkurencija je na koncu stigla, usprkos protivljenju pulskih taksista koji su lani usred ljeta organizirali prosvjed te blokirali promet u središtu grada. Bilo je tu i fizičkih obračuna. Ako je vjerovati uberovcima, borba se vodila za svaku kunu, što je i razumljivo zna li se da je Pulu i okolicu donedavno pokrivalo 50-ak taksija, a danas ih je šest puta više.

Domaći taksisti još su lani upozorili da Zakon o prijevozu ugrožava domaće obrtnike jer je, kako kažu, legalizirao anarhiju na cesti. Najviše ih muči činjenica da je novim zakonom općinama i gradovima oduzeta mogućnost da reguliraju autotaksi djelatnost na svom području: broj dozvola koje općina ili grad moraju izdati posjedniku licence nije ograničen. To, s druge strane, odgovara potrošačima, koji imaju mogućnost izbora između paprenih i umjerenih cijena, objavio je Glas Istre.

 


Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: