Teroristi ne ubijaju zbog vjere. Riječ je o nečem sasvim drugom...

30.7.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
3


IZVOR: WEFORUM

Preporučeno za vas
Huić: Sindikati koriste potplaćene medicinske sestre za povećanje plaće uhljebima koji samo rade štetu
Huić o ideji da država uloži još 10 mlrd. kn u Uljanik: ʼTo bi sj*balo javne financijeʼ
Ovo nije humano: Beljak htio ispasti faca, Plenkovićev ministar ga uništio...
Ako Vlada pomogne Uljaniku, morat će i svima ostalima
Autori South Parka maestralno se ʼzahvaliliʼ kineskim cenzorima zbog zabrane njihove serije
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Porezna uprava smislila nove načine da privatnicima zagorča život. Ako je ovo ʼrasterećenjeʼ...
Mit o izumiranju socijalne države, 2. dio: Razvijene države povećavaju poreznu presiju
Hrvatska ima veći udio žena u poduzetništvu od Švedske, Njemačke i Švicarske
Porezni obveznici traže od države da transparentno objavi sva jamstva kojima su političari zadužili građane
Digitalni porez nema veze s pravdom i neće pogoditi velike korporacije nego male biznise i startupe
Plenković se kiti tuđim perjem i busa u prsa dok Hrvatska zaostaje
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Europska liberalna grupacija promijenila svoje ime; evo zašto...
Grad Dubrovnik se baca u nekretninski biznis i ugostiteljstvo, a gradonačelnik privatnicima prijeti zabranom
The Economist: Što su liberali učinili za nas?
Usprkos trgovinskom ratu slobodna trgovina se nastavlja širiti
Vaclav Klaus: Kako smo reformirali češko gospodarstvo
Europska unija - gospodarski div između SAD-a i Kine
Efekt leptira ili što ima ekonomija zajedničko s klimatologijom

Teroristi ne ubijaju zbog vjere. Riječ je o nečem sasvim drugom...


IZVOR: WEFORUM

UN je upravo pozdravio inicijativu partnerstva s tehnološkim divovima Facebook, Microsoft, Twitter i YouTube kako bi razvili rješenja za borbu protiv terorizma online. Ipak, kako se saznaju nove pojedinosti o nizu terorističkih napada na Zapadu, jesmo li možda previdjeli ljudski usredotočena rješenja i pristupe suprotstavljanju nasilnom ekstremizmu?

Posljednji napadi još jednom pokazuju skup obilježja koje dijele ekstremisti, koji sebe vide kao muslimanske mučenije. Dok su neki analitičari proširili svoje istrage izvan područja ideologije - crtanje demografskih paralela, na primjer - jedna ljudska osobina ostaje uglavnom neistražena: sramota.

Nakon što je upucao policajca i skrenuo niz autocestu u ukradenom vozilu, Ziyed Ben Belgacem nazvao je svoga oca. "Tata, molim te, oprosti mi. Zeznuo sam", molio se. Otišao je u zračnu luku Orly u Parizu gdje je vojniku stavio pištolj uz glavu i zaprijetio: "Ovdje sam da umrem u ime Allaha ... (...) Bit će smrti."

Duhovne proturječnosti

Belgacemova agresivna i kaznena povijest uključuje trgovinu drogom, oružanu pljačku, krađu i primitak ukradene robe. Posmrtni toksikološki testovi otkrili su prisutnost alkohola, kanabisa i kokaina u krvi. Moguće je da je Belgacem bio jako svjestan, i duboko pogođen, tom kaotičnom moralnom neusklađenosti.

Salman Ramadan Abedi, nedavni bombaš samoubojica u Manchester Areni, bio je redoviti partijaner koji je pio votku i pušio marihuanu, prema izjavama svojih prijatelja. Moglo bi se tvrditi da je to pomoglo suočiti mu se s osjećajem kulturalnog raseljavanja kao odvojene, druge generacije, europskog useljenika. Osjećaj da nije dovoljno Libijac ni dovoljno Britanac. Također, budući da dolazi iz vjerske obitelji, piće i droge pojačavali su u njemu osjećaj srama.

Prošlog je ljeta Mohamed Lahouaiej-Bouhlel "odgovorio na poziv ISIS-a" vozeći kamion kroz feštu na Danu Bastille u Nici, ubivši 86 ljudi. Daleko od toga da je posvećen prakticiranju islama, kao što bi mnogi mogli sumnjati, jede svinjetinu i imao sklonost alkoholu, drogama i promiskuitetnom seksu s muškarcima i ženama, prema dokazima koje je prikupila policija.

To ne zvuči kao stil života odabira samoubilačkih napadača koji umiru u svetom ratu. Sukobljeni osjećaj identiteta, povezan s nemogućim sramom, čini se da je veći poticatelj odluke da traži žrtvu.

Čak i u Saudijskoj Arabiji, tijekom islamskog najsiromašnijeg mjeseca ramazana, vlasti su nedavno osujetile samoubilački napad na ono što se smatra najsvetijim mjestom islama, Velikom džamijom u Meki, koja privlači 15 milijuna hodočasnika godišnje.

Zato provjerimo stereotip muslimanskog - ili čak radikalnog muslimanskog - terorista. Ubojstvo nevinih ljudi je zločin protiv čovječnosti, a ne samo religija.

"Nisu čak ni davali napojnice"

Otmičari iz 9/11 napada ukazuju na to da postoje dvije krajnosti među teroristima. U svojoj knjizi iz 2002. o samoubilačkim bombaškim napadima, Christoph Reuter je govorio o ekstremistima koji utjelovljuju dvije krajnosti dok su se suprotstavljali zapadnoj kulturi. U pokušaju da se zaštite od požudnih misli, neki su obložili ručnike preko slika polugolih žena koje su visjele na zidovima njihovih motelskih soba u Floridi. Drugi su plaćali pay-per-view pornografske filmove.

Prema Reuteru, upuštali su se u kockanje i plesove. U potpunom neslaganju s rasprostranom velikodušnošću karakterističnom za muslimane, nisu ni bili, s druge strane, dobri davatelji napojnica. Možda manje kontradiktorna je priča o Mohammedu Attau, jednom od otmičara koji je navodno osvojio prostitutku koju je redovito angažirao u Hamburgu.

Onda, teroristički vođa Abu Musab al-Zarqawi, tetoviran, jednosjedan, mac tata Al Qaede u Iraku: bio je zloglasni svodnik, razbojnik, teški pijanac i narkoman. S 37 kaznenih predmeta protiv njega, vratio se na islam nakon što ga je misionarska skupina uvjerila da je vrijeme da se očisti.

Od grešnika do pobjednika

Poput trgovaca ljudima koji se bore za one koji traže bolji život, ekstremistička retorika povećava mučeništvo obećanjem boljega poslijeratnog života: ulaznicu u raj koja daje čišćenje, otkupljenje, pomirenje i kraj sramote i samozadovoljstva.

Kad ima izbor između postizanja slave i propadanja kao nevažne osobe koja je pogazila povjerenje okoline, nije teško vidjeti zašto su napadači oduševljeni odlazili u smrt. Mizerno i konfliktno postojanje može se kozmetički rekonstruirati u znakovitiji mučenički smisao časti.

Ovo se ne odnosi samo na islam. U napadu na londonsku džamiju Darren Osborne, koji se zabio kombijem u vjernike u lipnju ove godine, pokušao je samoubojstvo nekoliko tjedana ranije. Život i smrt postali su manje obični kroz "herojsku" gestu moralnoga bijesa i odlučnog stava da "ohladi sve muslimane", objavio je World Economic Forum.

Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Najtraženije na Liberalu
Zanima vas nešto drugo? Tu unesite pojam koji želite pretražiti:
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: