Top 5 sličnosti između molitelja iz Vukovara i gay pride-a

10.6.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
4


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Liberali u Ontariju priznali poraz tjedan dana prije izbora
Who the fuck is Krešo Beljak?
Našisti 2017.: Izjave zbog kojih smo se lani hvatali za glavu
Pomozimo mu da shvati: Bunjac se čudi što građani Kube ne plaćaju porez
Kad lovac postane lovina: Kako se na tržištu rješava rasizam i ksenofobija?
Hrvatski liberali nisu ušli u EU parlament. Ima li nade za liberalizam u Hrvatskoj?
Doprinos za zdravstvo u Hrvatskoj je već sada veći nego u većini drugih zemalja
Državni intervencionizam i poticaji poslali najvećeg američkog proizvođača mlijeka u stečaj
Konačno digitalizacija: Javni bilježnici, pečati i biljezi izbačeni iz procedure osnivanja tvrtke ili obrta
1% građana se ne pridržava mjera. Jesu li oni stvarno razlog tolikog širenja zaraze?
Javio se čovjek koji je kažnjen s 8.000 kn jer je prevezao gnojivo na njivu: ʼCapakova jučerašnja izjava me izbezumilaʼ
5 razloga zašto Sabor treba legalizirati marihuanu
Efikasnost maski protiv covida: Primjer Baltika
Psovka (i u javnom prostoru) je sloboda govora!
Želite antifašistički zakon kao u Njemačkoj? Promijenit ćete mišljenje kad vidite tko je sve kažnjen...
Po indeksu ljudskih sloboda Hrvatska napreduje, ali jako sporo
Po čemu je Duhaček vrjedniji od Čolakovića i zašto u Hrvatskoj nećemo još dugo imati lijepe stvari
Francuska uvela digitalni porez, Trump ljut: ʼSad ćemo mi oporezivati vaše vino!ʼ
Cijenjeni profesore, ne budite serator!
Politifact: Ekonomska kriza nije bila rezultat rezanja poreza

Top 5 sličnosti između molitelja iz Vukovara i gay pride-a


PIŠE Mario Nakić

Božo Petrov, predsjednik Mosta i budući predsjednik Sabora je u intervjuu za N1 televiziju usporedio molitvenjake ispred vukovarske bolnice i gay pride. I moram reći, koliko god nekima to šokantno zvučalo, ima puno istine u tome.

1. Izazivanje bijesa

Prvo, nevjerojatna je sličnost kako ljudi koji mole na javnom mjestu i s vjerskim transparentima mogu izazvati ogromnu količinu bijesa i mržnje u javnosti. Baš kao i gay parovi koji se drže za ruke. Istina, gay parovi više nisu toliki tabu u našoj zemlji, bar u Zagrebu i većem dijelu Hrvatske, ali ova situacija s reakcijama na molitvenjake se može usporediti, recimo, s reakcijama na gay pride prije 10-ak godina.

2. Pobuda hejtera je ista

Iako moram priznati da osobno više osjećam potporu gay pride-u nego ovim molitvenjacima (možda zato što nisam vjernik i ne bih zabranio pobačaj?), ali realno gledano, mislim da je pobuda mržnje i protiv jednih i protiv drugih potpuno ista. A to je strah od drukčijeg.

3. "Neka to rade u svoja četiri zida"

Ono, "neka oni mole i prosvjeduju protiv pobačaja, ali bar tri ulice dalje! Jel baš moraju doći pred bolnicu gdje se pobačaj obavlja?" - to je kao da pitaš prosvjednike protiv Vlade zašto prosvjeduju ispred Banskih dvora gdje se Vlada nalazi, zašto ne malo dalje, gdje ih neće vidjeti.

To me užasno podsjetilo na pojedince koji su se u početku žalili zašto se gay pride mora održavati baš u centru grada, "pred očima djece".

Mislim da će se i jedni i drugi hejteri lako složiti "neka oni to rade u svoja četiri zida".

4. Borba za ljudska prava potlačenih

Organizatori i sudionici gay pride-a, bez obzira bili gay ili straight, smatraju da se bore za ljudska prava manjine koja je na neki način potlačena u društvu i od strane zakona.

Organizatori i sudionici molitva ispred bolnica smatraju da se bore za pravo na život onih koji su isto potlačeni, odnosno odbačeni i od društva i od zakona.

I moram reći da su u pravu - i jedni i drugi. Premda, ja ne bih na mjestu ovih molitelja išao prema jednoj osobi, ženi koja je došla abortirati, smatram da je to napadno i to je jedino gdje prelaze granicu. Ali, općenito gledajući, da se okupljaju na javnom mjestu i mole za abortiranu djecu - to bi bilo sasvim OK.

5. Neće voljeti ovu objavu

Ni oni koji sudjeluju u gay pride-u ni oni koji sudjeluju u navedenim molitvama neće voljeti ovaj tekst. Zato što vrlo vjerojatno ne priznaju prava i borbu onoj drugoj skupini.

Da rezimiram, živite i radite svoje, a pustite druge da žive i rade svoje. Ne moramo se svi slagati, ali ne moramo ni biti idioti koji će na svaku pojavu bilo čega drukčijeg vikati "Gdje je sad policija? Zašto se to ne zabrani?".

Volite pričati o toleranciji? Počnite prakticirati toleranciju.


Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Liberal nije komercijalni portal, ne financira se korporativnim oglašavanjem niti iz državnog proračuna. Jedini način da ostanemo politički i ekonomski neovisni je uz tvoju pomoć. Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
VIŠE IZ RUBRIKE:
LJUDSKA PRAVA
HRVATSKA
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Web shop
PRIKAŽI VIŠE
Pretraži Liberal
Unesite pojam koji želite pretražiti
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Udruga "Liberal.hr"
O UDRUZI | UČLANI SE | DONIRAJ

PODRŽITE LIBERAL.HR:

IBAN za donacije: HR5923900011101229527
Model plaćanja: 00, poziv na br. primatelja: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: