Zašto Repecki ne ponudi turistima kvalitetniji sadržaj?

19.9.2021.
ČITATELJI OCIJENILI
5


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Novo pravilo: Tko misli da je potplaćen, neka da otkaz i nađe nekoga tko će ga plaćati više!
Prizori iz Mostara bit će hrvatska svakodnevica ako mediji dobiju ono što traže
Prijetnje nasiljem nisu sloboda govora
Muškarac rodio dijete svojoj ženi: 'Mi smo normalna obitelj!'
Toliko o ʼantiratnom predsjednikuʼ.
Je li vam sada jasno čemu služi GDPR?
John McAfee želi biti predsjednik SAD-a i premijer Velike Britanije - u isto vrijeme!
Izbacivanjem vjeronauka riješilo bi se točno 0% problema u hrvatskom školstvu
Koja je razlika između ove dvije tragedije?
Progon kršćana? Da, ali u zemljama gdje se proganjaju i sve ostale manjine...
Kovač je po pitanju osobnih sloboda kao Dalija Orešković. Srećom, u ekonomiji je puno bolji
Zakon gomile: Kako sam zaradio bananu na FB-u zbog vrijeđanja osjećaja ekstremne desnice
Antifašisti o antifašizmu: protiv slobodnog tržišta i privatnog vlasništva
Pogledajte kako je Ron Paul uništio Donalda Trumpa u jednoj minuti
Pavić i Plenković se prave ludi: Ne bi bio problem raditi do 67 kad bi takav zakon vrijedio za sve
Adam Smith - utemeljitelj moderne ekonomije od kojeg učimo i danas
Koeficijent nejednakosti na dating stranicama gori od većine svjetskih ekonomija
Histerija bez razloga: Popunjenost bolničkih kapaciteta ispod lanjskog prosjeka
Dvije američke općine više ne postoje: Stanovništvo nije htjelo plaćati lokalne namete pa su se samoukinuli
Brnabić je u pravu, a naši političari bi je trebali poslušati i učiniti isto

Zašto Repecki ne ponudi turistima kvalitetniji sadržaj?


PIŠE Mario Nakić

OGLAŠAVANJE


Hrvatska nema kvalitetni turizam - to je stara mantra koju mediji ponavljaju iz godine u godinu, slično kao i ona da se "ne gradi dovoljno tvornica". Pritom se upire prstom u Vladu i očekuje da ona preuzme upravljanje turizmom, što je isključivo stvar privatnih poduzetnika, ili da barem "bolje izregulira", što u praksi znači da učini smještaj skupljim.

Na Telegramu je tako danas osvanuo članak koji potpisuje Marko Repecki, naslovljen: "Hrvatska je ove godine nadmašila konkurenciju u turizmu, ali ne zbog poboljšanja kvalitete. Kad ćemo konačno ponuditi više od sunca i mora?". Jasno je, Repecki je pošao od pretpostavke da je kvaliteta hrvatskog turizma slaba. Ali kako je došao do tog zaključka? Nikako, to je njegova osobna konstrukcija, potkrijepljena apsolutno ničim.

I sam Repecki u svome tekstu priznaje da je Hrvatska ove godine pomela konkurenciju, ali, žali se Repecki, "to nije zbog poboljšanja kvalitete". Postavit ću sad jedno logično pitanje: tko je mjerodavan da ocijeni kvalitetu neke usluge? Svakome tko razumije osnove ekonomije, odgovor je jasan: kupac. Dakle, gosti, odnosno korisnici turističkih usluga, jedini su mjerodavni ocijeniti je li ta usluga kvalitetna ili ne. Ako gosti dolaze u velikom broju, i pogotovo ako se nakon prvog posjeta opet vraćaju u Hrvatsku, znači da hrvatski turizam nudi kvalitetu koja zadovoljava njihove potrebe i želje.

Osim toga, na popularnim online servisima za globalni turizam i putovanja, Hrvatska redovito kotira pri samom vrhu, tako da Repeckova žalopojka nema previše smisla. Ako izuzmemo činjenicu da su koncerti bili otkazani zbog mjera donesenih nakon zahtjeva medija (uključujući Telegram), sadržaj koji hrvatski turizam nudi odgovara željama gostiju. Na tržištu je ponuda uvjetovana potražnjom.

Kad Repecki pita "Kad ćemo konačno ponuditi više od sunca i mora", postavlja se u ulogu nekog centralnog planera ili zaziva centralnog planera. Nismo "mi" oni koji nudimo sadržaje nego poduzetnici koji se time bave. Ako gospodin Repecki i dalje smatra da hrvatskom turizmu nedostaje kvalitetnog sadržaja, nitko mu ne brani da osnuje tvrtku i ponudi turistima sadržaje za koje on smatra da im nedostaju. Ako je u pravu, to će biti pun pogodak i brzo će se obogatiti. To bih ujedno odgovorio svakome tko se žali na kvalitetu hrvatskog turizma. Mnogi od njih redovito ljetuju na Jadranu i objavljuju vesele fotografije na društvenim mrežama. Na tim fotografijama uopće ne izgledaju nezadovoljno. A onda dođu u redakciju, sjednu za računalo i napišu standardnu žalopojku kako država treba nešto napraviti.

Iza nas je iznimno uspješna sezona, srušen je rekord u turističkoj potrošnji i to bi trebala biti dobra vijest. Ali novinarima, koji su navijali za propast sezone još u srpnju, to nikako da sjedne. Hrvatska ima tu sreću da se nalazi na top lokaciji i naš turizam nikakvi medijski napisi niti politika ne mogu uništiti. U to smo se još jednom uvjerili ove godine.

 

OGLAŠAVANJE


Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
VIŠE IZ RUBRIKE:
EKONOMIJA
HRVATSKA
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Web shop
PRIKAŽI VIŠE
Pretraži Liberal
Unesite pojam koji želite pretražiti
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Udruga "Liberal.hr"
O UDRUZI | UČLANI SE | DONIRAJ

PODRŽITE LIBERAL.HR:

IBAN za donacije: HR5923900011101229527
Model plaćanja: 00, poziv na br. primatelja: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: