Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije

10.8.2019.
ČITATELJI OCIJENILI
4

Uber je ukinuo fiksne cijene da bi postao još pristupačniji korisnicima. Vozača je previše, a oni koji prosvjeduju trebali bi potražiti drugi posao.
PIŠE: MARIO NAKIĆ

Neki vozači Ubera prosvjeduju - protiv čega? Protiv osnova ekonomije

Uber je ukinuo fiksne cijene da bi postao još pristupačniji korisnicima. Vozača je previše, a oni koji prosvjeduju trebali bi potražiti drugi posao.
PIŠE Mario Nakić

"Nas desetak je pokrenulo sve. Ubrzo nakon naše odluke da se isključimo s mreže otvorena je i Facebook grupa u kojoj se okuplja sve više vozača koji se također isključuju. Ljudi samoinicijativno dolaze jer su ogorčeni", kazao je za Večernji list jedan od vozača Ubera koji su odlučili pokrenuti prosvjed protiv te tvrtke.

Nezadovoljni su uvjetima rada i slabom zaradom. Tvrde da Uber uzima "lihvarsku naknadu" od 25 posto (za koju su znali kad su odlučili da će raditi s Uberom) i da je gorivo sve skuplje.

Da bi bio pristupačniji korisnicima, Uber je ukinuo fiksne cijene vožnje pa je ona sad još jeftinija. Nekim Uberovim vozačima se to ne sviđa, tvrde da su cijene "smiješne" te optužuju Uber da "ide na ruku samo korisnicima aplikacije".

Iz ovoga je vidljivo da ti ljudi još uvijek ne shvaćaju kako slobodno tržište funkcionira. Normalno je da Uber ide na ruku korisnicima, želi privući što više korisnika kako bi ostvario veću zaradu. Uber i taksi vožnja postoje radi korisnika, a ne radi taksista. To sam morao objašnjavati starijim taksistima (neki još uvijek nisu prihvatili), a sada istu stvar ne mogu prihvatiti ni neki uberovci.

Liberalizacija taksi usluga omogućila je neograničenu konkurenciju, što je pogodovalo korisnicima, odnosno građanima koji sada češće koriste taksi. Neograničena konkurencija dovela je do prevelikog broja vozača, što je sasvim očekivano. Budući da je ponuda postala prevelika u odnosu na potražnju, vozači zarađuju sve manje. To je znak da ih je previše. Neki od njih će odustati, prijeći na neki drugi posao i tako će se tržište izbalansirati.

Ono što ovi prosvjednici ne razumiju, to je činjenica da ih nitko ne tjera da voze i rade s Uberom. Oni koji prosvjeduju puno bolje bi potrošili svoje vrijeme kad bi potražili neki drugi posao. U vrijeme dok prosvjeduju, cijena Uberove vožnje će se povećati (jer se smanjuje ponuda) pa će neki prosvjednici brzo odustati od prosvjeda.

Ljudi, vi zapravo prosvjedujete protiv zakona ponude i potražnje. Nitko vam ne može pomoći. Ako ne želite to raditi, ako ne vidite svoju korist u tome, to znači da trebate potražiti drugi posao. A posla, kako čujemo, ima. Nikakva tragedija. Korisnici neće ni osjetiti da vas nema jer ponuda će i bez vas biti dobra.


VIŠE IZ RUBRIKE:
EKONOMIJA
HRVATSKA
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i osnivač Liberala. Voli pisanje, logiku, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Vezano
Gruzijski liberali pronašli originalan način kako zaobići besmislene regulacije taksi usluga
Amerikanka prosvjednicima u Hong Kongu: ʼSigurnost je važnija od slobodeʼ
Liberalizacija taxi usluge u Pulu dovela veću konkurenciju i snizila cijene. Taksisti kukaju, korisnici zadovoljni
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Licemjerje vodećih ljevičara: U javnosti hejtaju ʼnereguliraniʼ Uber, u stvarnosti ne mogu bez njega
Država je jednim udarcem ubila i Uber i taksi
Lokalni šerifi ljuti što više neće moći reketariti taksiste
Državna aplikacija za taxi - može li luđe?
Ova vlada nema političke volje za reforme. Svaku promjenu uvjetovala je EU
Taksisti dobili ravnopravnost s Uberom...I jako su ljuti zbog toga
Liberalizacija taksi usluga - najbolja odluka Vlade ove godine
Pogledajte dokumente iz 1930-ih: Hrvatski poduzetnici su i tada imali probleme s komorama i državom
Usprkos sudskoj odluci u Vladi i dalje inzistiraju da je Uber ilegalna platforma
U bilo kojoj civiliziranoj zemlji ministar Butković bi sad ponudio ostavku
Kad se već Vlada nije mogla oduprijeti našistima, hoće li moći Bruxelles?
Ekonomija dijeljenja i nova industrijska revolucija: Uberizirajmo sve!
Faktograf: ni F od fakta
Pernar opet pokazao da nema pojma o tržišnoj ekonomiji
Čuvari tradicije: Ponašaju se kao vladajuća kasta koja će drugima određivati pravila
Taksisti tvrde da su za poštivanje zakona, a oni ga krše
Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: