Uspoređivanje nevolja - ʼargumentʼ koji otkriva nedostatak empatije

30.3.2021.
ČITATELJI OCIJENILI
5
Više od iste autorice
Stalo vam je do dobrobiti djece i obitelji? Onda postoji mnogo toga što možete učiniti...
Kako sam shvatila da sam liberalka
A što će ti to?
Zašto nam uopće treba školstvo
Careva nova maska
Emotivnost - hrvatski brand ili najslabija točka?
Preporučeno za vas
Huić: Sindikati koriste potplaćene medicinske sestre za povećanje plaće uhljebima koji samo rade štetu
Ovo nije humano: Beljak htio ispasti faca, Plenkovićev ministar ga uništio...
Huić o ideji da država uloži još 10 mlrd. kn u Uljanik: ʼTo bi sj*balo javne financijeʼ
Gimnazijalac u Češkoj osporio odluke kriznog stožera i natjerao svoje profesore nazad u učionice
Ako Vlada pomogne Uljaniku, morat će i svima ostalima
Autori South Parka maestralno se ʼzahvaliliʼ kineskim cenzorima zbog zabrane njihove serije
Mit o izumiranju socijalne države, 2. dio: Razvijene države povećavaju poreznu presiju
Porezna uprava smislila nove načine da privatnicima zagorča život. Ako je ovo ʼrasterećenjeʼ...
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Hrvatska ima veći udio žena u poduzetništvu od Švedske, Njemačke i Švicarske
Porezni obveznici traže od države da transparentno objavi sva jamstva kojima su političari zadužili građane
Plenković se kiti tuđim perjem i busa u prsa dok Hrvatska zaostaje
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Europska liberalna grupacija promijenila svoje ime; evo zašto...

Uspoređivanje nevolja - ʼargumentʼ koji otkriva nedostatak empatije

Jedan od perfidnijih argumenata koji određeni komentatori vole koristiti kako bi pokušali opravdati gruba kršenja ljudskih prava u ime ovog korona ludila je stilska figura koju, za potrebe ovog teksta, možemo nazvati "uspoređivanje nevolja". Taj "argument" se, najgrublje rečeno, može svesti na sljedeću poantu - nemaš se pravo žaliti jer je nekome, u nekom trenutku u povijesti, bilo gore nego tebi.

Tu se osobito vole pozivati na Drugi svjetski rat i Domovinski rat kao primjere kada je, prema njihovom mišljenju, bilo gore nego danas, a ljudi se nisu žalili kao što se, eto, mi nježne mimozice i pahuljice danas žalimo. Implicira se da je glavni problem naša razmaženost, jer nekoć su ljudi mogli ginuti i živjeti u skloništima dok mi i dalje uživamo u svojim toplim domovima uz sve pogodnosti koje suvremeni svijet pruža, poput Netflixa i društvenih mreža, i još se usudimo kukati.

Nitko od nas ne traži da ginemo, već samo da stavimo maske kada to od nas traže, da se odreknemo kafića i teretana, da se cijepimo kada nam to kažu... Nije to neka žrtva, vele oni. Sjetimo se samo naših baka i djedova, koji su umirali i odlazili u logore!

No, uspoređivanje nevolja je argument koji ne funkcionira ni na kojoj razini. Kao prvo, svaka nevolja je nevolja za sebe, i tu nema usporedbe. Zamislimo da imamo prijatelja koji, svaki put kada ga upitamo za pomoć ili savjet, samo počne nabrajati sve svoje probleme i objašnjavati zašto su oni gori od svega što mi proživljavamo. I onda nas, kao šlag na torti, još i napadne zato što se usuđujemo misliti da imamo problem, a život nam je tako divan i krasan u usporedbi s njegovim.

Tko bi htio imati takvog prijatelja? I na koji način nam takva argumentacija može pomoći u rješavanju konkretnog, jako stvarnog problema koji nas muči sada i ovdje?

Umjesto konstruktivnog rješenja, sve što takve osobe iskazuju takvom argumentacijom jest vlastiti nedostatak suosjećanja i potrebu za superiornošću. Ja sam jači od tebe jer sam preživio veću nevolju od tebe i nisam se žalio. Super, ali kakve koristi mi sada imamo od toga? Uostalom, zar ne bismo prirodno trebali težiti da svakoj generaciji bude bolje nego prethodnoj? Smatrati da je u redu da nove generacije pate jer smo, eto, patili i mi, je jalno i sadističko razmišljanje.

Naposljetku, korona ludilo s kojim se trenutno suočavamo je fenomen koji nije nalik ničemu što smo doživjeli u dosadašnjoj povijesti svijeta. Riječ je o psihološkom teroru koji se provodi na globalnoj razini, sveopćem ratu na naš cjelokupni način života koji se vodi puno suptilnijim metodama od bombi i raketa. Dok fizička oružja razaraju ljudska tijela, zgrade i gradove, oružja koja se koriste danas razaraju same temelje naše civilizacije, vrednote za koje su se naši preci teškom mukom izborili i koje smo, sve do sada, brižljivo gajili - pravo na slobodno kretanje, pravo na rad, pravo na donošenje vlastitih odluka, pravo na jednakost.

A to je mnogo, mnogo opasnije od bilo kakve štete koja se može počiniti na materijalnom planu.

 

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Liberal nije komercijalni portal, ne financira se korporativnim oglašavanjem niti iz državnog proračuna. Jedini način da ostanemo politički i ekonomski neovisni je uz tvoju pomoć. Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
VIŠE IZ RUBRIKE:
LJUDSKA PRAVA
HRVATSKA
O autorici
Silvia Vidović je magistra kulturologije i prevoditeljica iz Rijeke. U slobodno vrijeme voli sunčanje, vježbu i meditaciju. >>VIŠE
Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Web shop
PRIKAŽI VIŠE
Pretraži Liberal
Unesite pojam koji želite pretražiti
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Udruga "Liberal.hr"
O UDRUZI | UČLANI SE | DONIRAJ

PODRŽITE LIBERAL.HR:

IBAN za donacije: HR5923900011101229527
Model plaćanja: 00, poziv na br. primatelja: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: