Pogledajte grafikone: Hrvatska i Portugal najskuplje su države za vozače u EU

24.12.2018.
ČITATELJI OCIJENILI
5

Ako gledamo samo nominalno cijene goriva i cestarina, od Hrvatske su skuplji samo Portugal i Grčka. Ako se promatraju cijene u odnosu na prosječnu neto plaću, Hrvatska je druga najgora u EU.
PIŠE: MARIO NAKIĆ

Pogledajte grafikone: Hrvatska i Portugal najskuplje su države za vozače u EU

Ako gledamo samo nominalno cijene goriva i cestarina, od Hrvatske su skuplji samo Portugal i Grčka. Ako se promatraju cijene u odnosu na prosječnu neto plaću, Hrvatska je druga najgora u EU.
PIŠE Mario Nakić

Na stranici Jodi Graphics objavljeni su zanimljivi grafikoni koji prikazuju razliku u cijenama goriva i cestarina između različitih zemalja EU. U obzir su uzete sve zemlje Europske unije osim Luksemburga i Malte, a korišteni su podaci Eurostata i stranice Global Petrol Prices da bi odgovorili na pitanje koliko daleko možete stići s 50 eura u svakoj pojedinoj zemlji.




Troškovi goriva i cestarina najniži su u Litvi i Poljskoj gdje ćete s 50 eura moći prijeći 600 kilometara. Slijede Bugarska, Latvija, Rumunjska i Cipar. U Njemačkoj ćete za 50 eura prijeći 490 kilometara, u Austriji 454, Irskoj 412, Sloveniji 360...A Hrvatska je pri samom dnu s 300 kilometara ili upola manje nego u Poljskoj i Litvi. Od Hrvatske su skuplje samo Grčka i Portugal.

Međutim, još je realnija druga slika na kojoj su izračunali koliko se kilometara u svakoj zemlji može prijeći ako 5% prosječne mjesečne neto plaće potrošite na gorivo i cestarine. Dakle, na ove rezultate nisu utjecale samo cijene goriva i cestarina, nego i oporezivanje rada te kupovna moć.



Ispada da je realno najbolje biti vozač u Danskoj gdje ćete za 5% prosječne neto plaće moći prijeći oko 1450 kilometara. Drugo i treće mjesto pripalo je Finskoj i Njemačkoj, a slijede Švedska, Irska, Španjolska i Nizozemska.

U Estoniji se za 5% prosječne plaće može prijeći nešto više od 500 kilometara, a u Poljskoj 480. Sve zemlje Nove Europe bolje su od Hrvatske. Hrvatska je na predzadnjem mjestu s oko 250 kilometara, a gori je samo Portugal.

Ovo je možda najbolji dokaz da država u Hrvatskoj nenormalno oporezuje gorivo, naplaćuje cestarine, oporezuje rad...Sve skupa, u Hrvatskoj i Portugalu se najmanje isplati biti vozač - zbog države.

 

 

Sviđa ti se članak? Podrži rad kolumnista Liberala!
VIŠE IZ RUBRIKE:
EKONOMIJA
HRVATSKA
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i osnivač Liberala. Voli pisanje, logiku, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Novo na Liberalu

Ekonomija

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Zahtjev za ranijim odlaskom u mirovinu u pravilu znači zahtjev za nižom mirovinom.

Sindikalna akcija protiv građana RH

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Kad Beljak priča djeci kako su sve škole i bolnice iz bivšeg komunističkog sustava, to je ne samo laž, već i besmislica.

Partizani i ustaše u 21. stoljeću

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Autorska prava mogu i trebaju biti zaštićena i bez gušenja slobode govora. Filtri na društvenim mrežama sasvim sigurno će uvesti cenzuru.

Peticija za spas interneta: Poručite našim europarlamentarcima da nam se prestanu igrati sa slobodom govora!

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Zuzana Čaputova je pravnica i ekološka aktivistica iz socijalno-liberalne stranke, koju su na predsjedničkim izborima podržali konzervativni liberali.

Slovački poučak: Desni populizam se ne pobjeđuje ljevičarenjem nego politikom liberalizma!

Ekonomija

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Može se očekivati da će i ostale kreditne agencije podići rejting Hrvatske iz smeća, ali to ne znači da Hrvatska ide u dobrom smjeru.

Hrvatski kreditni rejting više nije u smeću. Što to konkretno znači?

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Centralizirana država čini velike nepravde, ne samo među ljudima, već i među županijama. Pa tako kažnjava one produktivnije i nagrađuje one bez produktivnosti.

Međimurska županija ima najveći indeks poduzetništva u RH, a najnižu prosječnu plaću. Kako je to moguće?

Ekonomija

PIŠE: DAVOR NAĐI

Kažnjavanje očito ne pali, ali postoje mjere motivacije.

Kako reducirati izbjegavanje plaćanja poreza na minimum

Ekonomija

PIŠE: BORNA BJEDOV

Kako u isto vrijeme pomoći ljudima kada financijski posrnu da ne padnu na dno i motivirati ih da ne ostanu doživotno ovisni o državnoj pomoći?

Negativni porez na dohodak - staro rješenje za vječni problem

Ekonomija

PIŠE: HRVOJE MARKOVIĆ

Često čujemo zahtjeve za nacionalizaciju bankarskog sektora zato što strani vlasnici banaka iznose dobit iz Hrvatske. Kako bi bilo da su te banke u državnom vlasništvu?

Kako bi bilo da su banke u Hrvatskoj državne?

Ljudska prava

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Problem sa zaštićenim najmoprimcima u Hrvatskoj puno je širi. Država je zakazala u zaštiti privatnog vlasništva.

Tko je kriv što ljudi ne mogu koristiti vlastite nekretnine?

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Stjepan Radić se okreće u grobu, ali on više ionako nije ikona za vodstvo HSS-a. Njihove su ikone sada oni koji su protjerivali i zatvarali HSS-ovce.

Beljak se slaže s HDZ-om: Hrvatsku je uništio neoliberalizam!

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Francuska svejedno uvodi porez za najveće tehnološke gigante na svojoj nacionalnoj razini, a isto će učiniti i Španjolska. Koliko je to dobra ideja?

Irska i skandinavske zemlje nisu dozvolile uvođenje novog poreza na razini EU. Evo zašto je to važno...

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: