Vezani članci:
Kako smanjiti broj teških prometnih nesreća? Jednostavno, povećanjem troškova za neodgovorne vozače
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Bez državnih nameta, benzin u Hrvatskoj bi bio među najjeftinijima u EU
Zašto je gorivo u Hrvatskoj skuplje sada nego prije 9 godina, iako je cijena nafte niža?
Ograničavanjem cijena goriva Vlada je otvorila vrata nestašicama
Tko je Davor Štern, veliki borac protiv neoliberalizma?
Ako ste jučer sudjelovali u prosvjedu, nadam se da znate za što prosvjedujete
Vlada bi lako mogla, kad bi stvarno htjela, srušiti cijenu goriva
Marić povisio trošarine na cigarete. OK, ali zašto ne smanji trošarine na gorivo?
Kako nas država pljačka: Koliko od cijene goriva otpada na trošarine?
BiH: Poskupljenjem goriva i cestarine planiraju povećati broj djece
To je nama vaša borba dala!
Europska unija mora hitno mijenjati imigrantsku politiku
Profitira li SAD na izvozu plina u Europsku uniju?
Europska unija treba pokazati da je bolja od Rusije
Prosječni Hrvat se u životu naradi puno manje od stanovnika drugih država EU
Novac Europske unije neće spasiti Hrvatsku od propadanja
Hrvati među nacijama koje najmanje vjeruju svojoj vladi i EU institucijama
Plenković je Hrvatsku pretvorio u socijalni slučaj Europske unije
Faktograf se čudi što EU financira portale koji kritiziraju EU dužnosnike
Mrsić i Faktograf obmanjuju javnost: Hrvatski minimalac nije ʼna začelju EUʼ
Jesu li učitelji u Hrvatskoj potplaćeni i nedovoljno cijenjeni? Postoji način da to provjerimo...
Dan kada su se hrvatski ljevičari razočarali u EU birokraciju i njene regulative
Kad političari kažu da će se izboriti za više novca iz EU fondova - lažu
Petrov bi da Hrvatska bude europski socijalni slučaj
Orešković i Glavašević imaju fantastični plan kako učiniti cijelu EU siromašnom
Zabrana jednokratne plastike u EU neće pomoći oceanu, samo će kazniti osviještene građane
Je li vam sada jasno čemu služi GDPR?
Nejednakosti u EU mogu se smanjiti oslobađanjem tržišta
Dva ključna razloga zašto Hrvatska treba poduprijeti ulazak Srbije u EU
Novo na Liberalu:
Zašto Milanović napada ustavne suce koje je sam predložio? Želi ih zastrašiti
Marijana Puljak za saborskom govornicom izvrijeđala hrvatske radnike
Milei ukinuo državnu novinsku agenciju zbog 'širenja propagande'
Odlična vijest: Hrvatska ima uvjerljivo najveći godišnji rast BDP-a u EU
Reklama koja prikazuje obiteljsko nasilje na šaljiv način je neprimjerena - kaže pravobraniteljica Ljubičić
Najveća kupovina glasova u povijesti RH
Ima li smisla da država sufinancira bogataše pri kupovini luksuznih automobila?
Regulacije nisu suprotnost slobodnom tržištu nego njegov sastavni dio
Član predsjedništva Fokusa uhljebio u državnu agenciju 10 stranačkih kolega u 4 mjeseca
Odjeci Februarske revolucije: Lijeva oporba treba zajednički izaći na izbore
Možemo nije suprotnost HDZ-u nego konkurencija
Potpuni debakl medija i crvene revolucije: Sad se vidi koliki im je doseg
Huškanje na imigrante kao politička strategija za prikupljanje glasova
Einstein o slobodi govora, birokraciji i individualizmu
Centar: Vlada od Vujnovca stvara prvog hrvatskog oligarha
Rezultati izbora u Nizozemskoj trebali bi u Europi biti shvaćeni kao grubo buđenje
Novi predsjednik Argentine obećao rezanje potrošnje, ukidanje ministarstva obrazovanja i državne banke
Iranofilija u BiH sve izraženija, mediji se to više i ne trude prikriti
Mediji su iz političkih razloga pokušali zataškati motiv masovnog ubojstva u školi u Nashvilleu
Što kažu obični Palestinci iz Gaze: 'Hamas je kriv za ratove, a mi plaćamo cijenu'
Medijske manipulacije o rezoluciji UN-a i glasanju Hrvatske 'protiv primirja u Gazi'
Tko su zapadni palestinofili? Možemo ih svrstati u tri skupine, ovo su njihove karakteristike
Izrael sada treba stati na loptu i odustati od kopnene ofenzive, ali to neće učiniti zbog jednog čovjeka
Kako je došlo do simpatija dijela zapadne ljevice prema islamističkim teroristima?
Bombardiranje bolnice u Gazi - primjer medijskih manipulacija i propagande
Europska unija mora hitno mijenjati imigrantsku politiku
Orwell o intelektualcima i novinarima, kao da je danas: 'Oni koji bi trebali čuvati slobodu, najviše je preziru'
Kako je feminizam spao na ovo?
Kako su mediji sasvim nenamjerno pomogli ekspanziji hrvatskog turizma
John Stuart Mill je 1869. predlagao 'slobodno tržište' među spolovima

Pogledajte grafikone: Hrvatska i Portugal najskuplje su države za vozače u EU


Piše: Mario Nakić
24.12.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Pogledajte grafikone: Hrvatska i Portugal najskuplje su države za vozače u EU

Pogledajte grafikone: Hrvatska i Portugal najskuplje su države za vozače u EU


Piše: Mario Nakić
24.12.2018.
Prosječna ocjena čitatelja: 5

Ako gledamo samo nominalno cijene goriva i cestarina, od Hrvatske su skuplji samo Portugal i Grčka. Ako se promatraju cijene u odnosu na prosječnu neto plaću, Hrvatska je druga najgora u EU.

Na stranici Jodi Graphics objavljeni su zanimljivi grafikoni koji prikazuju razliku u cijenama goriva i cestarina između različitih zemalja EU. U obzir su uzete sve zemlje Europske unije osim Luksemburga i Malte, a korišteni su podaci Eurostata i stranice Global Petrol Prices da bi odgovorili na pitanje koliko daleko možete stići s 50 eura u svakoj pojedinoj zemlji.




Troškovi goriva i cestarina najniži su u Litvi i Poljskoj gdje ćete s 50 eura moći prijeći 600 kilometara. Slijede Bugarska, Latvija, Rumunjska i Cipar. U Njemačkoj ćete za 50 eura prijeći 490 kilometara, u Austriji 454, Irskoj 412, Sloveniji 360...A Hrvatska je pri samom dnu s 300 kilometara ili upola manje nego u Poljskoj i Litvi. Od Hrvatske su skuplje samo Grčka i Portugal.

Međutim, još je realnija druga slika na kojoj su izračunali koliko se kilometara u svakoj zemlji može prijeći ako 5% prosječne mjesečne neto plaće potrošite na gorivo i cestarine. Dakle, na ove rezultate nisu utjecale samo cijene goriva i cestarina, nego i oporezivanje rada te kupovna moć.



Ispada da je realno najbolje biti vozač u Danskoj gdje ćete za 5% prosječne neto plaće moći prijeći oko 1450 kilometara. Drugo i treće mjesto pripalo je Finskoj i Njemačkoj, a slijede Švedska, Irska, Španjolska i Nizozemska.

U Estoniji se za 5% prosječne plaće može prijeći nešto više od 500 kilometara, a u Poljskoj 480. Sve zemlje Nove Europe bolje su od Hrvatske. Hrvatska je na predzadnjem mjestu s oko 250 kilometara, a gori je samo Portugal.

Ovo je možda najbolji dokaz da država u Hrvatskoj nenormalno oporezuje gorivo, naplaćuje cestarine, oporezuje rad...Sve skupa, u Hrvatskoj i Portugalu se najmanje isplati biti vozač - zbog države.




Ocijeni članak

Sadržaj Liberala mogu ocjenjivati samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!

Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT/BIC: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.

O autoru

MARIO NAKIĆ
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa.
Više od istog autora
VIŠE O TEMI:
VIŠE IZ RUBRIKE:

Komentiraj članak

Komentirati na portalu mogu samo registrirani članovi. Učlanite se ovdje.
Mala škola liberalizma
Udruga Liberal.hr
O Udruzi Liberal.hr
Udruga Liberal.hr osnovana je s ciljem promicanja osobnih i ekonomskih sloboda u Republici Hrvatskoj. Djeluje prvenstveno preko ovog portala. Liberal je od svoga početka 2016. do danas dao značajan doprinos u raspravama oko javnih politika uvijek štiteći prava i slobode građana. Naša misija je educirati javnost i podizanje svijeti o građanskim pravima i posljedicama koje određene politike mogu imati na njihove živote. Više o radu i ciljevima udruge možete pročitati ovdje.

Ako želite i možete doprinijeti radu Udruge - bilo svojim aktivnostima i zalaganjem ili bar uplaćivanjem godišnje članarine, kliknite ovdje i ispunite pristupnicu za učlanjenje.
Doniraj
Ovaj portal financira se dobrovoljnim članarinama i donacijama naših čitatelja. Pomozite nam da budemo još bolji, postanite jedan od naših donatora!

Donirati nam možete preko Paypala - klikom ovdje ili preko e-bankarstva, ako skenirate ovaj barkod:



Za broj žiroračuna i ostale informacije kliknite ovdje.