Pogledajte grafikone: Hrvatska i Portugal najskuplje su države za vozače u EU

24.12.2018.
ČITATELJI OCIJENILI
5

Ako gledamo samo nominalno cijene goriva i cestarina, od Hrvatske su skuplji samo Portugal i Grčka. Ako se promatraju cijene u odnosu na prosječnu neto plaću, Hrvatska je druga najgora u EU.
PIŠE: MARIO NAKIĆ

Pogledajte grafikone: Hrvatska i Portugal najskuplje su države za vozače u EU

Ako gledamo samo nominalno cijene goriva i cestarina, od Hrvatske su skuplji samo Portugal i Grčka. Ako se promatraju cijene u odnosu na prosječnu neto plaću, Hrvatska je druga najgora u EU.
PIŠE Mario Nakić

Na stranici Jodi Graphics objavljeni su zanimljivi grafikoni koji prikazuju razliku u cijenama goriva i cestarina između različitih zemalja EU. U obzir su uzete sve zemlje Europske unije osim Luksemburga i Malte, a korišteni su podaci Eurostata i stranice Global Petrol Prices da bi odgovorili na pitanje koliko daleko možete stići s 50 eura u svakoj pojedinoj zemlji.




Troškovi goriva i cestarina najniži su u Litvi i Poljskoj gdje ćete s 50 eura moći prijeći 600 kilometara. Slijede Bugarska, Latvija, Rumunjska i Cipar. U Njemačkoj ćete za 50 eura prijeći 490 kilometara, u Austriji 454, Irskoj 412, Sloveniji 360...A Hrvatska je pri samom dnu s 300 kilometara ili upola manje nego u Poljskoj i Litvi. Od Hrvatske su skuplje samo Grčka i Portugal.

Međutim, još je realnija druga slika na kojoj su izračunali koliko se kilometara u svakoj zemlji može prijeći ako 5% prosječne mjesečne neto plaće potrošite na gorivo i cestarine. Dakle, na ove rezultate nisu utjecale samo cijene goriva i cestarina, nego i oporezivanje rada te kupovna moć.



Ispada da je realno najbolje biti vozač u Danskoj gdje ćete za 5% prosječne neto plaće moći prijeći oko 1450 kilometara. Drugo i treće mjesto pripalo je Finskoj i Njemačkoj, a slijede Švedska, Irska, Španjolska i Nizozemska.

U Estoniji se za 5% prosječne plaće može prijeći nešto više od 500 kilometara, a u Poljskoj 480. Sve zemlje Nove Europe bolje su od Hrvatske. Hrvatska je na predzadnjem mjestu s oko 250 kilometara, a gori je samo Portugal.

Ovo je možda najbolji dokaz da država u Hrvatskoj nenormalno oporezuje gorivo, naplaćuje cestarine, oporezuje rad...Sve skupa, u Hrvatskoj i Portugalu se najmanje isplati biti vozač - zbog države.

 

 

VIŠE IZ RUBRIKE:
EKONOMIJA
HRVATSKA
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i osnivač Liberala. Voli pisanje, logiku, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Vezano
Mržnja prema Srbima je skroz besmislena i štetna za Hrvatsku
Ono kad konzervativci pozivaju na socijalističku revoluciju
Ono kad se najveći euroskeptici u Hrvatskoj posvađaju zbog briselske plaće
Bezvremenske lekcije: M. Friedman objasnio zašto je privatni sektor efikasniji od države
Provjera istinitosti: Smanjuje li se hrvatski javni dug?
I SDP kapitulirao pred populizmom: Zašto banke ne nude kredite s istom kamatom u Njemačkoj i Hrvatskoj?
Kurzu prekipjelo: ʼNe treba nam EU regulirati kako da pržimo šnicleʼ
Švicarci idu na referendum zbog Bruxellesa: Hoće li se odreći prava na oružje?
OPG-ima državna agencija ne priznaje ponudu iz SAD-a jer nema pečata i PDV-a
Ovaj lik predaje na FPZG-u, širi teške dezinformacije i tvrdi da našom politikom vlada ʼneoliberalizamʼ
Dan Europe nema veze s antifašizmom. Evo što Europa danas slavi...
Europska unija u brojkama: Što se promijenilo zadnjih 5 godina?
Kad političari kažu da će se izboriti za više novca iz EU fondova - lažu
Kako su umirovljenici shvatili da ih država pljačka
Dragi taksisti, prilagodite se! Konkurencija se ne pobjeđuje prijetnjama
Kako smanjiti broj teških prometnih nesreća? Jednostavno, povećanjem troškova za neodgovorne vozače
BiH: Poskupljenjem goriva i cestarine planiraju povećati broj djece
Kako nas država pljačka: Koliko od cijene goriva otpada na trošarine?
Marić povisio trošarine na cigarete. OK, ali zašto ne smanji trošarine na gorivo?
Vlada bi lako mogla, kad bi stvarno htjela, srušiti cijenu goriva
Novo na Liberalu

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Mislav Kolakušić ima najrealnije šanse pobijediti na predsjedničkim izborima. Ovo nije podrška već upozorenje.

Svi pričaju o Kolindi i Milanoviću, ali Kolakušić bi mogao iznenaditi. Pripremite se za budućeg predsjednika!

Škola

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Otvorene granice su istinski liberalni koncept koji su u prošlom stoljeću najviše promicali neki konzervativni političari.

Otvorene i zatvorene granice

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Most i HSLS su se zakačili oko toga tko se prvi sjetio pokrenuti inicijativu za ustavnu zaštitu vode koja je ustavom već zaštićena.

Tko je gluplji - Most ili HSLS?

Ekonomija

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Iako postoji mnogo argumenata i razloga za optimizam, trebamo inzistirati na reformama bez kojih nema značajnijeg rasta.

Hrvatskoj treba brži i zdraviji rast, a bez strukturnih reformi on nije moguć

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Toliki izljevi mržnje prema poslodavcima - onim ljudima koji stvaraju novu vrijednost - i strah od stranih radnika svojstveni su naciji koja ne želi napredak.

Hrvati će jednom morati prihvatiti da su radne migracije - u oba smjera - sasvim normalna pojava

Politika

PIŠE: EDUARD PETRANOVIĆ

Zoran Milanović može ugroziti šanse HDZ-ovoj Kolindi Grabar-Kitarović, a to znači da ne postoji jamstvo HDZ-ove premoći.

Zašto bi kandidatura vođe najgore hrvatske vlade bila dobra za Hrvatsku

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Samo nekoliko sati nakon što je Reuters objavio da su bogataši počeli povlačiti svoje bogatstvo na bankovne račune u Singapuru, izvršna direktorica Hong Konga je proglasila da povlači kontroverzni zakon.

Kako je kapital (zasad) sačuvao autonomiju Hong Konga

Škola

PIŠE: MARIO NAKIĆ

U nekim ekstremno lijevim krugovima ponavlja se citat iz Misesove knjige po kojemu ispada da je Mises hvalio i slavio fašizam. Je li to točno?

Ovako je Mises pisao o fašizmu 1927.

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Milorad Pupovac ponekad zna ovako izaći iz skrovišta ugroženog manjinca i pokazati svoje pravo bahato lice.

Pupovac odbrusio novinaru na pitanje zašto štiti Plenkovića: ʼNije vaš posao da ispravljate meneʼ

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Kvote na uvoz radnika primjer su loše, prekomjerne i iznimno štetne regulacije zbog koje bi mogla propasti cijela turistička sezona.

4 razloga zašto Vlada treba odmah ukinuti kvote na uvoz radnika

Ekonomija

PIŠE: LIBERAL.HR

Najbogatiji ljudi svijeta teško da mogu imati bolji mobitel od vas, a riječ je možda o najvažnijem uređaju za većinu ljudi danas.

Bakić objasnio kako tehnologija smanjuje ekonomsku nejednakost

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Skandalozno je da ravnatelj u državnoj školi ne zna ni Ustav države koja ga je zaposlila.

Hrvatska nije katolička nego sekularna država

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA | OGLAŠAVANJE

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: