Zašto #janisamfranjo

8.12.2018.
ČITATELJI OCIJENILI
2

Viktimizacija je u našem društvu iznimno popularna pojava jer bi svi htjeli biti žrtve, ali opasno je kad se služe viktimizacijom da bi opravdali i normalizirali nasilje.
PIŠE: MARIO NAKIĆ

Zašto #janisamfranjo

Viktimizacija je u našem društvu iznimno popularna pojava jer bi svi htjeli biti žrtve, ali opasno je kad se služe viktimizacijom da bi opravdali i normalizirali nasilje.
PIŠE Mario Nakić

Na satu informatike u prvom ili drugom razredu gimnazije profesor je na mene nasrnuo šakama i udario me nekoliko puta po glavi i leđima pred cijelim razredom. Mislio je da ga trolam pitanjima ili ga je razljutila nemoć da odgovori na moja pitanja o Basicu koji smo tada radili po programu, a mene je zanimalo više jer sam neke osnove već ranije sam savladao.

Što god bio razlog za njegovu reakciju, sve nas je iznenadio pa nisam stigao učiniti ništa osim spustiti glavu na klupu i pokriti je rukama. On je nekako u tom bijesu, na moju sreću, jednom promašio mene i udario šakom o klupu što mu se nije previše svidjelo.

Svi su u trenutku zašutjeli, a on se uhvatio za ruku i počeo vikati da sam ga ozlijedio. Ja sam se osjećao totalno jadno, bilo mi ga je žao i htio sam mu reći da ga nisam zajebavao pitanjima. Da, uspio je u mojim očima sebe pretvoriti u žrtvu i učiniti da se kajem zbog želje da naučim više. Na pamet mi uopće nije palo da ga prijavljujem jer čak i da sam htio, ne bih imao kome. Nisam bio svetac ni neki uzoran i miran učenik, ali tom profesoru i na tom satu sigurno nisam učinio ništa što bi opravdalo njegovu reakciju. Svejedno, da sam se žalio, ne bi mi povjerovali ni ravnatelj ni roditelji i još bih sebe doveo u veće probleme.

Nekoliko tjedana kasnije taj je profesor pao niz stepenice u svojoj kući i smrtno stradao. Crnjak, ali karma is a bitch.

No, to što sam ispričao nije razlog zašto #janisamfranjo. Nisam Franjo zato što smatram da nije dobro opravdavati nasilje ni nad kim. To što postoje problematični i nasilni učenici ne znači da treba opravdavati problematične i nasilne učitelje. Učitelji su pokrenuli peticiju i kampanju jer su se solidarizirali s kolegom koji je istukao nekoliko svojih učenika, a onda su se s njima brzo solidarizirali i novinari i veći dio hrvatske javnosti. Zapanjujuće je kako malo ovom društvu treba da bi se normaliziralo nasilje.

Ispada da su učenici užasni, njihovi roditelji još gori, a jadni učitelji su ih prisiljeni trpjeti pa bi valjda onda bilo u redu da ih bar mogu namlatiti po želji. U tom kolektivističkom nadmetanju u viktimizaciji (jer svatko želi ispasti žrtva da bi onda taj svoj žrtveni status mogao materijalizirati), učiteljski lobi je uvjerljivo najjači: imaju iza sebe sustav, sindikate i politiku koja im je dala posao. Učenike nitko ne pita ništa; em su maloljetni pa nemaju pravo glasa, što znači da političare njihovi interesi ne zanimaju, em su djeca, a djeca su po defaultu "nekulturna i neodgojena".

Pravo je pitanje što učiteljski lobi još hoće. Cijeli školski sustav u Hrvatskoj vrti se oko njih i postoji radi njih. Školstvo imamo ne zbog obrazovanja djece, već da bi lokalni politički moćnici imali gdje uhljebljivati svoje ljude i da bi ti ljudi onda primali što bolju plaću. Učenici su u toj priči smetala, nužno zlo. Vjerujem da bi bilo idealno još zabraniti učenike i roditelje pa da to bude to. Ali dok do toga ne dođe, bit će dovoljno normalizirati nasilje nad učenicima. To je svrha vaše kampanje, dame i gospodo?

Naravno da određeni dio učenika u hrvatskim školama uistinu ne pripada tamo nego u drugu instituciju. Sustav već ima rješenje za takve, ali sustav je trom i prespor i u tome su učitelji u pravu. Međutim, njihova jednostrana priča ne daje realnu sliku problema. Vaučerizacijom školstva vrlo brzo bi se riješio problem problematičnih učenika, ali za takvo rješenje učiteljski lobi ne želi ni čuti jer bi ono riješilo i problem problematičnih profesora, a učiteljski lobi štiti takve.

Zato molim vas, poštedite nas vaše patetike i izigravanja žrtve. Ako niste za taj posao, potražite drugi. Za razliku od učenika, vi možete izabrati da ne idete svaki dan u tu školu. Oni nemaju takav izbor.

 


Vezano
PISA i Nova Europa: 7 grafova koji nam pokazuju koliko su učitelji cijenjeni u Hrvatskoj
U većem dijelu svijeta 16-godišnjaci nisu u stanju razlikovati činjenice od mišljenja
S obzirom na visinu plaće u prosvjeti Hrvatska ima najgori PISA rezultat u Novoj Europi
Novi PISA rezultati: Hrvatska i dalje ispodprosječna, napredak ostvaruje samo u čitanju
Plenković i sindikat pali na testu socijalne pravednosti
Nadajmo se da gospođa s ovim transparentom ne predaje povijest
ʼUčitelji pripremaju djecu za svijet koji ne postoji. Zamislite da štrajkaju, recimo, ljudi koji proizvode konjska sedlaʼ
Kako su DM i Lidl ukrali profesorima dostojanstvo
Protivnici liberalizma koriste stare i isprobane metode: Tko zapravo prezire ʼobičnog čovjekaʼ?
Sindikat iskorištava djecu za svoje prljave ciljeve
Pismo profesorice koja nije imala političke veze: ʼPoštovani kolege, pitate li se kako je nama?ʼ
Nezadovoljstvo profesora je dokaz da socijalizam ne funkcionira
Superhik revolucija
Štrajk prosvjetara je protuustavan. Pravo na štrajk nije iznad prava djece na obrazovanje
Odgovor Stankoviću: Kako tržište može ocjenjivati rad u javnom sektoru?
Profesor koji napušta sindikat: ʼUmjesto da traže meritokraciju i pravdu, oni štrajkaju za sitne materijalne intereseʼ
Štrajk prosvjetara: Top 5 laži i manipulacija koje su nam sindikati i mediji proširili
Učenici od ponedjeljka kreću u štrajk, pročitajte njihove zahtjeve!
Dalija Orešković protiv vaučerizacije školstva: ʼTreba nam samo sustav kontrole i odgovornostiʼ
Je li Kolakušić populist? Rekao je dvije stvari koje se drugi političari u RH ne usude reći
Novo na Liberalu

Ljudska prava

PIŠE: LIZ WOLFE

Stanovnici Hong Konga žele sačuvati ono što imaju: bogatu metropolu koja njeguje zapadne vrijednosti

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Još malo o turističkoj sezoni: Kako stojimo u usporedbi s drugim zemljama?

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona

Zanimljivosti

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Dvije američke općine više ne postoje: Stanovništvo nije htjelo plaćati lokalne namete pa su se samoukinuli

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Novo istraživanje: Uzroci rasta ekonomske nejednakosti u SAD-u i Rusiji

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Raspudić kao gubitnik koji traži opravdanje za poraz u suđenju i organizatoru

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

HSLS-ov doprinos kampanji ʼDa se bolje razumijemoʼ: Hrebak majstorski spustio Pupovcu i Škori

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Ribićeva rulja se okrenula protiv njega: Tko je to mogao predvidjeti?

Ekonomija

PIŠE: HENRY HAZLITT

Henry Hazlitt (1894-1993) bio je novinar i kolumnist koji je pisao o ekonomiji za New York Times, Wall Street Journal, Newsweek i druge poznate novine i časopise. Autor je knjige 'Economics In One Lesson' (1946).

Henry Hazlitt: Abeceda tržišne ekonomije

Društvo

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Rezultat Švedske na PISA testu ruši rasističke mitove i argumente protiv vaučerizacije u isto vrijeme

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Indeks fleksibilnosti zapošljavanja: Danska bolja od SAD-a, Hrvatska pri samom dnu

Zanimljivosti

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Dobra vijest: Hrvati su među najboljim govornicima stranog engleskog jezika u svijetu

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: