Zašto mediji nisu davali toliku pažnju Josipovićevom odijelu?

7.8.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
3


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Zašto mediji nisu davali toliku pažnju Josipovićevom odijelu?


PIŠE Mario Nakić

"Kolinda na Sinjsku alku stigla u haljini od 1999 kuna koju smo već jednom vidjeli" - vrištalo je jučer s naslovnice Indexa. Danas na Tportalu naslov "Red čipke, red cvijeća: Grabar Kitarović ne odustaje od omiljenih modnih formula". Svi se dobro sjećamo još nedavno, na inauguraciji srbijanskog predsjednika Aleksandra Vučića kako su svi mediji - i hrvatski i srpski - u prvi plan stavili Kolindinu haljinu.

U čemu je stvar, još uvijek mi nije jasno. Mogao bih donekle razumjeti da se žena oblači posebno, da ima nekakav lud i neobičan stil, ali čini mi se da to nije slučaj. Ovakvi naslovi su praktički svakodnevica, a na njih nije imun, čini se, nijedan mainstream portal. Ako u Google tražilicu upišete pojmove "Kolinda haljina", prikazat će vam 31.400 rezultata. Među brojnim naslovima posvećenim Kolindinoj haljini otprilike polovina je prilično kritički nastrojena, što znači da su hrvatski mediji razvili modnu kritiku prema predsjednici.

Sve to bi još i bilo donekle razumljivo u smislu - takav smo narod, nemamo većih problema i inače smo opterećeni modom i odjevnim stilom. Ali onda bi čovjek rekao da se i o drugim političarima, kao i njenim prethodnicima, pisalo na isti način...

Nije. Ako upišete u Google tražilicu "Josipović odijelo" prikazat će vam tek nešto više od 6.000 rezultata među kojima velika većina nije usmjerena na njegov stil odijevanja. Čak i kad se pisalo o Josipovićevom modnom stilu, a to je bilo zbilja rijetko, pisalo se isključivo pozitivno: elegantan, šarmantan itd. Možda je bilo kritike, ali ja nisam uspio naći nijednu. Ista stvar je i sa Stjepanom Mesićem.

Nemojte me krivo shvatiti, ne mislim ja da novinari rade nešto krivo jer oni pišu o temama koje čitateljstvo želi vidjeti. Ako čitatelji iščekuju vijest o današnjoj Kolindinoj haljini, onda će im mediji to i dati. Ako ćemo tom, tržišnom logikom, koja meni nekako ima najviše smisla, onda se trebamo pitati jesmo li zaista prevladali patrijarhat i seksizam ili on još uvijek čuči negdje duboko u nama, iako si to ne želimo priznati?

I ne, tu ne mislim prvenstveno na muškarce, ja vjerujem da žene čitaju te članke o Kolindinoj haljini prije nego muškarci. Ako je tako, zašto onda nisu htjeli na isti način pratiti i Josipovićev i Mesićev rad? Jer da je publika htjela da se više piše o odjevnom stilu Josipovića i Mesića, onda bi se o tome više pisalo, a ne bi se samo prenosili njihove izjave o politici, ekonomiji i sl. Ispada da KGK nema lak zadatak jer osim što mora paziti kakve će izjave i komentare dati, mora paziti i na frizuru, haljinu, cipele - sve. Puno više od muških političara.

Ovo sad priznajem da nagađam, ali volio bih da netko provede istraživanje na temu tko više čita novinarske tekstove o Kolindinoj haljini - muškarci ili žene. Ako sam u pravu i ako ta tema više zanima osobe ženskog spola, onda ispada da su žene zaslužne za seksizam u medijima.

Pitam se, s obzirom da ovo traje već dugo, od Kolindine inauguracije, kako to da se pravobraniteljica za ravnopravnost spolova nije o tome još oglasila. Nije valjda da ona to smatra normalnim? Jer oglasila se zbog televizijske reklame u kojoj žena priprema svome suprugu jelo i čisti stan, a u slučaju kad se najviše pozicionirana žena u zemlji tretira kao lutka iz izloga nema ništa? Prosto nevjerojatno!

Sviđa ti se članak? Podrži rad kolumnista Liberala!
VIŠE IZ RUBRIKE:
ZANIMLJIVOSTI
HRVATSKA
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i osnivač Liberala. Voli pisanje, logiku, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Novo na Liberalu

Ekonomija

PIŠE: BORNA BJEDOV

Kako u isto vrijeme pomoći ljudima kada financijski posrnu da ne padnu na dno i motivirati ih da ne ostanu doživotno ovisni o državnoj pomoći?

Negativni porez na dohodak - staro rješenje za vječni problem

Ekonomija

PIŠE: HRVOJE MARKOVIĆ

Često čujemo zahtjeve za nacionalizaciju bankarskog sektora zato što strani vlasnici banaka iznose dobit iz Hrvatske. Kako bi bilo da su te banke u državnom vlasništvu?

Kako bi bilo da su banke u Hrvatskoj državne?

Ljudska prava

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Problem sa zaštićenim najmoprimcima u Hrvatskoj puno je širi. Država je zakazala u zaštiti privatnog vlasništva.

Tko je kriv što ljudi ne mogu koristiti vlastite nekretnine?

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Stjepan Radić se okreće u grobu, ali on više ionako nije ikona za vodstvo HSS-a. Njihove su ikone sada oni koji su protjerivali i zatvarali HSS-ovce.

Beljak se slaže s HDZ-om: Hrvatsku je uništio neoliberalizam!

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Francuska svejedno uvodi porez za najveće tehnološke gigante na svojoj nacionalnoj razini, a isto će učiniti i Španjolska. Koliko je to dobra ideja?

Irska i skandinavske zemlje nisu dozvolile uvođenje novog poreza na razini EU. Evo zašto je to važno...

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Frankovićeva izjava da će zabraniti prodaju na gradskoj površini ako netko ponudi više od Grada vrlo je jasna poruka privatnom sektoru koji Grad Dubrovnik vidi kao svoju konkurenciju.

Grad Dubrovnik se baca u nekretninski biznis i ugostiteljstvo, a gradonačelnik privatnicima prijeti zabranom

Zanimljivosti

PIŠE: LIBERAL.HR

Povod je bio Trumpov tvit, a Greenpeace sada tvrdi da Patrick Moore nije bio njihov osnivač iako su još donedavno imali njegovo ime na popisu osnivača.

Greenpeace optužio jednoga od svojih osnivača da je ʼkupljenʼ jer je kritizirao Green New Deal

Politika

PIŠE: JERKO MARKOVINA

Ministrica koja godinama postavlja suluda pravila zbog kojih mnogi poduzetnici nisu mogli povući novac iz EU fondova, sada ne prolazi državna pravila. Fali joj jedan papir.

Ministricu stigla njena karma. Trebamo li stvarno imati razumijevanja za tu isteklu vozačku?

Politika

PIŠE: DAVOR NAĐI

Ministar rada i mirovinskog sustava je dao dvije prilično nesuvisle izjave u kojima pobija sam sebe.

Pavić: Vlada ne može dekretom odrediti plaću od 7.500 kn, ali može od 3.000 kn

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

U županiji s tolikom koncentracijom uhljeba, održavanje demokratskih izbora nema smisla.

U Ličko-senjskoj županiji dvije trećine zaposlenih je uhljebljeno u javnom sektoru. Izbori su besmisleni.

Zanimljivosti

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Usprkos optužbama nekih bivših zaposlenica kako tvrtka diskriminira žene, istraživanje je pokazalo da su muškarci bili godinama slabije plaćeni od ljepšeg spola.

Seksizam u Googleu: Istražili optužbe da plaćaju žene slabije pa došli do iznenađujućeg zaključka

Ekonomija

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Hrvatska dobrim dijelom živi od turizma, ali u medijima se svake godine ponavljaju isti mitovi o štetnosti koje turizam sa sobom nosi.

Razbijanje standardnih hrvatskih mitova o turizmu

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: