Žene u crowdfundingu uspješnije od muškaraca za 32 posto

17.7.2017.


IZVOR: ONE NASTUPAJU

Preporučeno za vas
Neka Linić uloži svoju imovinu u Uljanik!
Huić o ideji da država uloži još 10 mlrd. kn u Uljanik: ʼTo bi sj*balo javne financijeʼ
Ovo nije humano: Beljak htio ispasti faca, Plenkovićev ministar ga uništio...
OPG-ima državna agencija ne priznaje ponudu iz SAD-a jer nema pečata i PDV-a
Miletić vrijeđa našu inteligenciju ako ozbiljno misli da ćemo povjerovati u nevinost IDS-a
Ako Vlada pomogne Uljaniku, morat će i svima ostalima
Na današnji dan Vlado Gotovac održao je najbolji politički govor u modernoj hrvatskoj povijesti
Tko je Hayek?
Obersnel ljut što više ne može reketariti taksiste
Porezna uprava smislila nove načine da privatnicima zagorča život. Ako je ovo ʼrasterećenjeʼ...
Porezni obveznici traže od države da transparentno objavi sva jamstva kojima su političari zadužili građane
Digitalni porez nema veze s pravdom i neće pogoditi velike korporacije nego male biznise i startupe
Plenković se kiti tuđim perjem i busa u prsa dok Hrvatska zaostaje
Sveta Nedelja ukida naknadu za taksiste i smanjuje paušal u turizmu na zakonski minimum
Grad Dubrovnik se baca u nekretninski biznis i ugostiteljstvo, a gradonačelnik privatnicima prijeti zabranom
Europska liberalna grupacija promijenila svoje ime; evo zašto...
Vaclav Klaus: Kako smo reformirali češko gospodarstvo
The Economist: Što su liberali učinili za nas?
Europska unija - gospodarski div između SAD-a i Kine
Venezuela će nacionalizirati tvornicu žitarica koja želi prekinuti proizvodnju

Žene u crowdfundingu uspješnije od muškaraca za 32 posto


IZVOR: ONE NASTUPAJU

Do prije nekog vremena malo je tko u Hrvatskoj znao što je to crowdfunding, a danas sve više ljudi zna da je to skupno prikupljanje početnog kapitala za pokretanje nekog posla. Jednostavnim rječnikom rečeno, umjetnost crowdfundinga je u tome da za svoju ideju „zapalite“ toliko nepoznatih ljudi da su je spremni financijski podržati, s manje ili više novca, kako tko može i želi te vam svojim uplatama pomoći da krenete u ostvarenje poslovnog sna. No, zbog čega je uopće važan crowdfunding, odnosno skupno prikupljanje novca, piše portal Udruge Žene 50+ One nastupaju.

Nekoliko je razloga, a među prvima je taj da je početnicima, tzv. startupovima u početku teško doći do novca iz konzervativnih izvora, a i preskup je. Sjetimo se samo kamata na kredite. Drugi važan moment je psihološki, jer činjenica da nepoznati ljudi smatraju da je vaša ideja toliko dobra da vrijedi u nju nešto uložiti, pogonsko je gorivo za samopouzdanje, a i sve to daje određeni uvid u reakciju tržišta na ono što nudite.

Kako bilo, seed crowdfunding, odnosno skupno investiranje, u svijetu je prisutno puno više nego što je javnost u Hrvatskoj u ovom trenutku svjesna, ali ne treba sumnjati da će biti snažno prigrljeno i kod nas. Pogotovo bi na taj način financiranja pozornost trebale obratiti žene, jer je analiza tvrtke PwC i Crowdfunding centra za 2015. i 2016. godinu pokazala da su žene uspješnije u takvom načinu prikupljanja kapitala od muškaraca. Najnovije izvješće, objavljeno prije nekoliko dana, naime, iznosi podatke prema kojima taj oblik financiranja koristi više muškaraca nego žena, ali su žene uspješnije u postizanju ciljeva financiranja. I to u svim poslovnim područjima i na svim stranama svijeta!

Analiza je pokrila više od 450.000 kampanja za prikupljanje kapitala provedenih na devet najvećih svjetskih platformi za crowdfunding.  I pokazalo se da su kampanje kojima su na čelu žene bile 32 posto uspješnije od onih koje vode muškarci. Projekti koje vode žene dobivaju više novca, pa tako u prosjeku svaki pojedini ulagač ženi daje 87 dolara, a muškarcu 83 dolara. Čak i u područjima kojima dominiraju muškarci, poput tehnološkog sektora, gdje na svaku kampanju koju vodi žena dolazi devet kampanja za skupno investiranje koje vode muškarci, žene su bile uspješnije i to 13 posto prema 10 posto. Slično tome, u sektoru digitalne tehnologije, gdje na svaku kampanju koju vodi žena dolaze tri kampanje koje vode muškarci, žene su postigle stopu uspjeha od 16 posto prema samo 9 posto za muškarce.  Izvješće navodi da je svoj financijski cilj postiglo 17 posto kampanja koje su vodili muškarci, a 22 posto onih koje su vodile žene.


Klikni na sliku za uvećani pregled

Skupno financiranje je inovacija koja mijenja uobičajene načine poslovanja i koja je omogućila pojedincima, startup tvrtkama i tvrtkama koje izuzetno brzo rastu (eng. growth business) nove načine financiranja. Omogućuje im da rade i komuniciraju izravno s tržištem i s tisućama ulagača, podupiratelja, kupaca i potencijalnih partnera, kao nikada prije. Skupno investiranje koristi platforme za skupno financiranje s „nagradama“ za financiranje stvaranja, pokretanja ili razvoja novih tvrtki, proizvoda i usluga gdje ulagači unaprijed plaćaju proizvod, uslugu ili projekt. Od samog početka trag skupnog investiranja nezaustavljivo se širi, a količine sredstava prikupljenih na devet platformi analiziranih u ovom izvješću rasle su s 10 milijuna dolara 2009. godine na više od 767 milijuna dolara 2016. godine, uz ulagače iz više od 200 zemalja.

Ako se razdvoje podaci za svaki sektor i svaku državu, kampanje koje su vodile žene bile su uspješnije u pogledu osiguravanja ciljeva financiranja od kampanja koje su vodili muškarci. U zemljama s najvećim obujmom skupnog investiranja, Velikoj Britaniji i SAD-u, 20 posto kampanja koje su vodili muškarci postiglo je svoj cilj. Ipak, kampanje koje su vodile žene bile su uspješnije – 24 posto žena u SAD-u i 26 posto žena u Velikoj Britaniji uspješno je postiglo investicijski cilj svojih kampanja.

Ovaj trend nastavlja se u zemljama u kojima skupno investiranje još nije toliko rašireno ili uspješno. Na primjer, u Africi je 11 posto kampanja koje su vodile žene bilo uspješno u usporedbi s 3 posto onih koje su vodili muškarci. U državama E7 (Kina, Indija, Brazil, Meksiko, Rusija, Indonezija i Turska), 10 posto kampanja koje su vodile žene postiglo je cilj u usporedbi s 4 posto kampanja koje su vodili muškarci.

Suosnivač i generalni direktor Crowdfunding centra, Barry E James kaže: „Tko je mogao očekivati da će se, kad se iz jednadžbe izbace posrednici, a žene i muškarci poduzetnici dobiju jednak i izravan pristup tržištu, pokazati da će žene, trenutačno i definitivno, biti uspješnije od muškaraca na svim poljima? Ovo baca novo svjetlo na endemsku neravnotežu i uzroke koji su dugo poticali ograničeni pristup financiranju za poduzetnice putem tradicionalnih načina financiranja. Činjenica da dvostruko manje žena trenutačno pokreće kampanje skupnog financiranja nedvojbeno je odraz niskih očekivanja koje imaju isti korijen. Dakle, vrijeme je da prilagodimo ne samo svoja očekivanja i percepciju, nego i stavove, institucije, ponašanja, te način donošenja odluka.“

Ženski uspjeh u skupnom financiranju u potpunoj je suprotnosti s uobičajenim mehanizmima financiranja startup i growth tvrtki u kojima se tvrtke koje vode žene i dalje suočavaju s preprekama u pristupu financiranju.  Manoj Kashyap, PwC-ov globalni direktor za financijske tehnologije, navodi: „Nalazi našeg izvješća Women unbound predstavljaju veliki izazov postojećim poduzetničkim i poslovnim standardima budući da ozbiljno razmatraju postoje li duboko ukorijenjene predrasude koje sprečavaju veći pristup financiranju poduzetnicama. Iznimno je pozitivno vidjeti da rast i globalni doseg skupnog investiranja predstavlja više velikih prilika, od kojih svaka ima potencijal za veliki društveni i gospodarski učinak. Uključujući i razumijevanje i prihvaćanje činjenice da je skupno investiranje danas afirmirano okruženje kroz koji žene mogu prosperirati.“


Klikni na sliku za uvećani pregled

Međutim, ima prostora za još veći napredak. Značajno više muškaraca nego žena koristi skupno investiranje pa posljedično muškarci prikupe značajno više financijskih sredstava putem ovog kanala. Muškarci su i ambiciozniji u postavljanju viših ciljeva financiranja od svojih kolegica i po sektorima vidljivo dominiraju u kampanjama koje su najviše financirane. Izvješće naglašava da je u 63 kampanje prikupljeno više od 1 milijun dolara, ali od toga su samo sedam (11 posto) vodile žene.

Sharmila Karve, PwC-ov globalni direktor za pitanja različitosti, kaže: „Žene imaju priliku biti aktivnije i zastupljenije u skupnom financiranju. Moraju biti ambicioznije pri utvrđivanju ciljeva prikupljanja sredstava. Nadamo se da će uspjeh žena pokretača kampanja za skupno financiranje, istaknut u ovom izvješću, motivirati više početnica i već etabliranih poduzetnica da razmotre mogućnosti skupnog financiranja te da će potaknuti njihovo samopouzdanje i vjeru u vlastiti poduzetnički talent i prilike.“

Ovo izvješće nastoji učiniti vidljivima potencijalne prepreke s kojima su se, čini se, tvrtke koje vode žene i poduzetnice dugo suočavale u pristupu financiranju; naglašava da prilike za poduzetnice, čini se, nisu bile ravnopravne. Ali, zahvaljujući skupnom financiranju, poduzetnici sada mogu izravno pristupiti tržištu, a u tome leži ključ promjene.


Novo na Liberalu

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Još nedavno su bili zadovoljni represivnim državnim aparatom. Sada više nisu...

LGBT portal, koji je slavio kazneni progon homofoba iz Zadra, sada cvili zbog represivnog državnog aparata

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Riječ 'zlorabitelji' ušla je u hrvatski rječnik kao sinonim za male poduzetnike i obrtnike koji 'varaju' državu plaćajući manji porez nego što je to Vlada zamislila da bi trebali.

Želite se riješiti zlorabitelja? Smanjite porezno opterećenje!

Ekonomija

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Medijima kruže naslovi kako su paušalni obrti masovno 'varali državu'. To nije točno, ljudi koriste zakonske mogućnosti.

Ne, paušalci nisu varali državu. Novi zakon će ih poslati u ilegalu

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Premijer je potvrdio da novinari trebaju imati posebne privilegije u tretmanu države, a predsjednica podsjeća na Staljina.

Katastrofalne reakcije Kolinde i Plenkovića: Državni vrh se ismijava iz naših prava

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Po čemu je Duhaček vrjedniji od Čolakovića i zašto u Hrvatskoj nećemo još dugo imati lijepe stvari

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Novinar Indexa, koji je podržavao kažnjavanje Slavonca zbog pjevanja nepodobnog bećarca pred policajkom, kažnjen je zbog vrijeđanja policije i moralnih osjećaja građana.

Novinar Indexa uhićen i kažnjen po zakonu koji je sam podržavao

Škola

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Najznačajnije i najopsežnije djelo u karijeri velikog klasičnoliberalnog mislioca, koje je jednako aktualno i dan-danas.

Prije 70 godina objavljena je Misesova ʼLjudska akcijaʼ: ʼSamo pojedinac misli. Samo pojedinac razumije...ʼ

Društvo

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Sindikati koriste svake izbore za reketarenje vlasti kako bi poboljšali materijalne uvjete svojih štićenika. Pritom najviše nastradaju upravo njihovi štićenici.

Demokratski ciklusi reketarenja

Ekonomija

PIŠE: BRANIMIR PERKOVIĆ

Samo Irska i Novi Zeland bitno su smanjili udio poreznih prihoda u BDP-u, ostatak razvijenog svijeta je povećao, tako da su priče o divljem kapitalizmu neutemeljene.

Mit o izumiranju socijalne države, 2. dio: Razvijene države povećavaju poreznu presiju

Politika

PIŠE: MARIO NAKIĆ

HSLS je imao stotinu dobrih razloga da raskine ljubavnu vezu s korupcijom. Kosoru to nisu bili dovoljni razlozi...

HSLS napušta koaliciju s HDZ-om jer HDZ-u više nije potreban. Pupovac je samo izgovor, i to loš!

Ljudska prava

PIŠE: MARIO NAKIĆ

Hrvatska je po ekonomskim slobodama i poštivanju privatne imovine uz bok sa zemljama trećeg svijeta, a u to se možemo svakodnevno uvjeriti.

Sprdnja od pravne države - inspektori će vas kazniti zbog korištenja vlastite imovine

Društvo

PIŠE: DENIS VLAŠIĆ

Prvi dan škole u Hrvatskoj nije mogao započeti gore, ali na ovakva natezanja sindikata i političara već smo navikli.

Nova školska godina, stari problemi

VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: