Život damo, HAC ne damo!

4.4.2017.
ČITATELJI OCIJENILI
4


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Vukovar trebamo pustiti u budućnost, kao i Hrvatsku
Nova analiza potvrdila: Nordijske zemlje imaju slobodnije tržište od SAD-a
Ron Paul otkrio tko mu je favorit na predsjedničkim izborima 2020.
5 načina kako strukovno licenciranje odmaže ljudima
Kina smanjuje uvozne carine za skoro 30 posto
Veljačina retorika se bazira na rasizmu, seksizmu i nepoznavanju materije seksualnog i rodnog nasilja
Macron najavio novu seriju reformi: ʼOva država troši lude količine love na socijalne programeʼ
Hrebak nije u pravu: Liberali ne bi trebali pozivati na kažnjavanje povika ZDS, evo zašto...
Nova direktiva EU neće pomoći autorima i glazbenicima, evo zašto...
Ima li išta gore nego kad novinar traži ukidanje slobode govora?
Zašto mediji nisu davali toliku pažnju Josipovićevom odijelu?
Trebaju li homofobi i antivekseri ići u zatvor?
Bez privatnog vlasništva nema slobode ni prosperiteta
Juncker nas štiti od interneta. A tko će nas zaštititi od Junckera?
Dr. Srića se obrušio na Liberal. Kaže da je ova fotografija iz srpnja i da je na njoj ʼzatečenʼ...
Imamo rješenje za Uljanik - ovo je win-win situacija za sve...
Kup oštromjeraša: Ovi su natjecatelji ušli u četvrtfinale. Tko će od njih ispasti, a tko ide dalje?
Ovako porezni lobist pokušava za požare okriviti smanjenje nameta
Mises je bio u pravu: Znanje iz ekonomije neizbježno vodi u liberalizam
U slobodnom društvu država ne bi smjela kažnjavati nikoga zbog obilježja ili pozdrava

Život damo, HAC ne damo!


PIŠE Mario Nakić

Ukupni dug Hrvatskih autocesta premašuje 5 milijardi eura. HAC godišnje uprihoduje ukupno oko 300 milijuna eura. Uz veliki broj zaposlenih s iznadprosječnim plaćama, sasvim je jasno da je takva tvrtka neodrživa na tržištu. Svake godine Vlada RH se zaduži za 250 milijuna do pola milijarde eura samo kako bi HAC mogao otplatiti dio dospjelih potraživanja i da se može ponovno zadužiti.

HAC je vreća bez dna.

To je bilo jasno vladi Zorana Milanovića koja je izašla u javnost s "probnim balonom" davanja autocesta u koncesiju privatnoj kompaniji što je izazvalo bijes kod većeg dijela stanovništva, a HAC-ov sindikat je u borbi za očuvanje svojih standarda kao državne firme s previše zaposlenih i previsokim plaćama, pokrenuo javnu kampanju i potpisivanje peticije "Ne damo naše autoceste". U tome su im podršku pružile i populističke hvatske stranke.

Milanovićeva je vlada na kraju, pod pritiskom javnosti, pokleknula pred sindikalistima i odustala od koncesije koja je, realno, jedina razumna mogućnost. Koncesija NIJE prodaja autocesta, koncesionar ne bi postao njihov vlasnik, ali država bi se u tom slučaju riješila jedne iznimno neprofitne tvrtke čiji je jedini smisao da određeni ljudi primaju plaće na račun poreznih obveznika.

Nova, Plenkovićeva vlada više i ne razmišlja o takvim idejama kao što je davanje autocesta u koncesiju. Dok je Milanović vodio višegodišnji rat sa sindikatima državnih službi i državnih tvrtki te braniteljskim udrugama, Plenković je odlučio poslužiti se Sanaderovom taktikom, a to je - kupovina mira. Plenković ih je sve doslovno kupio novcem poreznih obveznika. Kad vidim da su sindikati državnih službenika i državnih tvrtki zadovoljni, znam da je u tijeku velika pljačka.

No, bitno je da su autoceste ostale "naše". Poskupjele su, mi ih opet plaćamo. Sve za naše autoceste! Zamislite što bi se dogodilo da ih je Milanović dao nekom privatniku u koncesiju i da je taj privatnik povisio cijene, pa to bi bio opći kaos! Imali bismo svakodnevne prosvjede, pričalo bi se kako nas "stranci pljačkaju". Ovako je u redu, pljačkaju nas naši pa je to valjda super.

Poskupljenjem cijena na autocestama, koje je odobrila Plenkovićeva vlada, država nas tjera da ih manje koristimo. Rjeđe korištenje autocesta značit će češće korištenje lošijih alternativnih pravaca koji su kudikamo manje sigurni za promet. Možemo očekivati povećanje broja prometnih nesreća, a vrlo vjerojatno i smrtno stradalih. No, nema veze - bitno da su autoceste naše! Život damo, autoceste ne damo!

Nedavni potez ZET-a, kojim su ponudili jeftinije karte i time povećali i svoje prihode i broj kupaca, ne znam čija je ideja jer ZG Holding ima sigurno i previše zaposlenih savjetnika, no onaj tko je dao tu ideju zaslužuje neko posebno mjesto. Dajte tog čovjeka sad malo prebacite u HAC da i njima objasni neke stvari. HAC radi upravo suprotno, pod blagoslovom Plenkovićeve vlade, a valjda nemaju ekonomista koji bi ih zdravorazumski savjetovao da su takve odluke ravne samoubojstvu.

Na tržištu bi firma koja tako posluje davnih dana propala. Međutim, u HAC-u se ne brinu. Znaju da će Vlada podići novi kredit.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Liberal nije komercijalni portal, ne financira se korporativnim oglašavanjem niti iz državnog proračuna. Jedini način da ostanemo politički i ekonomski neovisni je uz tvoju pomoć. Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
TEME:
hac
autoceste
VIŠE IZ RUBRIKE:
POLITIKA
EKONOMIJA
HRVATSKA
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Web shop
PRIKAŽI VIŠE
Pretraži Liberal
Unesite pojam koji želite pretražiti
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Udruga "Liberal.hr"
O UDRUZI | UČLANI SE | DONIRAJ

PODRŽITE LIBERAL.HR:

IBAN za donacije: HR5923900011101229527
Model plaćanja: 00, poziv na br. primatelja: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: