ČITATELJI OCIJENILI
3

Život damo, HAC ne damo!

PIŠE Mario Nakić
4.4.2017.

Više od istog autora
[VIDEO] Mugabe je još 1976. najavio politiku kojom će kasnije uništiti svoju zemlju
Hrvatska marksistica ljuta na Žižeka što je pristao debatirati s Petersonom: ʼS njima nema razgovoraʼ
Učimo od najboljih: Kako je Kanada prepolovila broj ovisnika o socijalnoj pomoći
Ima li u Hrvatskoj uopće slobode govora?
Najnovija ludost u borbi protiv debljine: UN traži oporezivanje šećera
Top 5 događaja u 2016. koje su hrvatski novinari najteže podnijeli
Milanović nije ničim zaslužio da bude predsjednik RH
Visoki prekršajni sud RH: ʼSloboda umjetničkog izražavanja prestaje kad se netko osjeti uvrijeđenʼ
Liberali koji se dive Erdoganu i njihove sitne laži
Je li Kolakušić populist? Rekao je dvije stvari koje se drugi političari u RH ne usude reći
Ribićeva rulja se okrenula protiv njega: Tko je to mogao predvidjeti?
Vuković prešla s neoliberala na libertarijance...i opet se pošteno izblamirala
Zamislite Hrvatsku bez kukanja
Pogledajte kako ekonomistica podučava političarku o razlici u plaći između muškaraca i žena
Hrvatska je talac mentaliteta nulte sume
Hoće li šećerni porez smanjiti pretilost u Hrvatskoj? Evo što kažu znanstvena istraživanja...
Nova Kalifornija se želi odcijepiti od Kalifornije i postati 51. država SAD-a
Slavoj Žižek priznaje: 'Svi ljevičarski projekti 20. stoljeća doživjeli su propast'
Još malo o turističkoj sezoni: Kako stojimo u usporedbi s drugim zemljama?
Kosor predlaže skandinavski model za mirovinski sustav. Možda je to najbolje za sve, ali hoće li biti dovoljno?

Život damo, HAC ne damo!


PIŠE Mario Nakić

Ukupni dug Hrvatskih autocesta premašuje 5 milijardi eura. HAC godišnje uprihoduje ukupno oko 300 milijuna eura. Uz veliki broj zaposlenih s iznadprosječnim plaćama, sasvim je jasno da je takva tvrtka neodrživa na tržištu. Svake godine Vlada RH se zaduži za 250 milijuna do pola milijarde eura samo kako bi HAC mogao otplatiti dio dospjelih potraživanja i da se može ponovno zadužiti.

HAC je vreća bez dna.

To je bilo jasno vladi Zorana Milanovića koja je izašla u javnost s "probnim balonom" davanja autocesta u koncesiju privatnoj kompaniji što je izazvalo bijes kod većeg dijela stanovništva, a HAC-ov sindikat je u borbi za očuvanje svojih standarda kao državne firme s previše zaposlenih i previsokim plaćama, pokrenuo javnu kampanju i potpisivanje peticije "Ne damo naše autoceste". U tome su im podršku pružile i populističke hvatske stranke.

Milanovićeva je vlada na kraju, pod pritiskom javnosti, pokleknula pred sindikalistima i odustala od koncesije koja je, realno, jedina razumna mogućnost. Koncesija NIJE prodaja autocesta, koncesionar ne bi postao njihov vlasnik, ali država bi se u tom slučaju riješila jedne iznimno neprofitne tvrtke čiji je jedini smisao da određeni ljudi primaju plaće na račun poreznih obveznika.

Nova, Plenkovićeva vlada više i ne razmišlja o takvim idejama kao što je davanje autocesta u koncesiju. Dok je Milanović vodio višegodišnji rat sa sindikatima državnih službi i državnih tvrtki te braniteljskim udrugama, Plenković je odlučio poslužiti se Sanaderovom taktikom, a to je - kupovina mira. Plenković ih je sve doslovno kupio novcem poreznih obveznika. Kad vidim da su sindikati državnih službenika i državnih tvrtki zadovoljni, znam da je u tijeku velika pljačka.

No, bitno je da su autoceste ostale "naše". Poskupjele su, mi ih opet plaćamo. Sve za naše autoceste! Zamislite što bi se dogodilo da ih je Milanović dao nekom privatniku u koncesiju i da je taj privatnik povisio cijene, pa to bi bio opći kaos! Imali bismo svakodnevne prosvjede, pričalo bi se kako nas "stranci pljačkaju". Ovako je u redu, pljačkaju nas naši pa je to valjda super.

Poskupljenjem cijena na autocestama, koje je odobrila Plenkovićeva vlada, država nas tjera da ih manje koristimo. Rjeđe korištenje autocesta značit će češće korištenje lošijih alternativnih pravaca koji su kudikamo manje sigurni za promet. Možemo očekivati povećanje broja prometnih nesreća, a vrlo vjerojatno i smrtno stradalih. No, nema veze - bitno da su autoceste naše! Život damo, autoceste ne damo!

Nedavni potez ZET-a, kojim su ponudili jeftinije karte i time povećali i svoje prihode i broj kupaca, ne znam čija je ideja jer ZG Holding ima sigurno i previše zaposlenih savjetnika, no onaj tko je dao tu ideju zaslužuje neko posebno mjesto. Dajte tog čovjeka sad malo prebacite u HAC da i njima objasni neke stvari. HAC radi upravo suprotno, pod blagoslovom Plenkovićeve vlade, a valjda nemaju ekonomista koji bi ih zdravorazumski savjetovao da su takve odluke ravne samoubojstvu.

Na tržištu bi firma koja tako posluje davnih dana propala. Međutim, u HAC-u se ne brinu. Znaju da će Vlada podići novi kredit.


Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Popularno na Liberalu
PRIKAŽI VIŠE
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Newsletter
Upiši e-mail adresu:
IMPRESSUM | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: