Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona

9.12.2019.
ČITATELJI OCIJENILI
5


PIŠE: MARIO NAKIĆ

Više od istog autora
Beroš i Capak: ʼU Hrvatskoj umire 1.000 ljudi tjedno, naravno da će neki stariji i bolesni umrijetiʼ
Policija ima način da dokaže svoju humanost: Uvedite obavezne kamere na uniformama!
Google odobrio aplikaciju preko koje možete prijaviti svakoga tko povrijedi Šerijat
Neka netko kaže Pupovcu da ne može zakon vrijediti samo za hrvatske ili srpske kuće
Dobra vijest: Od 2019. tvrtke će se osnivati online, bit će registrirane za 3 dana!
Liberalna stranka u Kanadi osvojila manje glasova, ali više zastupnika od Konzervativne: Trudeau ostaje premijer
'Mrsić je najzaslužniji za napredak Hrvatske na ljestvici ekonomskih sloboda'
Hoće li se Most profilirati u stranku za slobodno tržište?
5 razloga zašto Sabor treba legalizirati marihuanu
OPG-ima državna agencija ne priznaje ponudu iz SAD-a jer nema pečata i PDV-a
Kad zakaže državni aparat, dobri su i huligani
Boom! Većina američkih muslimana sada podržava gay brak
Anka kaže da je u spotu s Che Guevarom pokazala ʼtolerancijuʼ. Hoće li tako i s ustašofilima?
Ne padajte na mitove: 4 najčešće zablude u povodu uvođenja eura
Hasanbegović i politika identiteta na desnici
Nekoć se išlo u mirovinu s 55, a sada ni 65 nije dovoljno. Zašto?
Hrvatska može pobijediti Dansku samo u nogometu
Predstavnik studentske pobune protiv kovid potvrda: ʼCijepljen sam, ali protivim se separaciji studenataʼ
Hrvatska ostvarila najveći pad BDP-a među zemljama Nove Europe. Je li za to kriva korona?
Kako je Estonija, među svim ex-komunističkim zemljama, jedina uspjela iskorijeniti korupciju

Medijska hajka bila je posve neopravdana: Iza nas je još jedna rekordna turistička sezona


PIŠE Mario Nakić

Ovo će mnogima doći kao iznenađenje, a nekima i kao šamar, ali ljetna turistička sezona 2019. za Hrvatsku bila je rekordna u svakom pogledu - i po broju turističkih dolazaka i po broju ostvarenih noćenja.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, objavljenim na stranicama Ministarstva turizma, tijekom četiri mjeseca (lipanj, srpanj, kolovoz i rujan) u Hrvatskoj je zabilježeno oko 14,13 mil. turističkih dolazaka, što je 4,5 posto više nego u istom razdoblju 2018. godine. Turisti su ostvarili ukupno 76,68 mil. noćenja ili 2,2 posto više nego 2018.





Sjetimo se samo žestoke medijske kampanje koja se tijekom sezone vodila. Neki nacionalni mediji, na čelu s Indexom, uvjeravali su nas već tijekom srpnja da turistička sezona propada, pričalo se o nekakvoj "srpanjskoj rupi" samo zato što je tijekom prvih 10 dana u srpnju broj turističkih dolazaka bio 3% niži nego u istom periodu prošle godine. Čak i da je tako ostalo do kraja mjeseca, to, naravno, ne bi bio smak svijeta niti "propast turističke sezone", ali takav trend nije se dugo zadržao.

Promatrano prema mjesecima, u lipnju je zabilježen rast turističkih dolazaka za 11 posto u odnosu na prethodnu godinu i rast noćenja za 10 posto. Srpanj je na kraju završio s minusom od 0,1 posto (turisti) i 1,5 posto (noćenja). Kolovoz je, međutim, bio rekordan s rastom broja turista za 7,9 posto i noćenja za 2,7 posto. U rujnu je zabilježen pad broja turista za 0,9 posto, ali rast noćenja za 1,8 posto. Sve županije uz jadransku obalu bilježe rast dolazaka turista i noćenja u periodu od siječnja do rujna u odnosu na prošlu godinu.

Ukratko, medijska histerija protiv hrvatskog turizma bila je plod nečije mašte i želja, srećom neostvarenih. Podsjetimo, Index je u srpnju objavio niz članaka koji su upućivali na to da sezona sigurno propada. Prenosili su komentare nekih u najmanju ruku čudnih likova iz BiH koji su davali svoja objašnjenja "zašto hrvatski turizam propada". Prenosili su izjave nekih vlasnika hotela u Istri koji su kategorički tvrdili da je sezona podbacila i za to krivili nekakav "strani kapital". Bilo je cijelo čudo takvih nebuloznih i posve nelogičnih tekstova, a i neki drugi mediji su se pridružili kampanji. Dodajmo tome i pojedince koji su davali svoja objašnjenja za "propast sezone" jer su "cijene previsoke". Mnogima u Hrvatskoj i dalje nije jasno zašto kava u kafiću na rivi turističkog grada usred sezone ne može koštati kao u Osijeku.

Liberal je tada ukazivao na to da činjenice nisu baš u skladu s histerijom koja se širi medijskim prostorom i zbog toga smo se našli pod paljbom dijela čitateljstva kojima se nije svidjela gorka istina da sezona vjerojatno neće propasti. Pokazalo se - još jednom - Liberal je od početka bio u pravu.

Treba, naravno, imati na umu i to da hrvatski turizam na Jadranu ne može beskonačno rasti, a što se tiče dolazaka turista i njihovih noćenja, možda treba razmisliti o postizanju optimuma i njegovom zadržavanju. Jednom će se uskoro morati dogoditi i pad dolazaka turista i noćenja, ali to neće biti nikakva propast ni katastrofa. Umjesto toga, trebamo se fokusirati na poboljšanje kvalitete turističke ponude.

Sviđa ti se članak? Podrži Liberal!
Podrži neovisno novinarstvo: učlani se ili doniraj Udruzi "Liberal.hr" koliko želiš/možeš za razvoj ove platforme.
IBAN: HR5923900011101229527
Model: 00, poziv na br. prim.: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
Ako koristite mobilnu aplikaciju za bankarstvo jednostavno uslikajte ovaj barkod i unesite željeni iznos.
VIŠE IZ RUBRIKE:
EKONOMIJA
HRVATSKA
Ocijeni članak
UKUPNA OCJENA
1
2
3
4
5
Ocjenjivanje sadržaja omogućeno je samo članovima Udruge Liberal.hr. Učlanite se - kliknite ovdje - da biste mogli ocjenjivati tekstove i dobili pristup drugim dijelovima portala za članove.
O autoru
Mario Nakić je novinar, poduzetnik, web developer i programer. Osnivač Liberala. Voli pisanje, filozofiju, PHP i javu. Klasični liberal bez kompromisa. >>VIŠE
Novo na Liberalu
VIŠE TEKSTOVA
Pretraži Liberal
Unesite pojam koji želite pretražiti
Mala škola liberalizma
VIŠE IZ ŠKOLE
Udruga "Liberal.hr"
O UDRUZI | UČLANI SE | DONIRAJ

PODRŽITE LIBERAL.HR:

IBAN za donacije: HR5923900011101229527
Model plaćanja: 00, poziv na br. primatelja: 2222
(za donatore iz inozemstva SWIFT: HPBZHR2X)
IMPRESSUM | OGLAŠAVANJE | UVJETI KORIŠTENJA

LIBERAL NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: